Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wetenschappelijke inzichten van extremistische katholieken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175309)

De schoofzak 21 augustus 2012 07:45

Wetenschappelijke inzichten van extremistische katholieken

Gij kunt niet zwanger worden door een verkrachting.

Dat zegt niet de een of de andere ongeschoolde; uit het een of ander onderontwikkeld en al-of-niet moslimland, maar uit de USA.

Laat zulke mensen bij ons verkozen raken, en ze gaan net hetzelfde beweren en er naar handelen (geen contraceptie meer, verbod op condoom verkoop, geen abortus, geen echtscheiding, geen euthanasie, geen echtscheiding, verplicht katholiek voor openbare functies ... afijn, allemaal even erg als Moslim-extremisten)

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120820_015

Titel: 'Zwanger door verkrachting kan niet'

Citaat:

De Republikein Todd Akin, die een gooi doet naar een Senaatszetel, is ervan overtuigd dat vrouwen niet door een verkrachting zwanger kunnen worden. 'Als het om een echte verkrachting gaat, heeft het lichaam van een vrouw manieren om dat hele ding uit te schakelen', zo liet Akin zich ontvallen.

De fel tegen abortus gekante politicus uit Missouri zei dit zondag in een televisie-interview als reactie op de vraag of hij ook tegen abortus is in gevallen waar de zwangerschap het gevolg is van verkrachting.

Nadat er ophef over zijn uitlatingen was ontstaan liet Akin later zondag weten dat hij zich tijdens het interview had ’versproken’. "Het is duidelijk dat ik me in dit interview heb versproken en het weerspiegelt niet de diepe empathie die ik voel voor de duizenden vrouwen die elk jaar worden verkracht en misbruikt." De politicus zei voorts dat hij ten diepste gelooft dat alle leven beschermd moet worden.

De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney en diens running mate Paul Ryan namen onmiddellijk afstand van Akins uitlatingen. Romney en Ryan zijn niet tegen abortus in gevallen van verkrachting, aldus Romney’s woordvoerster Amanda Henneberg.

Tafelpoot 21 augustus 2012 08:12

Ik kan me de 'wetenschapelijke' argumentatie al inbeelden:

"En wat dan met de zovele verkrachtingen die wel het slachtoffer zwanger hebben gemaakt?"
Todd: "Dat was dan geen ECHTE verkrachting, m.a.w. het slachtoffer zal hier tenminste voor een gedeelte zelf uitgelokt of gewild hebben".

Hoe is dat anders dan het hele "Femme de la rue" verhaal?

Dionysus 21 augustus 2012 09:10

Citaat:

Nadat er ophef over zijn uitlatingen was ontstaan liet Akin later zondag weten dat hij zich tijdens het interview had ’versproken’. "Het is duidelijk dat ik me in dit interview heb versproken en het weerspiegelt niet de diepe empathie die ik voel voor de duizenden vrouwen die elk jaar worden verkracht en misbruikt."
Hoe verspreek je in godsnaam een hele zin?

En ja, Amerikaans, republikein en katholiek. Altijd een combinatie die zo'n leuke uitlatingen oplevert.

Eigenzinnig 21 augustus 2012 14:04

Zover gaat de achterlijkheid van diepgelovigen dat ze zelfs wetenschappelijke verklaringen verzinnen om hun gelijk te halen...

Восход-1 21 augustus 2012 14:07

Binnenkort vieren wij weer 11 september!

Nietzsche 21 augustus 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6290554)
Binnenkort vieren wij weer 11 september!

?

mkb 21 augustus 2012 14:21

http://www.youtube.com/watch?v=21OAPbcnPGA :lol:

quercus 21 augustus 2012 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6290550)
Zover gaat de achterlijkheid van diepgelovigen dat ze zelfs wetenschappelijke verklaringen verzinnen om hun gelijk te halen...

