![]() |
de PMD zak
Blijkbaar had ik een tijd geleden een verkeerd potje in mijn PMD zak geduwd, waardoor hij lekker aan de deur bleef staan met een rode sticker erop.
Gelukkig zat het foutieve plastiek bovenaan, dus haal ik het eruit en plaats de zak (na twee weken in de blakke zon) terug aan de deur bij de volgende ophaling. Wat blijkt? ONDERAAN schijnt ook nog zo'n foutief potje te zitten (zo eentje van aardbeien), dus wéér een rode sticker. Nu heb ik echt geen zin om heel die stinkende zak even leeg te kieperen, daar onderaan het foutieve potje uit te halen en heel de stinkende hoop terug in de zak te stoppen. Ik heb dus netjes een grijze zak over de blauwe zak getrokken en laat nu heel de boel naar de verbrandingsoven brengen zonder ook maar iets te recycleren. Is dat nu werkelijk de bedoeling? |
Life's a bitch, get used to it.
|
Je had ook even kunnen schudden en het potje naar binnen werken.
De recyclage houdt rekening met een paar vuile of ongepaste dingen per zak. |
Citaat:
|
En dan moet je weten dat de opsplitsing tussen PMD en rest afval grote onzin is.
In Duitsland gebruiken ze sorteersystemen, die automatisch blik, PVC en andere MPD afval er uit filteren. |
Citaat:
In uw geval. Een plastiek potje van een leverancier die geen recyclagepremie wenst te betalen. De milieuschande. Een Bophal net vermeden. En wat doet men eigenlijk hiermee? Het metaal brengt geld op als schroot en is gemakkelijk te scheiden. Maar de rest? Soms hoor je wel iets van gemaakt met gerecycleerd kunststof. Dingen als tuinpaaltjes. Maar ik heb de indruk dat het meeste gewoon grijze stroom word. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ze gaan dus van mij niet veel last meer hebben: ik pers al mijn tetrabrikken plat op mekaar, dat duurt een hele tijd. Weegt wel meer, maar ik spaar de zak tenminste uit. Verder zal ik dan maar die plastieken groenten en fruitschaaltjes in elkaar stapelen en na een half jaar in de grijze zak proppen zeker? Water drink ik niet meer uit plastieken flessen, maar via een Britta kan, en blik gebruik ik praktisch niet. Spaart me alvast een paar blauwe zakken uit. |
Een keer scheurde mijn PMD-zak. In plaats van de hele boel over te laden trok ik er gewoon een andere zak over.
De zak bleef staan met een rode sticker erop. Ik had geen idee wat er fout was want er staat in de instructies alleen maar dat het PMD in de juiste zak moet aangeboden worden en een PMD-zak is wat mij betreft ook PMD. Op de sticker wordt niet gezegd wat de vergissing is, dus kon het net zo goed zijn dat er een verkeerd artikel in zat. Ik heb me geamuseerd met naar de Technische Dienst te gaan (ik vermoedde wel wat de fout was maar ik was benieuwd naar de reacties). Ik werd naar 2 diensten gestuurd. Niemand had enig idee waarom mijn zak geweigerd werd. Ondertussen had een kennis hem al gewoon naar het containerpark gebracht waar hij tussen de andere PMD belandde zonder problemen. Ik heb dan een e-mail aan de Afvalkrant gestuurd en een beleefd antwoord gekregen. De man zei dat het inderdaad niet toegelaten is 2 zakken over elkaar te doen maar dat ze het de moeite niet vonden om dat in de Afvalkrant of andere instructies te vermelden ... |
Citaat:
Maar ze overdrijven langs alle kanten: Ooit zag ik in het containerpark in de glasbak een pracht van een vaas liggen, niks beschadigd, dus wat doe ik? ik haal die er gewoon uit om mee te nemen. MAGNIE! Hier zie ik echt het nut niet van in, zelf doe ik de moeite om zoveel mogelijk naar de kringloopwinkel te brengen, maar zo nog een paar akkefietjes met Ibogem en ik kieper alles gewoon in hun containerbakken. |
Dat komt omdat ze weten dat je circe op't forum bent.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:rofl:
|
Citaat:
Er moet toch ergens onderzoek naar verricht worden op welke manier afval het meest efficiënt verwerkt wordt. In zoveel landen zijn er zoveel systemen dat het mij lijkt dat iedereen maar wat doet vooral voor de schone schijn. 't Zal wel helpen, maar is het efficiënt? |
Citaat:
Maar goed, ik realiseer me dat ik op dat gebied de standaard niet ben. |
Alleszins, bij mij gaat het veel gemakkelijker, alles wat je hier buiten zet wordt meegenomen. Ik woon naast een nightshop en die betalen de mensen van de vuilkar in het zwart om alles mee te nemen. Dus ik zet dat van mij er gewoon bij.
|
Citaat:
Dat lijkt op het eerste zicht heel onlogisch maar ook op ons bedrijf worden gigantische hoeveelheden (nuttig) afval niet meer meegegeven met het personeel... Reden : vriendjespolitiek,ons-kent-ons-handel,nieuwe dingen bij het afval gooien,discussies en ruzies over wie het eerst was,bijverdiensten met afval/overschotten...kortom op termijn een hoop gezeik... |
bijna een vermaning voor verkeerd potje in zak
stoute burger |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be