Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Uitdaging: Wie kent (de) Walen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17515)

Goldband 7 juli 2004 15:08

Kwestie van even na te denken over uitspraken als "De Walen zijn achterlijk" of "De Walen zijn profiteurs".

Of ook "De Vlamingen kennen hun talen". Wat een onzin allemaal! 8)

Philips Inc. 7 juli 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Kwestie van even na te denken over uitspraken als "De Walen zijn achterlijk" of "De Walen zijn profiteurs".

De Walen zijn niet achterlijk, wel integendeel: je moet het maar kunnen om als minderheid te regeren over een meerderheid, en al tientallen jaren miljarden transfers bekomen zonder ook maar iets van verantwoording te moeten afleggen ...

:twisted:

Groot Bakkes 7 juli 2004 18:59

Ik ken enkele Walen, en mijn tante, neef en nicht zijn Franstalige Brusselaars.

Patriot! 7 juli 2004 20:12

Uiteraard ken ik Walen: hardwerkende, goedmenende mensen zoals u en ik die proberen Nederlands te praten als ze kunnen (dikwijls niet dankzij de zeer lage kwaliteit van het Waalse onderwijs).

Tantist 8 juli 2004 18:36

Citaat:

Aangezien ik familie in Wallonië heb: ja dus...

Foundation 8 juli 2004 19:25

Ik ken verscheidene Walen. Waarvan het merendeel maar wat graag grote hervormingen zou zien in de politiek, niet in het minst de hunne, die gedomineerd wordt door het Waals Blok (de PS).

Tantist 8 juli 2004 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik ken verscheidene Walen. Waarvan het merendeel maar wat graag grote hervormingen zou zien in de politiek, niet in het minst de hunne, die gedomineerd wordt door het Waals Blok (de PS).

...waar zo'n 36% van de Walen op stemt :lol:

Patriot! 8 juli 2004 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Zelfs de meest rechtse Walen in de volkswijken stemt nog PS, ze kennen immers niks anders: de PS is overal.

Cyperken 8 juli 2004 20:38

Citaat:

voted: Ja!

Ik ga regelmatig op uitwisseling, logeren voor enkele dagen bij een waals gezin om de taal wat te onderhouden...en aangezien die het nederlands ook zeer goed beheersen leer ik daar telkens héél veel bij! Moesten ze allemaal maar zo zijn...

100% VLAMING 8 juli 2004 20:45

ik heb familie in Wallonië dus ja. Met de Walen in helemaal niks mis, tis met de Belgische staatstructuur dat ik problemen heb.

Hingis 9 juli 2004 02:08

Ik ben een Waalse profiteur dus niet aarzelen om mij vragen te stellen...

Hingis 9 juli 2004 02:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Ik stem niet op de PS en IK HAAT de PS !!!

Pelgrim 9 juli 2004 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

zoals je ziet, de Belgicistische media heeft niet alleen de vlamingen proberen te hersenspoelen maar is daar in Wallonië ook aardig mee bezig.

Patriot! 9 juli 2004 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

zoals je ziet, de Belgicistische media heeft niet alleen de vlamingen proberen te hersenspoelen maar is daar in Wallonië ook aardig mee bezig.

Jaja, zo kunde alles uitleggen he :roll:

Pelgrim 9 juli 2004 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Jaja, zo kunde alles uitleggen he :roll:

nochtans krak hetzelfde als wat jullie altijd zeggen, over de flaminganten.

Henry 10 juli 2004 12:53

Ik ontmoette voor het eerst een Waal op schoolreis.
We zaten in de streek van Durbuy en beslisten onze picknick te nuttigen op het terras van een café. Bij onze boterhammetjes wilden wij een drankje nuttigen, maar er kwam niemand onze bestelling opnemen. Na minstens drie kwartier wachten dronken we dan maar onze blikjes op. Ze waren nog maar pas open of de waardin kwam naar buiten, tierende van "salles flamands!".

Later ben ik nog gaan kamperen in Wallonië. Toen pas besefte ik dat besteld worden in een Waals restaurant veel langer duurt dan in een Vlaams. Als je Vlaming bent tenminste.

Waarschijnlijk is dat omdat Walen door de Waalse media worden geïndoctrineerd dat Vlamingen allemaal nazi's zijn. De Waalse media vergelijken Frank vandenbroucke zelfs met Filip Dewinter! Het is dus niet zozeer het Vlaamse idee over de Waal die mis is, maar het Waalse idee over de "Vlaamse nazi's".

Enfin, persoonlijk heb ik weinig behoefte meer om mij in Wallonië te laten uitschelden voor "vuile Vlaming", terwijl ik meebetaal aan hun luilekkerland.

Foundation 10 juli 2004 23:58

Gek dat men u uitschold voor "Vlaamse zaal"...

Tja, als dat uw enige ontmoetingen waren met Walen... dan heeft u wreed pech gehad. Waarschijnlijk heeft u andere recentere ontmoetingen niet eens opgemerkt wegens degelijk Nederlands...

gm10 11 juli 2004 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henry
We zaten in de streek van Durbuy en beslisten onze picknick te nuttigen op het terras van een café. Bij onze boterhammetjes wilden wij een drankje nuttigen, maar er kwam niemand onze bestelling opnemen. Na minstens drie kwartier wachten dronken we dan maar onze blikjes op. Ze waren nog maar pas open of de waardin kwam naar buiten, tierende van "salles flamands!".

Later ben ik nog gaan kamperen in Wallonië. Toen pas besefte ik dat besteld worden in een Waals restaurant veel langer duurt dan in een Vlaams. Als je Vlaming bent tenminste.

Waarschijnlijk is dat omdat Walen door de Waalse media worden geïndoctrineerd dat Vlamingen allemaal nazi's zijn. De Waalse media vergelijken Frank vandenbroucke zelfs met Filip Dewinter! Het is dus niet zozeer het Vlaamse idee over de Waal die mis is, maar het Waalse idee over de "Vlaamse nazi's".

Enfin, persoonlijk heb ik weinig behoefte meer om mij in Wallonië te laten uitschelden voor "vuile Vlaming", terwijl ik meebetaal aan hun luilekkerland.

ik heb een vriend in belgie (met een nederlands accent) die vaak uitgescholden wordt voor vuile hollander

SO WHAT? je hebt idioten in vlaanderen, je hebt idioten in wallonie
ga je je oordeel daar door laten kleuren?

Olivier 11 juli 2004 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henry

ik heb een vriend in belgie (met een nederlands accent) die vaak uitgescholden wordt voor vuile hollander

Ik denk eerder dat ie aant zwanzen is, gm10. Ik heb mijn hele jeugd in Wallonie doorgebracht tijdens de vakanties en ik heb er nooit problemen gehad. Geen enkele keer ben ik er zo een figuur tegengekomen. En de mensen die ik ken ook niet. Ze zijn daar blij als ze klandizie hebben....

gm10 11 juli 2004 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Ik denk eerder dat ie aant zwanzen is, gm10. Ik heb mijn hele jeugd in Wallonie doorgebracht tijdens de vakanties en ik heb er nooit problemen gehad. Geen enkele keer ben ik er zo een figuur tegengekomen. En de mensen die ik ken ook niet. Ze zijn daar blij als ze klandizie hebben....

het gaat aan me voorbij waarop je je stelling bouwt dat ik aan het zwanzen ben

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be