Ik ken diepgelovigen (die waaraan ik denk behoren niet tot het Katholicisme) die zéér wetenschappelijk zijn. Maar ook binnen het Katholicisme zijn er mensen die keiharde wetenschappers zijn, en dat in de meest uiteenlopende domeinen.

Koenraad Noël 21 augustus 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6290628)
Ik ken diepgelovigen (die waaraan ik denk behoren niet tot het Katholicisme) die zéér wetenschappelijk zijn. Maar ook binnen het Katholicisme zijn er mensen die keiharde wetenschappers zijn, en dat in de meest uiteenlopende domeinen.

De oerknaltheorie, Georges Lemaître. Genetica, Gregor Mendel.

circe 21 augustus 2012 15:01

en de mensen die dan wèl zwanger willen worden, maar waar het niet lukt?
Dat ligt dan waarschijnlijk aan het mechanisme waarbij automatisch het klepje dichtgaat bij verkrachting, terwijl het niet meer opengaat in andere gevallen neem ik aan?

Ik dacht dat we het met Sarah Palin wel gehad hadden, maar het kan dus nog beter.
Only in America.

patrickve 21 augustus 2012 15:16

Citaat:

Tuurlijk. Omdat diepgelovig zijn een psychiatrische aandoening is, die zich enkel maar manifesteert en het rationele denkvermogen uitschakelt indien geloofs-gerelateerde onderwerpen aan bod komen. Iemand kan een perfect rationeel denker zijn en toch aan die stoornis lijden. Zolang hij/zij tijdens zijn normale activiteit niet met zijn geloofsonderwerpen geconfronteerd wordt, manifesteert de ziekte zich niet.

Zoals je best een schizofreen kan zijn maar tijdens je "normale" periodes perfect normaal kan overkomen, gedragen,... en eigenlijk zijn.
En plots hoor je stemmen, zie je hagedissen en slaan de stoppen door.

patrickve 21 augustus 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6290644)
en de mensen die dan wèl zwanger willen worden, maar waar het niet lukt?

Misschien zijn het mannen ?
:lol:

quercus 21 augustus 2012 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 6290670)
Tuurlijk. Omdat diepgelovig zijn een psychiatrische aandoening is, die zich enkel maar manifesteert en het rationele denkvermogen uitschakelt indien geloofs-gerelateerde onderwerpen aan bod komen. Iemand kan een perfect rationeel denker zijn en toch aan die stoornis lijden. Zolang hij/zij tijdens zijn normale activiteit niet met zijn geloofsonderwerpen geconfronteerd wordt, manifesteert de ziekte zich niet.

Zoals je best een schizofreen kan zijn maar tijdens je "normale" periodes perfect normaal kan overkomen, gedragen,... en eigenlijk zijn.
En plots hoor je stemmen, zie je hagedissen en slaan de stoppen door.

Als niet-christen gelovige heb ik van die vermeende psychiatrische aandoening in elke geval nog geen last gehad. Het is niet allemaal zo eenvoudig ...8-)

Eigenzinnig 21 augustus 2012 16:08

Citaat:

voorbeelden graag....een keiharde wetenschapper heeft geen begrenzingen..een diepgelovige volgeling wel...

Herr Oberst 21 augustus 2012 17:34

De man in kwestie is niet katholiek, maar calvinistisch. De draadtitel is dus compleet naast de kwestie.

Koenraad Noël 21 augustus 2012 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 6291006)
De man in kwestie is niet katholiek, maar calvinistisch. De draadtitel is dus compleet naast de kwestie.

Wasda? ;-)

Восход-1 21 augustus 2012 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6291007)
Wasda? ;-)

Gristenen!

Koenraad Noël 21 augustus 2012 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6291009)
Gristenen!

Totaal iets anders, hé!

Восход-1 21 augustus 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6291014)

Het christendom is geen religie. Het christendom is Jezus.

Koenraad Noël 21 augustus 2012 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6291019)
Het christendom is geen religie. Het christendom is Jezus.

*Christ-followers. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be