Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Olympische spelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175129)

Vladja 14 augustus 2012 15:32

Olympische spelen

Op de afgelopen olympische spelen hebben we drie medailles gehaald. Niet echt een bijster goed resultaat. Het BOIC mikte op zes, is tevreden met drie.

In Groot-Brittannië heeft men op basis van de oppervlakte en het BBP berekend hoeveel medailles elk land in principe zou moeten winnen. Op basis van die berekening hadden we eigenlijk zestien medailles moeten winnen.
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-19249898

Wat moet er gebeuren? Moet er vanuit de politiek actie ondernomen worden om dit resultaat te verbeteren? Of mogen we met deze drie medailles best nog tevreden zijn? Graag jullie mening.

Pericles 14 augustus 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vladja (Bericht 6279654)
Op de afgelopen olympische spelen hebben we drie medailles gehaald. Niet echt een bijster goed resultaat. Het BOIC mikte op zes, is tevreden met drie.

In Groot-Brittannië heeft men op basis van de oppervlakte en het BBP berekend hoeveel medailles elk land in principe zou moeten winnen. Op basis van die berekening hadden we eigenlijk zestien medailles moeten winnen.

Wat moet er gebeuren? Moet er vanuit de politiek actie ondernomen worden om dit resultaat te verbeteren? Of mogen we met deze drie medailles best nog tevreden zijn? Graag jullie mening.

Laat Team GB maar betalen, who the fuck cares.
We eten daar geen boterham minder voor.
Trouwens Team GB ? Mochten de Noord-Ieren dan niet meedoen ?

fox 14 augustus 2012 15:53

Wat interesseert mij het nu of het een Belg is die de 100 m loopt in 9 seconden of een Jamaicaan? In topsport hoeft voor mij niet persé handenvol geld gestoken worden. Sport is uiteraard belangrijk om uw bevolking op een aanvaardbaar gezondheidsniveau te krijgen, maar je gaat heus niet meer volk aan het sporten krijgen door 20 gouden medailles naar huis te slepen. Kijk maar naar de Amerikanen, de succesvolste natie in de geschiedenis van de sport, maar ondertussen hangt 90% moddervet voor de tv.

Dus investeren in sport vind ik belangrijk maar fortuinen investeren in topsport voor de happy few is zever.

Den Duisteren Duikboot 14 augustus 2012 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6279686)
Wat interesseert mij het nu of het een Belg is die de 100 m loopt in 9 seconden of een Jamaicaan? In topsport hoeft voor mij niet persé handenvol geld gestoken worden. Sport is uiteraard belangrijk om uw bevolking op een aanvaardbaar gezondheidsniveau te krijgen, maar je gaat heus niet meer volk aan het sporten krijgen door 20 gouden medailles naar huis te slepen. Kijk maar naar de Amerikanen, de succesvolste natie in de geschiedenis van de sport, maar ondertussen hangt 90% moddervet voor de tv.

Dus investeren in sport vind ik belangrijk maar fortuinen investeren in topsport voor de happy few is zever.

Mee eens.

1207 14 augustus 2012 16:00

Citaat:

wat wil je horen?
3 is niet goed maar als elke sporttak 5 verschillende verbanden heeft (nationaal, gemeenschappelijk, gewestelijk, regionaal) en al die verbanden hun eigen voorzitters, penningmeesters, commissie's,... hebben dan weet ge naar waar het geld gaat.
en zoals dedecker zei. de bobo's zitten er al sinds 81, we hebben 11 topsportscholen en dan dit resultaat.

Robinus V 14 augustus 2012 16:03

Citaat:

Ook mee eens.

Ik zie graag topsport, maar dat nationalistisch gedoe met vlaggen laat me volledig koud. Ik ga me niet beter of slechter voelen door de prestaties van een ander.

Xenophon 14 augustus 2012 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6279697)
wat wil je horen?
3 is niet goed maar als elke sporttak 5 verschillende verbanden heeft (nationaal, gemeenschappelijk, gewestelijk, regionaal) en al die verbanden hun eigen voorzitters, penningmeesters, commissie's,... hebben dan weet ge naar waar het geld gaat.
en zoals dedecker zei. de bobo's zitten er al sinds 81, we hebben 11 topsportscholen en dan dit resultaat.

Tja, de hele Belgische structuur is in de eerste plaats dan ook opgezet om zoveel mogelijk te kunnen graaien, de sport is maar een excuus.

Fieseler 14 augustus 2012 16:17

Citaat:

Hoevel zou Rusland er dan moeten winnen?
Of Groenland?

300.000 of zo?

