![]() |
Ben weer weg - wens me geluk
Het was hier de laatste 3 maand weer gezellig op het forum. Bedankt allemaal voor de plezante discussies.
Ik vertrek weer naar de Congo voor een jaartje. Hopelijk is het niet de laatste keer dat ik hier van jullie schrijfsels kan genieten, want ik zal weer veel moeten opstijgen en landen in ouwe Fokkers en halve Airbussen. Gelukkig blijven de Antonovs deze keer aan de grond. Alleszins, tot in 2013! En niet te veel in de Euro-crisis blijven dwalen hé. Die heeft lang genoeg geduurd. |
Zuigen de Antonovs zo hard? Welke zijn het?
En succes ermee. Maak wat van dat onderwijsproject waarover je vertelde. Laat weten hoe het vordert. |
Kan je geen internet via satelliet verkrijgen?
|
Citaat:
|
Ge neemt toch wat deftige bieren mee?
|
Citaat:
De jaren daarvoor lag dat veel hoger, omdat voor die Antonovs moeilijk vervangstukken te vinden zijn. Er wordt dan met plakband en nietjesmachines gewerkt, wat dikwijls geen goed idee is. De kwaliteit van Congolese plakband laat immers te wensen over. De Antonovs zijn nu voor de civiele luchtvaart verboden. Vliegtuigen mogen niet ouder dan 30 jaar zijn. Citaat:
|
Hou je goed!
Pas op voor de kabouters met VIM. ;-) |
Citaat:
Maar wij hadden dat jammer genoeg niet in ons budget voorzien. Nu zitten we enkel wat met Thuraya's te klungelen. Emailen is daarmee wel mogelijk, maar niet veel meer. Volgende keer zetten we zo'n satelliet-systeempje zeker in het budget. Niet te duur en werkt echt goed. |
Citaat:
Maar de maïsprijs is echt schitterend dit seizoen, dus we gaan vet scoren. Met de droogte in de VS gaat die prijs ferm blijven tot in 2013. Bingo! |
Citaat:
De Bralima en de Bracongo zijn ook de enige bedrijven die echt goed werken in Congo. Zoals Mobutu ooit vroeg aan de inwoners van Mbandaka: "wat wilt ge? Een nieuw hospitaal of de Bralima?" Waarop de bevolking uiteraard massaal koos voor het laatste. Het bier uit Mbandaka is vandaag het beste uit geheel Afrika, want er zit veel maïs in. |
Citaat:
Toch bedankt! |
Good luck C, en hou het veilig 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
veel succes!
|
Citaat:
Maar weet je wat? Tot voor kort werd er inderdaad écht maïs met Antonovs getransporteerd omdat de wegen en de rivieren niet onderhouden waren. Stel u voor. Wat ik vooral gezien heb, en nog steeds zie verkommeren op vele luchthavens, zijn die angstaanjagende An-124 mastodonten. Tot voor kort de terreur van de Congolese luchtvaart. Brussels Airlines gaat nu binnenlandse vluchten organiseren, dus dat belooft veel goeds. Ze zullen wel een paar schupkes en kruiwagens cadeau moeten doen aan de luchthavens, om die gaten op de landingsbaan te camoufleren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal een kaarsje doen branden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be