Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een Waal is het beu! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17507)

Everytime 7 juli 2004 12:04

Gelezen in "Le Soir Illustré".

"Y'en a marre!

Marre du complexe de supériorité des Flamands, marre de leur envie de "mettre la Wallonie �* genoux", marre de leur propension �* vouloir régionaliser ce qui les arrange; marre de l'hypocrisie qui consiste �* dire que le peuple ne veut pas le séparatisme (95% des Flamands ont voté pour des partis séparatistes lors des dernières élections); marre que, maintenant, ils tiennent les Wallons pour responsables du fascisme rayonnant qui sévit en Flandre; marre de leur xénophobie �* l'encontre des Wallons et des francophones de Belgique en général; marre de la duplicité de tous les politiciens flamands qui, derrière leurs masques fédéraux et leur masque d'unitaristes, attisent la convoitise et l'intolérance de leurs électeurs. Pourquoi continuer �* tresser le fouet qui veut nous battre en participant �* leur fameuse réussite économique? N'allons plus dépenser notre argent de pauvres Wallons �* la côte, n'achetons plus aucun produit venant de leur industrie, n'engageons plus les services de leurs PME. Si nous sommes trop pauvres pour vivre avec eux, alors c'est dans cette logique l�* aussi."

Die persoon is het dus beu van het Vlaams-Nationalisme in het algemeen en pleit onder meer voor een totale boycot vanuit de Franstalige bevolking van vlaamse producten en ook van Vlaanderen zichzelf. Bijvoorbeeld, door niet meer naar de Vlaamse Kust te gaan.

Patriot! 7 juli 2004 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

"Y'en a marre!

Marre du complexe de supériorité des Flamands, marre de leur envie de "mettre la Wallonie �* genoux", marre de leur propension �* vouloir régionaliser ce qui les arrange; marre de l'hypocrisie qui consiste �* dire que le peuple ne veut pas le séparatisme (95% des Flamands ont voté pour des partis séparatistes lors des dernières élections); marre que, maintenant, ils tiennent les Wallons pour responsables du fascisme rayonnant qui sévit en Flandre; marre de leur xénophobie �* l'encontre des Wallons et des francophones de Belgique en général; marre de la duplicité de tous les politiciens flamands qui, derrière leurs masques fédéraux et leur masque d'unitaristes, attisent la convoitise et l'intolérance de leurs électeurs. Pourquoi continuer �* tresser le fouet qui veut nous battre en participant �* leur fameuse réussite économique? N'allons plus dépenser notre argent de pauvres Wallons �* la côte, n'achetons plus aucun produit venant de leur industrie, n'engageons plus les services de leurs PME. Si nous sommes trop pauvres pour vivre avec eux, alors c'est dans cette logique l�* aussi."

Die persoon is het dus beu van het Vlaams-Nationalisme in het algemeen en pleit onder meer voor een totale boycot vanuit de Franstalige bevolking van vlaamse producten en ook van Vlaanderen zichzelf. Bijvoorbeeld, door niet meer naar de Vlaamse Kust te gaan.

Achterlijke racistische zot.

Rock Against Communism 7 juli 2004 12:09

Citaat:

"Y'en a marre!

Een boycot tegen Vlaanderen? Welja waarom niet, laten we elkaar boycotten (terwijl bert bibber met lede ogen toekijkt :mrgreen: ) het zou een tof einde hebben denk ik...

Distel 7 juli 2004 13:20

Citaat:

"Y'en a marre!

Cool. Boycotten, die transfers. 8)

circe 7 juli 2004 14:15

Versta ik nu niet genoeg Frans, of mis ik ergens dat 'm ook marré heeft om jaarlijks 11 miljard te incasseren?

Luddo 7 juli 2004 15:19

Citaat:

"Y'en a marre!

Ik zou zeggen: "Doorduwen, jongen, en geef die Vlamingen een lesje! Roep de onafhankelijkheid van Wallonië uit!".

Goldband 7 juli 2004 15:24

Een beetje naiëf, die boycott-aanpak.

Als ik een Waal was en ik zag wat een simplistisch discours hier gevoerd wordt dan zou ik vooral medelijden voelen denk ik.
"Ces pauvres petits Flamands ..."

Philips Inc. 7 juli 2004 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband

Als ik een Waal was en ik zag wat een simplistisch discours hier gevoerd wordt dan zou ik vooral medelijden voelen denk ik.

Tja, arme Vlamingen ... de rijkste regio van Europa, maar toch arme Vlamingen ...

Nu ons zweet (geld), wanneer ons recht!

Hans1 7 juli 2004 17:59

Citaat:

Het geeft wel aan dat Noord-België ook heel wat geld krijgt uit het zuiden, iets wat de flaminganten graag vergeten in hun "berekeningen". Een boycot is nochtans belachelijk, evenals het hedendaags Vlaams-nationalisme.

Distel 7 juli 2004 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

Het geeft wel aan dat Noord-België ook heel wat geld krijgt uit het zuiden, iets wat de flaminganten graag vergeten in hun "berekeningen". Een boycot is nochtans belachelijk, evenals het hedendaags Vlaams-nationalisme.

U ziet weer spoken. Wie hier komt kopen, doet dat vrijwillig. De transfers zijn allerminst vrijwillig. Iets wat Hans graag vergeet in zijn "berekeningen". En een boycot is inderdaad belachelijk, evenals uw eeuwige slogans.

jOOSt 7 juli 2004 18:54

Citaat:

Een goed idee, we zullen ze missen als de pest. Dan kunnen ook die franstalige bordjes opgeborgen worden. En vooral, boycotten die Vlaamse geldstroom.

