![]() |
Di Rupo brengt Vlaamse Onafhankelijkheid dichterbij
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120820_042
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn twee soorten mensen die overtuigd moeten worden.
Enerzijds de kiezer. Maar deze wordt gemakkelijk een rad voor de ogen gedraaid. En anderzijds de kaders van de oude machtspartijen. Bijvoorbeeld de burgemeesters. Persoonlijk had ik meer verwacht van de "Kempense burgemeesters" die tijdens de formatiepogingen meermaals hun nationale leiding bezwoeren om het been stijf te houden. Het is gebleken dat zij weinig in de pap te brokken hadden bij hun hoge piefen. Net daarom is 14 oktober nu zo belangrijk. . |
Citaat:
En tijden veranderen. . |
Citaat:
Dit is enigszins veranderd. Er moeten zoveel mogelijk CD&V burgemeesters uitgerookt worden. |
:-P
Citaat:
Als Di Ruppo daar was, zou hij véél gezien en gehoord hebben dat hij nog niet wist. Hij zou het ook beleefd hebben dat de harmonie die op een overweldigende manier "De Vlaamse Leeuw" speelde, onthaald werd op een uniek applaus. (Volgende week zondag: 2de editie van deze fantastische stoet. Daarna is het wachten tot 2017) :-P |
Citaat:
Weyland hierboven heeft 200% gelijk.... http://forum.politics.be/showpost.ph...99&postcount=3 |
Wat zou er in het "onafhankelijke Vlaanderen" anders kunnen zijn dan nu in het federale Vlaanderen ?
Minder sociale zekerheid ? gekoppeld aan minder belastingen ? Lagere lonen om investeringen aan te trekken ? Het stoppen van de uitbreiding van de Antwerpse Haven ten einde van de laatste polderdorpen te behouden ? Nieuwe en bredere autostrada ? Een eigen munt ? "De Vlaamse Grote" ... invoeren van visumplicht om de stroom immigranten tegen te houden ? Eigen voetbalcompetitie en nationaal elftal ? Verplichte inburgering voor alle anderstaligen ? Ik ben zeker dat sommige zaken werkelijk als muziek in sommige oren zullen klinken; de praktijk zal zulke zaken echter afstraffen en nog geen klein beetje... |
Sommigen op dit forum vragen zich af hoe lang de Vlaming dit nog allemaal gaat slikken. Volgens mij heel lang, we zijn nu éénmaal een bende lammegoedzakken-klootjesvolk. Geen enkel fier volk ter wereld zou ondergaan wat wij allemaal ondergaan. Een grote oorzaak alvast is de STEMPLICHT, omdat de traditio's weten dat bijna iedereen dan komt, ook zij die hormonaal stemmen voor zogezegde toffe kandidaten zonder het programma en de eventuele verwezenlijkingen in het verleden onder de loep te houden. Nu ja, om te eindigen, het Vlaamse volkje heeft de leiders die het verdient.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We hebben gelukkig allemaal een alternatief. De europese unie garandeerd vrij verkeer van goederen, personen en kapitaal. Niemand verplicht ons in België te blijven, het enige dat we hoeven te doen is ieder jaar gaan stemmen tot er eindelijk iets verandert. De revolutie laat ik in de tussentijd aan de werklozen, die we in Vlaanderen ook hebben.
|
Citaat:
Ik zal voor de goede orde nog eenmaal proberen, beslissingen die door Vlamingen genomen worden met het oog op het belang van de Vlaming. Nu worden die beslissingen genomen door Walen voor Walen, daarbij geholpen door de anti-Vlamingen, die meedoen om hun anti-Vlaams profitariaat zeker te stellen. Begrijp je nu het verschil? |
Citaat:
Daarom is het zo belangrijk dat we met zijn allen de traditio's voor het blok zetten door N-VA te stemmen. Niet vergeten dat we op de ledencongressen de N-VA kunnen sturen, maar daar ben je niet voor te vinden zeker Fies? |
Citaat:
|
@boduo:en wat moet ik volgende zondag gaan doen in Brugge, is er iets te doen die de Vlamingen zal wakker schudden??? Ben benieuwd. laat het mij weten, misschien ga ik wel als het de moeite is.
|
Citaat:
Het is zéker de moeite waard ! Het is gewoon uniek, fantastisch ! Bovendien is Brugge een énig mooie stad. In gans Belgie zijn er geen 2 zoals het "Venetië v.h. Noorden". |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be