Salvadorii |
11 augustus 2012 15:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 6273990)
Beide woorden zijn of klinken nogal ouderwets; maar zijn in wezen niet zo tegenstrijdig in mijn gevoelens.
|
Wat zou dan een alternatief zijn?
Citaat:
Ik ben een onderdaan van de Vlaamse Gemeenschap en van het Vlaamse Gewest, in mijn hoedanigheid als burger in Vlaanderen.
|
Sorry, maar neen. Men is enkel een onderdaan van de koning/koninkrijk.
Citaat:
Als een ambtelijke brief mij als 'onderdaan' bestempelt, dan word ik daar niet depressief van. En evenmin als die brief mij benoemt tot 'burger, dan word ik daar niet euforisch van.
|
Dat is terecht uiteraard. Ik wordt ook niet depressief omdat er 'Belgie' op mijn passpoort staat.
Citaat:
Misschien is het zelfs beter een van die twee termen te gebruiken, dan het droog-technische 'belastingsplichtige'.
|
Bwah, we zijn allemaal belastingplichtigen he - nu de Vlaming betaalt veel te veel belasting om de waalse luizen in onze pels in hun parasietisme te onderhouden, maar in een Vrij Vlaanderen zouden we ook belastingen moeten betalen hé. En maar goed ook - wegen, veiliigheid, steun voor de zwaksten; dat moet betaald worden, daar is geld voor nodig.
Citaat:
Maar ja, misschien speelt dat voor sommige mensen toch meer op de psychologie dan bij anderen.
|
Psychologie?
Bon ik vind het gewoon een belediging om als 'onderdaan' bestempeld te worden, zeker omdat de koning de vijand is van elke Vlaming. In een moderne democratie zou men sowieso moeten afstappen van die term. Een goed het is maar een woord maar het geeft wel weer hoe de Belgicysten over de 99% denken; wij dienen, en het is maar normaal dat zij profiteren.
|