Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   17 kinderen: hoeveel kindergeld. Het systeem moet anders. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175467)

De schoofzak 24 augustus 2012 07:44

17 kinderen: hoeveel kindergeld. Het systeem moet anders.

Daar moet niet veel over gezegd worden.

Een 'nieuwe B.' erkent aan de lopende band de kindjes van zijn dorp.

Dus worden dat ook nieuwe B.'jes.

Laat maar overkomen; geef maar werk aan kind en gezin; kassa kassa voor geboortepremie en kindergeld.

Het systeem moet grondig herzien worden. Daar blijven, bij zulke win for life, altijd fraudesystemen de kop opduiken. Hoe zoudt ge zelf zijn.

(in extremis: mochten het toch zijn biologische kinderen zijn; het is voor hem economischer om dekstier te spelen dan te gaan werken ... en welke ezel betaalt ?)

titel:
De Block laat nieuwe vorm migratiefraude onderzoeken

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120824_010

Citaat:

Staatssecretaris Maggie De Block (Open Vld) laat een nieuwe vorm van migratiefraude onderzoeken. Het gaat om 'schijnerkenning', naar het model van het schijnhuwelijk. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.

Het parket van Brussel buigt zich momenteel over een zaak van een Congolese Belg die tegen betaling 17 minderjarige kinderen erkende. De kinderen verwierven zo de Belgische identiteit en konden samen met hun moeder vanuit het buitenland naar België komen.

Het was de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) die het Brusselse parket inlichtte. De DVZ onderzoekt nu of dat soort fraude vaak voorkomt.

Athelas 24 augustus 2012 08:33

17 DNA testen laten uitvoeren. Zal goedkoper zijn dan ze allemaal in België te houden. Als man liegt -> prison in.

circe 24 augustus 2012 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6295264)
17 DNA testen laten uitvoeren. Zal goedkoper zijn dan ze allemaal in België te houden. Als man liegt -> prison in.

als je kinderen hebt erkend hoeven dat niet noodzakelijk je eigen biologische kinderen te zijn dacht ik.

Tafelpoot 24 augustus 2012 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295271)
als je kinderen hebt erkend hoeven dat niet noodzakelijk je eigen biologische kinderen te zijn dacht ik.

inderdaad.

Op zich is het zelfs geen fraude. Het is perfect wettelijk. Dit is duidelijk een groot gat in de wetgeving.

Amon_Re 24 augustus 2012 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot (Bericht 6295273)
inderdaad.

Op zich is het zelfs geen fraude. Het is perfect wettelijk. Dit is duidelijk een groot gat in de wetgeving.

Het zoveelste

wesley84 24 augustus 2012 08:49

Valt makkelijk op te lossen hoor.. Gezinshereniging niet meer toelaten.

Another Jack 24 augustus 2012 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 6295287)

Ik vrees ook dat dit de meest effectieve oplossing is.
Spijtig natuurlijk voor de toekomstige herenigers die totaal geen frauduleuze bedoelingen hebben...

Mitgard 24 augustus 2012 09:27

Wie fluistert hen dat allemaal in de oren?
Die komen daar zelf niet op hoor.

Conscience 24 augustus 2012 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot (Bericht 6295273)
inderdaad.

Niks van.
Dit heet wetsontduiking, de legale variante van het (niet-)contractuele rechtsmisbruik

circe 24 augustus 2012 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 6295324)
Niks van.
Dit heet wetsontduiking, de legale variante van het (niet-)contractuele rechtsmisbruik

maar nee:

Citaat:

Alle kinderen uit een polygaam huwelijk moeten zich kunnen herenigen met hun vader. Dat besloot het Grondwettelijk Hof donderdag.

Volgens de nieuwe vreemdelingenwet kan een buitenlander die wettig in België verblijft, aan gezinshereniging doen. Hij kan echter slechts één echtgenote laten overkomen en ook alleen h�*�*r kinderen.

Het Grondwettelijk Hof gaat ermee akkoord dat een moslim, die in België verblijft niet zijn vier vrouwen kan laten overkomen, maar slechts één. Maar het Hof vindt dat die moslim �*l zijn kinderen moet kunnen laten overkomen, ook de kinderen van de drie vrouwen die hij niet mag laten overkomen. Die kinderen hebben immers een biologische band met hun vader.
Voortaan kan een buitenlander die met meerdere vrouwen tegelijk getrouwd is dus �*l zijn kinderen laten overkomen, ook die van zijn andere vrouwen die in het buitenland moeten blijven. .