Wat een gezeik zeg...vandaag worden alle spurters (heb je die vrouwelijke bodybuilders gezien? :lol:) in Jamaica geboren...morgen alle voetballers in Spanje...plotseling alle wielrennes in GB........wie denken ze voor de gek te houden?

Who the fuck cares ....wie kijkt nog naar dat miljardenverslindende en vervalste circus zeg...en wie heeft nog een boodschap?...

subocaj 14 augustus 2012 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6279719)
Hoevel zou Rusland er dan moeten winnen?
Of Groenland?

300.000 of zo?

Wat een gezeik zeg...vandaag worden alle spurters (heb je die vrouwelijke bodybuilders gezien? :lol:) in Jamaica geboren...morgen alle voetballers in Spanje...plotseling alle wielrennes in GB........wie denken ze voor de gek te houden?

Who the fuck cares ....wie kijkt nog naar dat miljarden verslindende en vervalste circus zeg...en wie heeft nog een boodschap?...

Dikke 2

Aoi 14 augustus 2012 16:25

Citaat:

Succes in een bepaalde sporttak gaat er weldegelijk voor zorgen dat meer kinderen die sport gaan uitoefenen. In de tijd van Henin en Clijsters is het tennis flink geboomd bij kinderen.

Verder ben ik het eens met je post.

tschoon verdiep 14 augustus 2012 16:34

:evil::evil::twisted: Ti's toch tof om erbij te horen

Bob 14 augustus 2012 16:42

Van de Belgen kunt ge in elk geval niet zeggen, dat ze de aloude olympische gedachte "deelnemen is belangrijker dan winnen" niet indachtig zijn.
Misschien kunnen we nog een paar (olympische) spreuken lanceren
"een ander laten winnen is een werk van barmhartigheid"
"niet het aantal medailles, maar het aantal ministers dat het nationaal huis heeft aangedaan, maakt de rijkdom van het land uit"...

fonne 14 augustus 2012 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 6279742)
:evil::evil::twisted: Ti's toch tof om erbij te horen

En goeie disco's daar in London.

C2C 14 augustus 2012 17:29

Ah, ne keer een discussie over de Olympische Spelen. Zal hier ook ne keer iets neerkrabbelen zie. Allez, dat is dan ook gebeurd.

Net nu de Olympische Spelen eindelijk voorbij waren, blijven ze voortduren. Kots. Braak.

Perzik 14 augustus 2012 18:34

Citaat:

School zou 36 u kunnen worden ipv 32. Woensdag namiddag sport voor alle kinderen.

Lampedeir 14 augustus 2012 18:46

Voor mij is het prima zo...
3 is goed..0 was ook goed....wat maakt het uit..
Straks haalt het iemand in zijn hoofd om de olympische spelen naar Vlaanderen te halen...
Bart Somers heeft toch zo'n een poging gedaan voor de spelen van 2016...hoe hadden we dan de begroting rond gekregen?

Zorg ervoor dat de clubs goede faciliteiten hebben, ondersteun hen hier en daar..en zit er talent, komt dat er wel uit.

Bokkenreyder 14 augustus 2012 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6279881)
School zou 36 u kunnen worden ipv 32. Woensdag namiddag sport voor alle kinderen.

Dat kan ook met 36 uur les.

Klojo eerste klas 14 augustus 2012 19:17

Wat hebben oppervlakte en BBP te maken met mogelijke sportprestaties ? 8O
Moest er rekening gehouden worden met inwonersaantal en gezondheidsgraad en leeftijd en dergelijke.....misschien.
'k Zal weer te dom zijn om het te begrijpen....
(En mijn vrouw vraagt hoe ze die O.S. de volgende keer kan saboteren :twisted:)
Ach 'k had misschien toch beter eerst 't artikel gelezen....het gaat niet over oppervlakte maar wel over bevolkingsaantal....... Wat ik dus zelf al kwam te zeggen......'k voel me nu al wat minder dom......maar niet zoveel minder.... Die BBP kan misschien een indicatie zijn van wat mogelijk is mits veel geld er tegenaan smijten, maar da's nu ook geen wondermiddel.... :-D

fonne 14 augustus 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6279803)
Ah, ne keer een discussie over de Olympische Spelen. Zal hier ook ne keer iets neerkrabbelen zie. Allez, dat is dan ook gebeurd.

Net nu de Olympische Spelen eindelijk voorbij waren, blijven ze voortduren. Kots. Braak.

Gelukkig heeft Muyters zijn conclusies al getrokken.

Boze Muyters schrapt Vlaams sportbudget

Bokkenreyder 14 augustus 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6280203)
Gelukkig heeft Muyters zijn conclusies al getrokken.

Boze Muyters schrapt Vlaams sportbudget

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be