Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Slimsten Thuis ????? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175166)

pegasus6869 16 augustus 2012 08:49

De Slimsten Thuis ?????

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120816_020

Dus (waarschijnlijk geopperd )" 90 euro voor iedereen" voor dat fameus wegenvignet de (velen) die met een ferrari rijden, en de gewone man van de straat met zijn tuffertje ......... Zijn dat die """ GESCHOOLDE "" onderzoekers ?????Amaai mijne frak, dat zijn gewoon knullen die de gemakkelijkste weg zoeken, en daarvoor "vet betaald" worden.....Goe bezig !!

maddox 16 augustus 2012 08:55

Da's gewoon een verhoging van de jaarlijkse wegentaks. Al de rest is gewoon gezeik.

giserke 16 augustus 2012 09:00

Als ze dit integraal aftrekken van de wegenbelasting is het geen probleem.
De extra inkomsten komen dan van buitenlanders.
Wij moeten ook betalen in Frankrijk.
Maar als het extra is voor de Vlamingen, is dit schandalig.

Maar waar ik meer mee inzit is alweer de privacy die te grabbel wordt gegooid.
800 camera's houden bij wie waar geweest is. Dat stoort me.

Libro 16 augustus 2012 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6281815)
Maar waar ik meer mee inzit is alweer de privacy die te grabbel wordt gegooid.
800 camera's houden bij wie waar geweest is. Dat stoort me.

Dit stoort mij het meeste aan het wegenvignet/rekeningrijden of hoe je die onzin wil noemen. Geloof me vrij: die gegevens zijn absoluut niet veilig voor misbruik.

Tussen haakjes: zouden die "Genoeg"-stickertjes (die met die rijdende citroen) nog te krijgen zijn?

Amon_Re 16 augustus 2012 10:22

Bye Bye Privacy

roger verhiest 16 augustus 2012 10:26

De volgende stap is het plaatsen van camera's in iedere woning, aan iedere voordeur
met als voorwendsel het beteugelen van de inbraken...

Mitgard 16 augustus 2012 10:33

Nog meer big brother.
We've got your name, we've got your number.

En wie er tegen is 'heeft zeker iets te verbergen'.

Libro 16 augustus 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6281906)
Nog meer big brother.

'Gedraag u, dan heb je dat niet voor.' :evil:

Libro 16 augustus 2012 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6281906)
Nog meer big brother.

Wacht maar tot de intelligente snelheidsaanpassing gebruiksklaar is: Big Brother komt uw polleke vasthouden. :twisted:

giserke 16 augustus 2012 16:49

En ik denk dat verzekeringsmaatschappijen watertanden

De schoofzak 16 augustus 2012 17:22

't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet.

Verder vind ik het voorgestelde systeem veel moderner dan die zever met plakkerkes.
En vind ik dat het al lang ingevoerd had moeten worden.
Zodat iedereen die over de weg rijdt, zijn bijdrage doet aan het onderhoud van onze (schandalige) wegen.

Veel liever had ik een Europees systeem gezien.
Minstens het volgende:
Dat landen die voor andere nationaliteiten geen of beperkte tol aan hun broek naaien, een tegemoetkoming zouden krijgen voor het onderhoud van hun wegen.
Want uiteindelijk zijn tolgelden Middeleeuws. Zoals men toen moest betalen om de stad in te mogen.

Maar nog liever een echt rekeningrijden, waarbij men tijdens drukke periodes meer betaalt dan tijdens kalme periodes.

En die vrees voor de privacy: daar moet ik ferm mee lachen.
God zeg, ze moesten eens weten dat mijn buurman drie keer per jaar op vakantie gaat naar Benidorm; en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.

giserke 16 augustus 2012 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6282585)
't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet.

Verder vind ik het voorgestelde systeem veel moderner dan die zever met plakkerkes.
En vind ik dat het al lang ingevoerd had moeten worden.
Zodat iedereen die over de weg rijdt, zijn bijdrage doet aan het onderhoud van onze (schandalige) wegen.

Minstens het volgende:
Dat landen die voor andere nationaliteiten geen of beperkte tol aan hun broek naaien, een tegemoetkoming zouden krijgen voor het onderhoud van hun wegen.
Want uiteindelijk zijn tolgelden Middeleeuws. Zoals men toen moest betalen om de stad in te mogen.

Maar nog liever een echt rekeningrijden, waarbij men tijdens drukke periodes meer betaalt dan tijdens kalme periodes.

God zeg, ze moesten eens weten dat mijn buurman drie keer per jaar op vakantie gaat naar Benidorm; en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.