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={F45C5F16-2BBC-4508-ACE9-E99364742E59}
En zoals men leest in de OP kunnen die kinderen dus ook allemaal hun eigen maman meebrengen, én die maman mag dan haar andere kinderen meebrengen én die andere kinderen mogen dan ook hun eigen père meebrengen.

Athelas 24 augustus 2012 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295271)

Idd, sorry was nog niet goed wakker denk ik, ja dat zal het geweest zijn :lol:

Athelas 24 augustus 2012 09:44

Mss moeten we allen spam sturen naar de congolese moeders: mag ik uw kind erkennen? Ja, dan stuur ik je elke maand x euro op!!

Conscience 24 augustus 2012 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295326)
maar nee:

En zoals men leest in de OP kunnen die kinderen dus ook allemaal hun eigen maman meebrengen, én die maman mag dan haar andere kinderen meebrengen én die andere kinderen mogen dan ook hun eigen père meebrengen.

Sorry, maar het begrip wetsontduiking slaat precies op toestanden die formeel wettelijk zijn. 17 kinderen gaan erkennen met als enige bedoeling geld te verdienen aan immigratie is wetsontduiking.

circe 24 augustus 2012 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 6295358)
Sorry, maar het begrip wetsontduiking slaat precies op toestanden die formeel wettelijk zijn. 17 kinderen gaan erkennen met als enige bedoeling geld te verdienen aan immigratie is wetsontduiking.

en op welke basis gaan ze dan verhinderen dat mensen kinderen erkennen? Geen adoptie? geen buitenechtelijke kinderen? verplichte DNA test alvorens een kind kan erkend worden (dus ook voor andere belgen - mijnheer is BELG)?

Leg het maar eens uit.

Conscience 24 augustus 2012 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295377)
en op welke basis gaan ze dan verhinderen dat mensen kinderen erkennen? Geen adoptie? geen buitenechtelijke kinderen? verplichte DNA test alvorens een kind kan erkend worden (dus ook voor andere belgen - mijnheer is BELG)?

Leg het maar eens uit.

Ik ben het er volledig mee eens dat het bewijs een groot probleem is.

Maar da's in heel wat domeinen van ons recht een probleem. Ons recht is opgebouwd binnen een bepaalde contekst. Het werkt simpel weg niet meer als andere culturen het brutaal gaan misbruiken.

Daarom geloof ik ook geen barst van de efficientie van meer straffen, hogere boetes etc.
Ons recht is gebaseerd op individuele verantwoordelijkheid en de mogelijkheid het af te dwingen.
Het gros van de allochtonen in Brussel lacht daarmee.

Op termijn is dit een kanker die de rechtsstaat zal ondermijnen.

frank1234 24 augustus 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 (Bericht 6295287)

²

circe 24 augustus 2012 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 6295385)
Ik ben het er volledig mee eens dat het bewijs een groot probleem is.

Maar da's in heel wat domeinen van ons recht een probleem. Ons recht is opgebouwd binnen een bepaalde contekst. Het werkt simpel weg niet meer als andere culturen het brutaal gaan misbruiken.

Daarom geloof ik ook geen barst van de efficientie van meer straffen, hogere boetes etc.
Ons recht is gebaseerd op individuele verantwoordelijkheid en de mogelijkheid het af te dwingen.Het gros van de allochtonen in Brussel lacht daarmee.
Op termijn is dit een kanker die de rechtsstaat zal ondermijnen.

Ik ga hier volledig mee akkoord.
Het is trouwens al volop aan de gang.

"Belgische" Marokkanen gaan gewoon naar Engeland om zich te laten opereren (zonder opleg) en de Belgische ziekenkas betaalt dan 100% aan Engeland.
Daar zouden wijzelf nooit aan gedacht hebben.

metten 24 augustus 2012 12:49

Die zgz "nieuwe" vorm van migratiefraude bestaat al jaar en dag!

wesley84 24 augustus 2012 12:52

Doet men eigenlijk iets aan de personen die in de afgelopen jaren al geregulariseerd zijn geweest onder vals voorwendsel? (bvb medisch) - worden deze mensen ook actief opgespoord? Stuurt men deze terug? Of gebeurt hier niks mee?

De schoofzak 24 augustus 2012 13:02

Ik vind het schandalig dat hier mensen zijn die durven voorstellen om gezinshereniging te verbieden.

Dat mag nooit, nooit verboden worden. Dat is toch een basisrecht.

Het moet altijd toegelaten zijn zijn/haar gezin te herenigen .... maar wel in het land van oorsprong natuurlijk.
Dat is misschien iets minder lucratief, maar ge zijt toch graag bij uw gezin omwille van het feit dat het uw geliefden zijn, en niet omwille van de centen.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be