![]() |
De schande van de dieselprijzen
http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx
Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet. Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het. Kijk en luister op: http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true |
Jamaar:
1) Diesel verbranden veroorzaakt dodelijke fijne stof. 2) De fijne stof wordt door de wind op het gras verspreid. 3) De bok eet het gras, hij wordt er ziek en verzuurd van. Besluit: ene bok zou niet voor de diesel lobby werken. |
Dat is oud nieuws, koop een fiets of een electrische wagen.
|
Dus als we minder rondrijden wordt het gat in de la belgique staat groter?
|
Citaat:
Edit: enfin, ik ben blij dat ik een bedrijfswagen MET tankkaart heb. Ik vrees dat dit meer en meer een uitzondering zal worden. |
Diesel veroorzaakt dodelijk fijnstof. Wie diesel verdedigt is dus medeplichtig tot genocide en dient aan brutale repressie onderworpen te worden.
|
Citaat:
Bovendien zijn diegenen die tegen diesel zijn (waarom moeten er weer dure partikelfilters in dieselwagens?) ook niet vaak degenen die wel voor gas- en steenkoolcentrales zijn? Waar is de logica? |
Citaat:
Of enkel zij die het verdedigen? |
Hetzelfde "clique" systeem geld ook voor benzine voor zover ik weet.
Het was 1 van Verafstoots trukjes om nog een kast vol met economische lijken dicht te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uitstoot van scheepsverkeer zorgt voor een kleine 90000 doden per jaar wereldwijd. Kans is groot dat men in steden zoals Antwerpen eerder ziek wordt van scheepstraffiek dan van het autoverkeer... |
En als je dan je diesel wagen op iets anders wil laten rijden dan is het weer niet toegelaten.
Of bv zelf een wagen ombouwen naar een electrisch model. Een oude kever zou ik wel willen ombouwen naar een electrische wagen. actieradius van +/- 50 km zou al meer dan voldoende zijn voor de meeste verplaatsingen. Jammer genoeg krijg je dat in belgie niet gekeurd. |
Citaat:
Het is gewoon een schande, die brandstofprijzen. |
Citaat:
|
Citaat:
Idd OV is slecht gecoordineerd, weinig efficient, niet innovatief genoeg. En dat voor een land zo groot als België. Bovendien kost het nog eens handenvol geld, ook al maak je er geen gebruik van (zijn allemaal verlies latend dacht ik). |
Oud nieuws, en die korting op acijnzen als de diesel 1,5 euro bereikt is ook mooitjes afgeschaft, dank u Meneer Beke, De Croo en Alien Di Pipo, wacht maar tot in oktober!!
|
Citaat:
Maar bij de huidige generatie zonnepanelen en windmolens stel ik mij toch echt wel de vraag ofdat dit op grote schaal kan gebruikt worden. Ondersteunend zonne- en windenergie, ja, absoluut. Maar als primaire bron vind ik het toch nog wat te nieuw/te onbetrouwbaar. Laat staan dat ik het een goed plan vind om het te ondersteunen met CO2 producerende centrales. Geef mij dan maar moderne kerncentrales. Ik zou toch wel eens een debat met een groene jongen willen hebben hierover. Temeer dat quasi al die zaken moeten ingevoerd worden uit het buitenland wat tonnen vervoersvervuiling met zich mee brengt. Kernenergie is relatief veel kleiner en je komt er langer mee toe :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be