Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De logica van de ambtenaar' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175174)

Pericles 16 augustus 2012 14:47

De logica van de ambtenaar'

Zij moeten wel een concurrentieel loon hebben maar hun dak moet vernieuwd worden en hun tuin moet onderhouden worden aan vergoedingen die gangbaar zijn in Roemenië. ;-)

Burkide 16 augustus 2012 14:51

Vele ambtenaren - eigenlijk alle die ik ken - onderhouden hun tuin gewoon zelf, hoor. Als ze al een tuin hebben. En van diegenen die hun tuin wel door anderen laten onderhouden klopt die eis wel - maar die is niet beperkt tot ambtenaren.

Pietje 16 augustus 2012 14:52

De logica van de ambtenaar, volgens Pericles. Is dat zoiets als het evangelie volgens Matheus ??

vlijmscherp 16 augustus 2012 14:53

gaat het hier over de contractuele ambtenaar of de statutaire?

Burkide 16 augustus 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6282378)
De logica van de ambtenaar, volgens Pericles. Is dat zoiets als het evangelie volgens Matheus ??

Neen, dat laatste is een vrij diepgaande tekst met grote cultuurhistorische relevantie.

Xenophon 16 augustus 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6282371)
Zij moeten wel een concurrentieel loon hebben maar hun dak moet vernieuwd worden en hun tuin moet onderhouden worden aan vergoedingen die gangbaar zijn in Roemenië. ;-)

Wees niet te hard voor die mensen, tenslotte gaan er in de nabije toekomst een groot aantal aan de deur gezet worden, en hun pensioenen zullen flink verminderd worden.

Pericles 16 augustus 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6282376)
Vele ambtenaren - eigenlijk alle die ik ken - onderhouden hun tuin gewoon zelf, hoor. Als ze al een tuin hebben. En van diegenen die hun tuin wel door anderen laten onderhouden klopt die eis wel - maar die is niet beperkt tot ambtenaren.

Ja maar mij niet gelaten , op voorwaarde dat onze administratie gebeurt tegen een vergoeding die gangbaar is in Roemenië. :-D

Burkide 16 augustus 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6282384)
Ja maar mij niet gelaten , op voorwaarde dat onze administratie gebeurt tegen een vergoeding die gangbaar is in Roemenië. :-D

Met een corruptieniveau dat gangbaar is in Roemenië?

Pietje 16 augustus 2012 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6282381)
Neen, dat laatste is een vrij diepgaande tekst met grote cultuurhistorische relevantie.

een wereld van verschil met het eerste, idd.

Pericles 16 augustus 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6282383)
Wees niet te hard voor die mensen, tenslotte gaan er in de nabije toekomst een groot aantal aan de deur gezet worden, en hun pensioenen zullen flink verminderd worden.

Dat lijkt mij een zekerheid.
Wij aan Roemeense vergoedingen , zij dan ook. :-D

Xenophon 16 augustus 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6282385)

Daar kunnen we alleen maar achter hopen, het zou een flinke verbetering zijn.

Pietje 16 augustus 2012 14:56

What's next, de logica van de verzekeringsagent ??

Pericles 16 augustus 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6282385)

Akkoord, hoe minder administratie voor mij hoe beter.

Xenophon 16 augustus 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6282388)
Dat lijkt mij een zekerheid.
Wij aan Roemeense vergoedingen , zij dan ook. :-D

Tja, het profiteren heeft ons hier tot aan de rand van het bankroet gebracht, het spreekt vanzelf dat de grootste profiteurs eruit moeten.

Pericles 16 augustus 2012 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6282392)
What's next, de logica van de verzekeringsagent ??

Ik kan niet meer vragen dan de markt.
Ik geef toe , ik heb geen concurrentie van Roemenen , maar andere sectoren wel.
Uwe sector wellicht. :-D

Burkide 16 augustus 2012 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6282394)
Tja, het profiteren heeft ons hier tot aan de rand van het bankroet gebracht, het spreekt vanzelf dat de grootste profiteurs eruit moeten.

Goed, maar het gaat hier over ambtenaren en tuinieren. Nu niet bepaald het volk dat ons op de rand van het bankroet aan het brengen is... Nuja, allicht zijn er aan de top van ons bankwezen en hun politieke collaborateurs wel lui die in hun vrije tijd aan tuinieren doen, maar goed...

Pericles 16 augustus 2012 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6282398)
Goed, maar het gaat hier over ambtenaren en tuinieren. Nu niet bepaald het volk dat ons op de rand van het bankroet aan het brengen is... Nuja, allicht zijn er aan de top van ons bankwezen en hun politieke collaborateurs wel lui die in hun vrije tijd aan tuinieren doen, maar goed...

Het is maar een voorbeeld, dat tuinieren.
Ik weet niet wat u doet , maar wellicht heeft uw sector er ook last van , tenzij dat u werk doet waarvoor uitzonderlijke begaafdheden noodzakelijk zijn , begaafdheden die bijvoorbeeld in Roemeniê onvindbaar zijn;

Pericles 16 augustus 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6282378)

Het verbaast mij dat u als syndicalist , dat probleem niet wil zien.
U bent dan niet meer dan een "syndicalist" die enkel in de weer is voor zijn eigen zak.
Zo zijn er vele. :lol:

Burkide 16 augustus 2012 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6282399)
Het is maar een voorbeeld, dat tuinieren.
Ik weet niet wat u doet , maar wellicht heeft uw sector er ook last van , tenzij dat u werk doet waarvoor uitzonderlijke begaafdheden noodzakelijk zijn , begaafdheden die bijvoorbeeld in Roemeniê onvindbaar zijn;

Zowat alle sectoren hebben inderdaad te lijden onder de neoliberale eenmaking van de Europese markten. De oplossing is dan wel niet om over ambtenaren te zagen op een onnozel forumpje, maar om zich ter linkerzijde te engageren.

Pietje 16 augustus 2012 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6282409)
Het verbaast mij dat u als syndicalist , dat probleem niet wil zien.
U bent dan niet meer dan een "syndicalist" die enkel in de weer is voor zijn eigen zak.
Zo zijn er vele. :lol:

dat terwijl verzekeringsagenten filantropen avant la lettre zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be