quercus |
22 augustus 2012 09:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
(Bericht 6292032)
Wat ik vooral merk, zijn de muzikale gasten gedurende de Waalse Feesten. En twee Vlamingen erbij : Ozark Henry en Geike (de vroegere zangeres van Hooverphonic). Joshua zijn Franstalige Brusselaars terwijl De Palmas en Shaka Ponk Fransen zijn. Niets tegen het feit dat Vlaamse artiesten naar de Waalse Feesten komen optreden? Ik helemaal niet natuurlijk maar ik zie al hier belachelijke reacties over hun aanwezigheid komen, los van wat ze over de artiesten op het muzikale vlak denken.
|
Tja "Ozark Henry" alias Piet Godderis uit Kortrijk. Daar stel je nu een wel zeer franco-hielenlikkende kwijler en Belgicist voor. Ik herinner me nog enkele jaren geleden toen de RTBF een uitzending verzorgde vanuit Gent om even het publieke opinie klimaat in Vlaanderen op te snuiven. Er was een discussiepanel waarop gasten van uiteenlopend pluimage waren uitgenodigd: politici, artiesten en ook het vakbondsduo Cortebeeck en De Leeuw.
Het was dus een uitzending met Vlaamse gasten vanuit een Vlaamse stad. Het is nogal evident dat de discussie in het Nederlands zou verlopen. Alle politici en nagenoeg alle artiesten behielden een minimum aan fatsoen en antwoordden in het Nederlands op de, jawel, in het Frans (!) gestelde vragen. Wie begon zowaar slijmerig te doen en in het Frans te antwoorden? Het vakbondsduo Ollie en Stan evenals onze Ozark Henry. Tot zover deze "Vlaamse" artiest.
|