Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Alcohol verhoogt de intelligentie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175376)

Descartes Jr 22 augustus 2012 11:03

Alcohol verhoogt de intelligentie

De soepelste werking van je brein
verkrijg je pas met whiskey of wijn.
Je denkt veel sneller,
discuteert feller
maar je tongval kan wat trager zijn ....

Mens sana in campari soda ...

circe 22 augustus 2012 11:09

interessant! maar in feite wisten we dit al: hoeveel schilders en vooral schrijvers zijn er niet verknocht aan hun glaasje terwijl ze hun creatief werk doen?

Het geeft echter geen blijvend effect, dus moeten we dat dagelijks blijven volhouden natuurlijk. Net zoals Michel blijkbaar.

Восход-1 22 augustus 2012 11:15

Het is zo dat wanneer men een bepaald alcoholpercentage binnenheeft, dat men plots alles beter kan. Biljarters en bowlers weten dit al een eeuw, maar ook onder programmeurs is nu een zogenaamd Ballmer Effect bekend, waarbij de programmeervaardigheden sterk omhoog gaan bij een welbepaalde dosis alcohol.

Deze hoeveelheid is wel een zeer smalle band, dus lichtjes overschrijden ervan, wat soms al mogelijk is met 1 consumptie bovenop, doet het effect helemaal teniet.

Descartes Jr 22 augustus 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6292333)

Zozo, de piek ligt dus bij 1,4 promille. Lees ik dat goed ? :roll:

Nietzsche 22 augustus 2012 11:20

http://www.nu.nl/gezondheid/2786302/...-creatief.html

Восход-1 22 augustus 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6292359)
Zozo, de piek ligt dus bij 1,4 promille. Lees ik dat goed ? :roll:

Nee hoor, dat lijkt mij wat overdreven, dit is dan ook een plaatje van humorsite xkcd.

Bij mijzelf merk ik het effect op na zo'n 75 cl pilsequivalent.

Восход-1 22 augustus 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292358)

Of ook niet. De onderzoeken inzake alcohol en creativiteit die hier worden gepubliceerd tonen aan dat het tegendeel mogelijk is. Programmeren is een zuiver creatieve bezigheid.

roger verhiest 22 augustus 2012 11:30

Mijn grootvader zei het reeds :

Dummheit frisst, aber Intelligenz säuft...

Восход-1 22 augustus 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292397)
I think not.

Lees volledige artikel.

Ik dacht het wel. Ik programmeer namelijk. Nuja, misschien heb je een saaie job als netwerkbeheerder of moet je oersaaie SQL-taakjes doen.

Het kan placebo zijn, het kan van niet. Je artikel is tamelijk genuanceerd hierover. Het kan ook beide zijn, weetjewel. Dat de susceptibiliteit voor placebo stijgt doordat alcohol remmingen weghaalt en dat daardoor men veel vrijer omgaat met ideeen.

Punt is dat programmeren een creatieve bezigheid is en dat er een correlatie (al dan niet causatie aantonend) bestaat tussen die twee.

HRobin 22 augustus 2012 11:54

Creatief programmeren ...

HRobin 22 augustus 2012 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6292425)
Ik dacht het wel. Ik programmeer namelijk. Nuja, misschien heb je een saaie job als netwerkbeheerder of moet je oersaaie SQL-taakjes doen.

Het kan placebo zijn, het kan van niet. Je artikel is tamelijk genuanceerd hierover. Het kan ook beide zijn, weetjewel. Dat de susceptibiliteit voor placebo stijgt doordat alcohol remmingen weghaalt en dat daardoor men veel vrijer omgaat met ideeen.

Punt is dat programmeren een creatieve bezigheid is en dat er een correlatie (al dan niet causatie aantonend) bestaat tussen die twee.

Bwah, een netwerkbeheerder moet soms (nou ja vaak) creatief omgaan met de resources die hem/haar ter beschikking staan ;-)

Восход-1 22 augustus 2012 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292449)
Je mag zo creatief zijn als je wil.
Als je objecten of arrays niet voldoen aan bepaalde voorwaarden

Saaie programmeur dus.

Восход-1 22 augustus 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 6292518)
Bwah, een netwerkbeheerder moet soms (nou ja vaak) creatief omgaan met de resources die hem/haar ter beschikking staan ;-)

Dat kan ik best geloven hoor. Alleen schildert onze teetotal happy clappy programmeren af als een of ander bandwerk. Misschien moet hij nooit oplossingen verzinnen.

Восход-1 22 augustus 2012 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292558)
Nooit nee want alles werkt vanzelf...:roll:

Kijk, wat is je probleem juist? Ga je zitten beweren dat saaiere, minder vindingrijke programmeurs beter programmeren?

Nietzsche 22 augustus 2012 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6292565)
Kijk, wat is je probleem juist? Ga je zitten beweren dat saaiere, minder vindingrijke programmeurs beter programmeren?

Stop ermee.

Восход-1 22 augustus 2012 12:59

Goed. Dan moeten wij mensen die de slechtste programmeerresultaten leveren im topposities zetten. Neen aan ongebreidelde creativiteit, ja aan gedegen bescheidenheid en routinewerk!

Wie een nieuw algoritme bedenkt, direct ontslaan!

Восход-1 22 augustus 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292596)
Sedert wanneer bedenken programmeurs alglo(hik)itmes?

Doen filosofen dat?

Nietzsche 22 augustus 2012 13:05

Creativiteit is nergens voor nodig, we moeten mensen hebben die weten hoe ze met routine om moeten gaan.

Beroeps-autisten.

Tafelpoot 22 augustus 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6292425)

Zelfs met SQL kan je creatief bezig zijn

Citaat:

Het hangt er natuulijk ook vanaf welk aspect van programmeren je zal bekijken.. Zo ben ik er ook zeker van (ik programmeer namelijk ook) dat je constructies en logica er fel op vooruit kunnen gaan, maar dat je efficiëntie, zoals hoeveel lijnen je per minuut voortbrengt wel achteruit zal gaan.

Descartes Jr 22 augustus 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger (Bericht 6292558)
Nooit nee want alles werkt vanzelf...:roll:

Daarom werk ik al 25 jaar met Mac. Zelfs geen ICT-man nodig om het netwerk te installeren. Laat staan het te onderhouden. Plug & Play. Always.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be