Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De schande van de dieselprijzen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175438)

Bokkenreyder 23 augustus 2012 12:31

De schande van de dieselprijzen

http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx

Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet.

Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het.

Kijk en luister op:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true

Echte Waal 23 augustus 2012 12:46

Jamaar:
1) Diesel verbranden veroorzaakt dodelijke fijne stof.
2) De fijne stof wordt door de wind op het gras verspreid.
3) De bok eet het gras, hij wordt er ziek en verzuurd van.

Besluit: ene bok zou niet voor de diesel lobby werken.

santos 23 augustus 2012 13:11

Dat is oud nieuws, koop een fiets of een electrische wagen.

Vette Pois(s)on 23 augustus 2012 13:16

Dus als we minder rondrijden wordt het gat in de la belgique staat groter?

Athelas 23 augustus 2012 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6294312)
http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx

Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet.

Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het.

Kijk en luister op:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true

Is toch al lang bekend dat België ons wilt doen stoppen met roken en met auto rijden. We moeten allen gebruik maken van het heilige openbaar vervoer.

Edit: enfin, ik ben blij dat ik een bedrijfswagen MET tankkaart heb. Ik vrees dat dit meer en meer een uitzondering zal worden.

Восход-1 23 augustus 2012 13:59

Diesel veroorzaakt dodelijk fijnstof. Wie diesel verdedigt is dus medeplichtig tot genocide en dient aan brutale repressie onderworpen te worden.

Bokkenreyder 23 augustus 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6294482)
Diesel veroorzaakt dodelijk fijnstof. Wie diesel verdedigt is dus medeplichtig tot genocide en dient aan brutale repressie onderworpen te worden.

Ik verdedig geen diesel, ik klaag de manier van prijsbehandeling door de federale regering aan.
Bovendien zijn diegenen die tegen diesel zijn (waarom moeten er weer dure partikelfilters in dieselwagens?) ook niet vaak degenen die wel voor gas- en steenkoolcentrales zijn? Waar is de logica?

Another Jack 23 augustus 2012 14:05

Citaat:

Wie met diesel rijdt en met mazout stookt ook?
Of enkel zij die het verdedigen?

maddox 23 augustus 2012 14:10

Hetzelfde "clique" systeem geld ook voor benzine voor zover ik weet.
Het was 1 van Verafstoots trukjes om nog een kast vol met economische lijken dicht te krijgen.

Athelas 23 augustus 2012 14:12

Citaat:

Mja, want die auto's die op diesel rijden, DIE gaan het meeste problemen veroorzaken. Al die grote vrachtschepen die elke dag toekomen in alle havens van de wereld, en weer vertrekken, daar spreken we uiteraard niet van.

Восход-1 23 augustus 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6294506)
Mja, want die auto's die op diesel rijden, DIE gaan het meeste problemen veroorzaken. Al die grote vrachtschepen die elke dag toekomen in alle havens van de wereld, en weer vertrekken, daar spreken we uiteraard niet van.

Minder dan van auto's. Als men in een stad woont dan is de lucht op een koude droge dag simpelweg ziekmakend, en dat komt voor een overgroot deel door de auto's hoor.

Amon_Re 23 augustus 2012 14:29

Citaat:

Loodvervangers in benzine zijn kankerverwekkend.

Nietzsche 23 augustus 2012 14:54

Citaat:

Dramaqueen. :P

Aurora_Borealis 23 augustus 2012 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6294511)
Minder dan van auto's. Als men in een stad woont dan is de lucht op een koude droge dag simpelweg ziekmakend, en dat komt voor een overgroot deel door de auto's hoor.

Haha, dat dacht ge... die schepen varen ook niet op diesel maar op bunker fuel met tot 4% zwavel. Eén supercontainership stoot evenveel zwaveloxiden uit als 13 miljoen auto's en evenveel fijn stof als 0.9 miljoen autos....

Uitstoot van scheepsverkeer zorgt voor een kleine 90000 doden per jaar wereldwijd. Kans is groot dat men in steden zoals Antwerpen eerder ziek wordt van scheepstraffiek dan van het autoverkeer...

Snarf 23 augustus 2012 15:35

En als je dan je diesel wagen op iets anders wil laten rijden dan is het weer niet toegelaten.

Of bv zelf een wagen ombouwen naar een electrisch model. Een oude kever zou ik wel willen ombouwen naar een electrische wagen. actieradius van +/- 50 km zou al meer dan voldoende zijn voor de meeste verplaatsingen.
Jammer genoeg krijg je dat in belgie niet gekeurd.

Schelfie 23 augustus 2012 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6294469)
Is toch al lang bekend dat België ons wilt doen stoppen met roken en met auto rijden. We moeten allen gebruik maken van het heilige openbaar vervoer.

Edit: enfin, ik ben blij dat ik een bedrijfswagen MET tankkaart heb. Ik vrees dat dit meer en meer een uitzondering zal worden.

En laat het probleem toch wel zijn dat het OV in dit pokkenland erbarmelijk slecht is.

Het is gewoon een schande, die brandstofprijzen.

rookie 23 augustus 2012 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6294506)

maar nee we sluiten de (weinig CO² uitstotende) kerncentrales ten voordele van de overgesubsidieerde (keizer van oostende)windmolens en zonnepanelen, die moeten ondersteund worden door tonnen CO² uitstotende gas of steenkoolcentrale's . Groene logica noemt men dat :roll:

Athelas 23 augustus 2012 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6294579)
En laat het probleem toch wel zijn dat het OV in dit pokkenland erbarmelijk slecht is.

Het is gewoon een schande, die brandstofprijzen.

Idd OV is slecht gecoordineerd, weinig efficient, niet innovatief genoeg. En dat voor een land zo groot als België. Bovendien kost het nog eens handenvol geld, ook al maak je er geen gebruik van (zijn allemaal verlies latend dacht ik).

matthias999 23 augustus 2012 16:18

Oud nieuws, en die korting op acijnzen als de diesel 1,5 euro bereikt is ook mooitjes afgeschaft, dank u Meneer Beke, De Croo en Alien Di Pipo, wacht maar tot in oktober!!

Athelas 23 augustus 2012 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6294585)
maar nee we sluiten de (weinig CO² uitstotende) kerncentrales ten voordele van de overgesubsidieerde (keizer van oostende)windmolens en zonnepanelen, die moeten ondersteund worden door tonnen CO² uitstotende gas of steenkoolcentrale's . Groene logica noemt men dat :roll:

Ik heb absoluut niets tegen groene energie. Het vb van ijsland is fantastisch. Ook in de US maken ze gebruik van thermische energie d8 ik.

Maar bij de huidige generatie zonnepanelen en windmolens stel ik mij toch echt wel de vraag ofdat dit op grote schaal kan gebruikt worden. Ondersteunend zonne- en windenergie, ja, absoluut. Maar als primaire bron vind ik het toch nog wat te nieuw/te onbetrouwbaar. Laat staan dat ik het een goed plan vind om het te ondersteunen met CO2 producerende centrales. Geef mij dan maar moderne kerncentrales.

Ik zou toch wel eens een debat met een groene jongen willen hebben hierover. Temeer dat quasi al die zaken moeten ingevoerd worden uit het buitenland wat tonnen vervoersvervuiling met zich mee brengt. Kernenergie is relatief veel kleiner en je komt er langer mee toe :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be