Groot Bakkes 7 juli 2004 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Cool. Boycotten, die transfers. 8)

U zegt dit misschien al lachend, maar elk nieuw lid van het Vlaams Neutraal Ziekenfonds brengt de splitsing van de sociale zekerheid (lees: de ondergang van België) dichterbij!
Word lid!

Surlet 7 juli 2004 21:29

Citaat:

U ziet weer spoken. Wie hier komt kopen, doet dat vrijwillig. De transfers zijn allerminst vrijwillig. Iets wat Hans graag vergeet in zijn "berekeningen". En een boycot is inderdaad belachelijk, evenals uw eeuwige slogans.
Ik denk dat hier veeleer spoken in economische onkunde rondlopen.

Wie koopt doet dat eigenlijk niet vrijwillig. Zijn keuze wordt bepaald door talrijke determinanten. Topbedrijven in ons land zoals Interbrew, Colruyt en verschillende andere ketens... hebben vestigingen over heel België. Heel België staat dan ook in voor de winsten die deze bedrijven genereren en die vaak als 'puur Vlaams geld' worden afgeschilderd omdat Vlaanderen het geluk heeft de hoofdzetel op zijn grondgebied te hebben.

En dat een boycot belachelijk is, doet daarom niet af dat het allerminst positief moet genoemd worden dat er nu al openlijk een boycot van zuiver Vlaamse producten wordt bepleit. Dit kan enkel nefast zijn voor onze economie (minimaal in den beginnen, maximaal na verloop van tijd). Hoe goed Vlaanderen (gelukkig) het nu nog doet, hoe slecht het terug in de toekomst kan worden...

Breinsmurf 7 juli 2004 22:17

Laat hij interbrew en de Vlaamse brouwerijen maar boycotten. ik vraag me af welk biertje er dan voor hem overblijft.

Alleen Orval drinken elke dag gaat ook tegensteken.

Hans1 7 juli 2004 22:44

Aan de commentaren van de Vlaams-nationalisten te zien, moet je toch een fameuze graad van idiotie bezitten om lid te zijn van zo'n clubje. Ze zijn dan ook met uitsterven bedreigd. Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs.

De gewesten brengen ons alleen maar miserie. De Belgen beginnen het stilaan te snappen.

Rock Against Communism 7 juli 2004 23:13

Citaat:

. Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs..

tsssssssss menneke...

*er is ook nog de Yzerwake... en die is pas gesticht met succes trouwens.
*de NVA is niet de enige VL-nationalistische partij hoor...

dream on, belgicist

Distel 8 juli 2004 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Citaat:

Ik denk dat hier veeleer spoken in economische onkunde rondlopen.

Wie koopt doet dat eigenlijk niet vrijwillig. Zijn keuze wordt bepaald door talrijke determinanten.

Klopt, maar uiteindelijk ben je het nog altijd zelf die beslist of je centen wilt neerleggen voor deze of gene produkten.

Citaat:

Topbedrijven in ons land zoals Interbrew, Colruyt en verschillende andere ketens... hebben vestigingen over heel België. Heel België staat dan ook in voor de winsten die deze bedrijven genereren en die vaak als 'puur Vlaams geld' worden afgeschilderd omdat Vlaanderen het geluk heeft de hoofdzetel op zijn grondgebied te hebben.
Geluk, of het resultaat van de nodige investeringen?

Citaat:

En dat een boycot belachelijk is, doet daarom niet af dat het allerminst positief moet genoemd worden dat er nu al openlijk een boycot van zuiver Vlaamse producten wordt bepleit. Dit kan enkel nefast zijn voor onze economie (minimaal in den beginnen, maximaal na verloop van tijd). Hoe goed Vlaanderen (gelukkig) het nu nog doet, hoe slecht het terug in de toekomst kan worden...
Ha neen, want al die topbedrijven hebben ook vestigingen in Wallonië. :mrgreen:

Distel 8 juli 2004 08:56

Citaat:

Aan de commentaren van de Vlaams-nationalisten te zien, moet je toch een fameuze graad van idiotie bezitten om lid te zijn van zo'n clubje.

Waar wacht je dan nog op? Word lid!

Citaat:

Ze zijn dan ook met uitsterven bedreigd.
Weeral? Goh, dat blijft maar duren zeg.

Citaat:

Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs.
Flamingantisme meet je niet af aan het aantal bezoekers op een wei. Ik ben zelf nog nooit naar de bedevaart geweest, en ze interesseert mij eigenlijk geen ruk. Maar laat dat u niet tegenhouden om nog meer van die onnozele "conclusies" te trekken. Kunnen we nog eens goed lachen.

Citaat:

De gewesten brengen ons alleen maar miserie. De Belgen beginnen het stilaan te snappen.
En dat blijkt waaruit?

jan hyoens 8 juli 2004 09:21

Ik vind het spijtig dat niet meer Vlamingen de moeite nemen om eens de franstalige pers te volgen! Dit zou ons zeker zo'n 500.000 stemmen meer opbrengen! 8)

jOOSt 8 juli 2004 12:41

Citaat:

Aan de commentaren van de Vlaams-nationalisten te zien, moet je toch een fameuze graad van idiotie bezitten om lid te zijn van zo'n clubje. Ze zijn dan ook met uitsterven bedreigd. Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs.

Ha! Ha! Ha! Ha! U bent vast de grappigste thuis. De Vlaamse Beweging is sterker dan ooit. Ik had het nog niet door, maar de BUBbers hebben echt wel gevoel voor humor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be