En als jou risiconiveau verhoogd, omdat je teveel de ring rond Brussel neemt, en daarvoor meer moet betalen voor je autoverzekering.
zal je dan nog lachen?

De schoofzak 16 augustus 2012 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6282598)
En als jou risiconiveau verhoogd, omdat je teveel de ring rond Brussel neemt, en daarvoor meer moet betalen voor je autoverzekering.
zal je dan nog lachen?

Doorgaans betaal ik niet graag.

Maar als de factuur "eerlijk" is, dan grom ik maar twee keren bij het invullen van de overschrijving.
Anders vijf keren.

Voor de rest heb ik vragen bij het bedrag.

Dat lijkt me nogal hoog voor de Nederlander die één keer heen en één keer weer langs de E17 of via Arlon sjeest.

Hoeveel kost een vignet voor Zwitserland, waar ge van flink wat bruggen en tunnels kunt genieten?

.

Carnivore 16 augustus 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6281897)
De volgende stap is het plaatsen van camera's in iedere woning, aan iedere voordeur
met als voorwendsel het beteugelen van de inbraken...

Tuurlijk.
Maar inbrekers in den bak steken en houden? Hoho maar!

Carnivore 16 augustus 2012 18:35

Citaat:

.

LOL
Amaai. Geef mij eens 10 voorbeelden van iets dat goedkoper werd, omdat we ergens anders iets moesten bij-betalen?

Klojo eerste klas 16 augustus 2012 19:01

Zal wel weer een domme vraag zijn, maar bedenk wie het vraagt (een klojo die geen tuut heeft) : als dat tesamen met, of inbegrepen is in, de jaarlijkse verkeersbelasting ..... waarom moeten er dan eigenlijk camera's en vliegende controle's zijn om te controleren of dat al of niet betaald is door de Belgen ? Dat is dan toch te zien in de databank van die verkeersbelasting ?

De schoofzak 17 augustus 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6282710)
Zal wel weer een domme vraag zijn, maar bedenk wie het vraagt (een klojo die geen tuut heeft) : als dat tesamen met, of inbegrepen is in, de jaarlijkse verkeersbelasting ..... waarom moeten er dan eigenlijk camera's en vliegende controle's zijn om te controleren of dat al of niet betaald is door de Belgen ? Dat is dan toch te zien in de databank van die verkeersbelasting ?

Dat is een goede vraag; die de journalist zich niet gesteld heeft, waardoor het artikel niet zoveel waard is.

Ik vermoed, op basis van een televisieuitzending van vorig jaar, dat het vignet enkel zou gelden op autosnelwegen en grote verbindingswegen.
Misschien zal het dus mogelijk zijn om je tweede of derde gezinswagen, waarmee je niet uit je stad, of niet uit je dorp komt, te gebruiken zonder vignet.
Verder dacht ik ook dat (minstens voor buitenlanders) het vignet mogelijks te bestellen is voor een periode van minder dan een jaar.

Weet verder dat voor sommige bedrijfsvoertuigen de jaarlijkse verkeersbelasting op een ander systeem gebaseerd is. Wij betalen simpelweg jaarlijks. Maar voor die voertuigen is dat anders. Daarom heeft de fod Verkeer ook een dienst die controles uitvoert op de baan. Recent nog in de gazet een interview met sos-groot-licht KromBeen : die dienst heeft nu ook een mobiele scanner, zodat ze niet Jan en Alleman moeten doen stoppen.

.

Boduo 17 augustus 2012 09:59

Citaat:

't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet....
....

... en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.

Wegentaks verminderen ? Diepoepoo & C° hebben GELD nodig, vooral nu het minder "koet kaat me de ekonomie".

Een EU systeem: d�*t zou het beste zijn, maar ja, die ambtenaren v.d. EU heben andere zorgen.

Een lief in Gent ?
Wie kan d�*�*r nu iets tegen hebben ? Maar Schoof toch !

;-)

Amon_Re 17 augustus 2012 11:17

Citaat:

.

Dat is je volste recht maar ik ben het niet met je eens. Als je die gegevens opslaat in een databank en koppelt aan andere databanken kan je zeer interessante dingen achterhalen.

Enkele voorbeelden:
- Zwart werk
- Criminaliteit
- Uw hobby's
- Affaires
- ....

Ja, het kan gebruikt worden om bepaalde zaken te verhinderen (criminaliteit/zwart werk) maar de 'kost' is me te hoog.

Amon_Re 17 augustus 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 6282671)
LOL
Amaai. Geef mij eens 10 voorbeelden van iets dat goedkoper werd, omdat we ergens anders iets moesten bij-betalen?

1tje zou al een mooi begin zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be