Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   De Derby Der Lage Landen. Wat denken we ervan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174994)

Weezer 10 augustus 2012 13:58

De Derby Der Lage Landen. Wat denken we ervan?

Woensdag is het zover, België-Nederland (foebal, speciaal voor SDG :mrgreen:). Laat hier uw prognoses, tactische bespiegelingen, enzovoorts los. Uiteraard gaan we dit pollen...

Weezer 10 augustus 2012 14:01

Ik zal aftrappen met een typisch Belgisch antwoord. Het zal moeilijk worden (voor Oranje). Op papier is de selectie van de Rode Duivels zeker niet minder, alleen hebben ze het tot nu toe nooit laten zien in interlandverband. En Nederland heeft een bedroevend EK achter de rug, maar misschien is er het 'Van Gaaleffect'.

SDG 10 augustus 2012 14:02

Goed dat je erbij zet dat het over foebal gaat, want bij het woord 'derby' dacht ik even aan een paardenrace.

Weezer 10 augustus 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6272289)
Goed dat je erbij zet dat het over foebal gaat, want bij het woord 'derby' dacht ik even aan een paardenrace.

FIFY ;)

vlijmscherp 10 augustus 2012 14:05

Nederland nog een paar maatjes te sterk voor de Rode Duivels. veel zal afhangen van de inzet van de spelers, gaan de Nederlanders zich kunnen motiveren na het WK of gaan ze zich toch willen tonen aan de nieuwe coach?

Weezer 10 augustus 2012 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6272299)
Nederland nog een paar maatjes te sterk voor de Rode Duivels. veel zal afhangen van de inzet van de spelers, gaan de Nederlanders zich kunnen motiveren na het WK of gaan ze zich toch willen tonen aan de nieuwe coach?

Tja... als je de selectie bekijkt van Nederland, is het met name achterin toch erg magertjes. Maar ja, dat roepen we al jaren en blijkbaar kan je met een centraal verdedigingsduo Heitinga/Mathijsen de WK-finale halen. Een speler om in de gaten te houden is trouwens Ricardo van Rhijn van Ajax, die zal wellicht debuteren op de rechtsbackpositie.

vlijmscherp 10 augustus 2012 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 6273051)
Tja... als je de selectie bekijkt van Nederland, is het met name achterin toch erg magertjes. Maar ja, dat roepen we al jaren en blijkbaar kan je met een centraal verdedigingsduo Heitinga/Mathijsen de WK-finale halen. Een speler om in de gaten te houden is trouwens Ricardo van Rhijn van Ajax, die zal wellicht debuteren op de rechtsbackpositie.

Wij hebben 1 van de beste verdedigers van de wereld, maar daar stopt het. Mss dat Hazard nog groeit en een wereldtopper wordt, maar de rest is op z'n best subtop. Wat trouwens ook niet slecht is.

Weezer 10 augustus 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6273063)
Wij hebben 1 van de beste verdedigers van de wereld, maar daar stopt het. Mss dat Hazard nog groeit en een wereldtopper wordt, maar de rest is op z'n best subtop. Wat trouwens ook niet slecht is.

Ja okee, maar los van Kompany. Ook Vermaelen en Vertonghen zouden onbetwiste basisspelers zijn geweest in Oranje mochten ze enkele kilometers noordelijker geboren zijn. Is Witsel nou naar Real Madrid trouwens?

vlijmscherp 10 augustus 2012 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 6273072)
Ja okee, maar los van Kompany. Ook Vermaelen en Vertonghen zouden onbetwiste basisspelers zijn geweest in Oranje mochten ze enkele kilometers noordelijker geboren zijn. Is Witsel nou naar Real Madrid trouwens?

Wsl wel, geen idee wat hij daar gaat doen.

Vermaelen en Vertonghen zijn uiteraard zeer goed, maar net niet wereldtop. En op internationaal niveau is dat nodig.

Derk de Tweede 10 augustus 2012 21:40

Ik zie ze nog wel winnen........:-D

Weezer 11 augustus 2012 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6273114)

Vermaelen en Vertonghen zijn uiteraard zeer goed, maar net niet wereldtop. En op internationaal niveau is dat nodig.

Ik ben het denk ik wel met je eens hoor, maar hoe definieer jij wereldtop?

fb718882 11 augustus 2012 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6273114)

Ik denk niet dat voor België - Holland wereldtop echt nodig is . ;-)

Adam Smith 12 augustus 2012 00:31

Het is iig een tijd geleden, dat ze zo aan elkaar zijn gewaagd; beide elftallen zouden kunnen winnen.

Lavox 13 augustus 2012 14:53

Ik denk dat Nederland wint, zolang de haat niet te veel de kop op steekt.

Sjaax 13 augustus 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 6273051)

Nederland is heel mager achterin. Daar liggen echt kansen voor de Duivels.

Maar het is een oefenwedstrijd. En dan nog vlak na het begin van de competities. Ik verwacht er niet te veel van.

vlijmscherp 13 augustus 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 6275001)
Ik denk niet dat voor België - Holland wereldtop echt nodig is . ;-)

Dat is ook waar, toch als de Nederlanders spelen zoals op het EK....

Lampedeir 13 augustus 2012 20:46

Belgie - holland...altijd goeie sfeer..jammer dat ik er niet kan bij zijn...

Txiki 14 augustus 2012 08:44

Ik hoop dat de Belgische ploeg dik op z'n kloten krijgt.

Eyjafjallajökull 14 augustus 2012 09:26

Hopelijk hakken de Roze Duivels de Kezen in de pan !

fox 14 augustus 2012 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 6278526)
Nederland is heel mager achterin. Daar liggen echt kansen voor de Duivels.

Maar het is een oefenwedstrijd. En dan nog vlak na het begin van de competities. Ik verwacht er niet te veel van.

Het voordeel voor de Hollanders is dat Belgie niet 1 spits van enig niveau heeft of het moest de nieuwe spits van West Brom zijn, maar daarmee ga je het toch ook niet tot in Rio brengen. Reken daar nog eens bij dat de Hollanders het doen met Van Gaal en de Belgen met godbetert Marc Wilmots.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be