Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hebben flaminganten te weinig liefde gekregen in hun kinderjaren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175045)

C2C 12 augustus 2012 09:45

Hebben flaminganten te weinig liefde gekregen in hun kinderjaren?

En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken.

Liefde is belangrijk hé.

Munglik 12 augustus 2012 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275553)
En zo ja, komt dat omdat de vaders nog de autoritaire trek hebben die hun vaders lang geleden in de problemen heeft gebracht?

Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.)

Liefde is belangrijk hé.

Je zal de reden waarom mensen niet op de PvdA stemmen eerder bij de PvdA moeten zoeken.

Salvadorii 12 augustus 2012 09:51

Wat een gezeik. Linkie-winkie-masturbatie.

Oh ja autoritair, collaboratie, paranoia... juffrouw waant zich in 1943

Gij zoekt niks jochie. Gij blaast. Dat mag, maar blazers zijn enkel nuttig als men een orkest heeft.

alfa16vjtd 12 augustus 2012 10:01

Citaat:

Liefde is belangrijk hé.

Mijn overgrootvader heeft meegevochten in WO2. Als hij mensen als u moest bezig zien, dan draait hij zich om in zijn graf. Hij heeft gevochten voor vrijheid en gelijkheid net wat vlaams gezinden toen probeerden te bereiken. Ze hebben inderdaad een verkeerde stap gezet door net als elke bevolkingsgroep mee te doen aan het uitleveren van joden. Gelieve dus niet de jodenvervolging te ontkennen in andere streken. Daar zijn echte belgen blijkbaar goed in. Het minimaliseren van hun eigen inbreng tijdens de oorlog. Het is anders wel opvallend dat het nu juist links is dat commentaar heeft op joden. Uw theorie klopt dus al geen kanten voor mij.

nabat54 12 augustus 2012 10:08

Citaat:

Liefde is belangrijk hé.

Och gottekes, er is iemand die een knuffel nodig heeft.
Aaike over uw bolleke, beter zo ?
Dan gaan we maar verder doen met dagdagelijkse.....:roll:

C2C 12 augustus 2012 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6275560)
Wat een gezeik. Linkie-winkie-masturbatie.

Oh ja autoritair, collaboratie, paranoia... juffrouw waant zich in 1943

Gij zoekt niks jochie. Gij blaast. Dat mag, maar blazers zijn enkel nuttig als men een orkest heeft.

Ja dus.

Salvadorii 12 augustus 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275584)
Ja dus.

Het enigste dat ge hier bewijst is dat de pvda geen zetels verdiend...

Doe zo voort!:-D

C2C 12 augustus 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6275569)
Mijn overgrootvader heeft meegevochten in WO2. Als hij mensen als u moest bezig zien, dan draait hij zich om in zijn graf. Hij heeft gevochten voor vrijheid en gelijkheid net wat vlaams gezinden toen probeerden te bereiken. Ze hebben inderdaad een verkeerde stap gezet door net als elke bevolkingsgroep mee te doen aan het uitleveren van joden. Gelieve dus niet de jodenvervolging te ontkennen in andere streken. Daar zijn echte belgen blijkbaar goed in. Het minimaliseren van hun eigen inbreng tijdens de oorlog. Het is anders wel opvallend dat het nu juist links is dat commentaar heeft op joden. Uw theorie klopt dus al geen kanten voor mij.

Interessant. Mijn grootvader zat bij het verzet in Antwerpen, en heeft meerdere nazis helpen wegjagen. Na de oorlog zat hij bij de inlichtingendienst en heeft hij gevluchte en ondergedoken collaborateurs opgespoord en gevonden.

Het verleden speelt blijkbaar inderdaad een belangrijke rol, over de generaties heen. Sommigen komen uit een familie waarin liefde, hartelijkheid, solidariteit, socialiteit, vrijmoedigheid allemaal centraal staan - hun grootvaders streden voor de bevrijding van hun land, tegen de dictatuur.

Anderen komen uit collabo-nesten waarin autoritarisme, rechtlijnigheid, hardheid, en angst voor de ander centraal staan - hun grootvaders zijn bekend.

Het lijkt erop alsof we op een interessant verklaringsspoor zitten dat veel van de karaktertrekken van huidige flaminganten belicht.

C2C 12 augustus 2012 10:21

We weten bijvoorbeeld dat 9/11 epigenetische sporen nalaat. Zuiver psychologische factoren die zich uitdrukken in de genen van de generatie daarna. Volgens mij zou dat ook wel eens kunnen gelden voor voor de shock van de oorlog en de vervolging van de landverraders.

cairn 12 augustus 2012 10:21

Citaat:

Mijn overgrootvader heeft meegevochten in WO2.

Mijn welgemeende felicitaties.

Wereldoorlog 2.

Overgroot zo een 20 jaar oud.
Grootvader ook 20 jaar oud.
Vader ook 20 jaar oud.

Op basis van 20 jaar ,en oorlog gedaan in 1945.
Dus is al 67 jaar dat die gedaan is.

Ben snel even naar de jaarkalender gaan kijken,of we nu wel in 2012 zijn,en niet in 2025,indien ook u 20 jaar bent.

