![]() |
Eid ،، Mubarak......^_^
Elk jaar, islamitische en Arabische natie goed
En moslims over de hele wereld voor de gezondheid en het geluk Eid-Al-Fitr is een van de belangrijkste feestdagen van de islam. Het komt aan het eind van de heilige maand van de Ramadan en viert het einde van de vasten. De vakantie komt op de eerste dag van de 10e maand in de islamitische maankalender. Omdat de maand Ramadan is alles over vasten, Eid-al-Fitr is alles over niet vasten. Tijdens de Ramadan, zijn moslims niet gegeten terwijl de zon aan de hemel. Op Eid-Al-Fitr, ze vieren het einde van de Ramadan met een zoete snack en dan maak je klaar voor een dag van feest. Op deze dag worden moslims aangemoedigd om zich te kleden in hun beste kleren en een speciale Eid gebed op hun buurt moskee bij te wonen. Voordat het gebed begint, moslims maken een aalmoes betaling (de Zakat al Fitr) Hoek van de vijf zuilen van de islam Zoals gebed en vasten Neem geld van de rijken en de armen worden gegeven Daarbij totstandbrenging van maatschappelijke solidariteit in de islam voor de maand van de Ramadan, in de vorm van voedsel of de liquide middelen. Dit voedsel en / of geld wordt dan aan de armen. Na de speciale kerkdienst, de focus zich tot het geven van geschenken. Kinderen krijgen veel geschenken. Vrouwen krijgen geschenken van hun dierbaren. Ook op deze dag worden mensen aangemoedigd om vetes of geschillen, vooral die tussen familieleden te regelen. Eid Al-Fitr betekent "Feest van de Fast-breken." Het wordt vaak gevierd gedurende drie dagen, met de eerste dag die het einde van de Ramadan. |
Eid Mubarak!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ahh, de Ramadan is net gedaan.
Maar ik kijk al met heimwee terug naar de dagen van een verhoogde imaan, aanbidding en gezamenlijke suhroors/iftars met de familie. Ik hoop dat het een vruchtvolle periode was voor elke moslim, dat de harten weer gereinigd zijn van een jaar 'vuil' en Allah swt inshAllah onze vasten accepteert. Zelf ben ik, na jaren van verwaarlozing, alhmlh opnieuw de Quran in het Arabisch beginnen lezen/reciteren. En alhmdlh, het voelde alsof ik de Quran voor het eerst vastnam... maar zo vlot dat het lezen ging... 'k voelde me meteen een pak reiner. Edoch, niet getreurd. We zijn blij dat Leiding tot ons is gekomen; dat moet gevierd worden. Moge Allah swt ons ook bijstaan en leiding geven gedurende de rest van het jaar. Ameen. Ik wens jullie allen Eid Mubarak en de zegeningen van Allah swt op jullie en je familie! |
Eid Moebarak!
|
Raksken is gedoan, allemaal volfrette, vuurwaark afsteike en ikke gon der nen bolleke Keuninck oep klinke. Schol!
|
Ramazan bayraminiz mübarek olsun!
|
Citaat:
Binnenkort zullen wij ook kerstwensen dan ook maar in het Aramees doorgeven zeker? |
Citaat:
![]() |
Kallikles
Восход-1 Ke Nan Dank u voor een gerespecteerd lid Ik wens u verder een goede gezondheid en geluk En begeleiding tot de islam -perzie gazak allah khiran Eid Moebarak http://www.youtube.com/watch?v=oArYE...=results_video |
Citaat:
|
Eid moebarak zuster Perzie en de andere broeders. Allahi taqabel mina wa minkoem. InchaAllah hebben jullie zich goed vermaakt op deze mooie, gezegende dag.
|
Citaat:
Bedankt voor de wensen suqar en het was inderdaad een mooie dag. ;-) |
Aan al die arabierisch sprekende aanwezigen hier, heb ik als onwetende inboorling een vraagje waar jullie vast wel het antwoord op weten.
Wanneer werd het eerste suikerfeest gehouden? En hoe kwam dat zo? Wat deden ze ? |
Waarom doden moslims elkaar tijdens de ramadan? Ik begrijp er geen zak meer van, dat ze amerikanen aanvallen nog wel maar de huidige islam oorlogen onderling zijn me een raadsel.
Terroristen doodden 400 Irakezen tijdens ramadan http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...utm_medium=RSS |
Citaat:
|
suqar_7loe
Eid Moebarak |
Eid is feest. Fitr komt van het woord fitrah, wat betekent dat natuurlijk.
Ja, Ramadan binnenkort eindigen, om 7.15 uur en we moslims vieren EidulFitri. Maar het gebruik van het woord 'feest' geeft een verkeerd idee om niet-moslims. Het is niet feesten. We vieren met lof van God. En we kunnen eten zoals gewoonlijk weer, terug te komen naar de natuurlijke manier van de dingen. Vandaar de naam Fitrah. Geniet van uw vakantie volk http://www.youtube.com/watch?v=eS1cm...layer_embedded #! |
Geniet van de feesten zou ik zeggen...maar geef toe het is toch ook wat traditie om met de familie samen te komen en niet alleen vanuit een religieus perspectief
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be