HOUZEE ! 12 augustus 2012 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6275592)

Wereldoorlog 2.

Vader ook 20 jaar oud.

Ben snel even naar de jaarkalender gaan kijken,of we nu wel in 2012 zijn,en niet in 2025,indien ook u 20 jaar bent.

Het is niet omdat overgrootvader meevocht in de oorlog, dat vader nog niet geboren was he slimme

alfa16vjtd 12 augustus 2012 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6275592)

Wereldoorlog 2.

Vader ook 20 jaar oud.

Waarom reken jij de twintig jaar van men overgrootvader mee? Hij was blijkbaar volgens u nog een baby als hij meevocht?

Salvadorii 12 augustus 2012 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275590)
Interessant. Mijn grootvader zat bij het verzet in Antwerpen, en heeft meerdere nazis helpen wegjagen.

Bon zijt ge fier dat die man zich in zijn graf draait omdat ge zijn prestaties zo misbruikt?

Salvadorii 12 augustus 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6275605)
Het is niet omdat overgrootvader meevocht in de oorlog, dat vader nog niet geboren was he slimme

Echt een volkomen waardeloze bijdrage...

alfa16vjtd 12 augustus 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6275605)

Je was me voor :)

rookie 12 augustus 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275590)
Interessant. Mijn grootvader zat bij het verzet in Antwerpen, en heeft meerdere nazis helpen wegjagen. Na de oorlog zat hij bij de inlichtingendienst en heeft hij gevluchte en ondergedoken collaborateurs opgespoord en gevonden.

Mijn grootvader zaliger werd verklikt door gespuis omdat hij opzettelijk de weefgetouwen verkeerd instelde zodat de bezetting geen voordeel kon halen uit zijn fabriek.
Na de oorlog, uitgemergeld van het verblijf in Bergen Belsen, kwam hij tot de constatatie dat de verklikker getransformeerd was tot echte belgische verzetsheld. Hij had zogezegd heel Sint Niklaas "gered". ik heb de nodige reserves bij die zelfverklaarde "helden" die meestal de laatste minuten van de bezetting hun ware roeping vonden

alfa16vjtd 12 augustus 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6275609)
Bon zijt ge fier dat die man zich in zijn graf draait omdat ge zijn prestaties zo misbruikt?

Het is dus één van die mensen die een hoop onschuldigen het leven gekost heeft. Hij heeft dus meegedaan aan de vervolging.

C2C 12 augustus 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6275609)

Ja, want vlak voor zijn dood heeft hij ons allemaal gevraagd om overal waar we het tegen komen, uitingen van extreem-rechts te bestrijden, omdat dit het échte vergif is van de samenleving. Dat was zijn laatste wens. Wij zijn allemaal gelukkig dat we die hebben meegekregen. En we voeden onze kinderen ook in die traditie op.

Maar ik geef toe, het is moeilijk. Het is veel gemakkelijker om kinderen op te voeden door ze te controleren met angst, intolerantie, racisme, haat. Da's heel makkelijk. En de meeste luie mensen gebruiken die strategie.

Salvadorii 12 augustus 2012 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275591)
We weten bijvoorbeeld dat 9/11 epigenetische sporen nalaat. Zuiver psychologische factoren die zich uitdrukken in de genen van de generatie daarna. Volgens mij zou dat ook wel eens kunnen gelden voor voor de shock van de oorlog en de vervolging van de landverraders.

BE is mijn land niet, en was nooit het land van de Vlamingen... Waren de Duitsers erger dan de Franstaligen. Ja. Maar in 1940 was dat niet duidelijk; De Shoah was amper begonnen. Frankrijk kapituleerde. Amerika deed niet mee.

C2C is een leugenachtige propaganda mol die geen respect heeft voor de waarhied. Liegen, misleiden zaken uit hun context halen, dat is geen probleem zolang hij zijn linkse-nonsens kan dienen.

Awel - gellukig hebben we het internet.

C2C gaat bot vangen....

alfa16vjtd 12 augustus 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6275619)
Ja, want vlak voor zijn dood heeft hij ons allemaal gevraagd om overal waar we het tegen komen, uitingen van extreem-rechts te bestrijden, omdat dit het échte vergif is van de samenleving. Dat was zijn laatste wens. Wij zijn allemaal gelukkig dat we die hebben meegekregen. En we voeden onze kinderen ook in die traditie op.

Maar ik geef toe, het is moeilijk. Het is veel gemakkelijker om kinderen op te voeden door ze te controleren met angst, intolerantie, racisme, haat. Da's heel makkelijk. En de meeste luie mensen gebruiken die strategie.

Dus hij vraagt je intolerant te zijn tegenover rechts. Mooie manier om intolerantie te bestrijden.
Je bent hier net bezig om de vlaming bang te maken met zijn verleden dat je hem selectief aan het opdringen bent. Je bent dus intolerant, probeert vlamingen een angstgevoel aan te praten,.... en op vlak van kernenergie ga je maar al te graag in op angst,...mooie waarden heeft je grootvader je meegegeven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be