Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Di Rupo betreurt beslissing Sint-Genesius-Rode ivm de gordel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175476)

graaf de bethune 24 augustus 2012 11:56

Di Rupo betreurt beslissing Sint-Genesius-Rode ivm de gordel

Beste Elio, ik betreur ook de beslissing nl dat Walen in een Vlaamse gemeente gaan bepalen wat er mag gebeuren en wat niet. Er is nog een beslissing die ik betreur beste Elio, en dat is mijn beslissing om verder separatistisch te blijven stemmen tot we het Waalse juk hebben afgegooid en in ons Vlaanderenland doen WAT WIJ WILLEN beste Elio, t'is maar dat ge het weet. En ik zal verder andere Vlamingen blijven wijzen op hun mogelijkheid dit juk af te werpen, beste Elio.

De Brabander 24 augustus 2012 12:05

Manifestaties die rechtstreeks of onrechtstreeks het taalracisme bevorderen, zoals de flamingantische Gordel, kunnen niet toegelaten worden. De beslissing van Sint-Genesius-Rode is dus heel juist en Di Rupo en zijn flamingantische en wallingantische trawanten zijn een bende zeveraars.

circe 24 augustus 2012 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6295504)
Manifestaties die rechtstreeks of onrechtstreeks het taalracisme bevorderen, zoals de flamingantische Gordel, kunnen niet toegelaten worden. De beslissing van Sint-Genesius-Rode is dus heel juist en Di Rupo en zijn flamingantische en wallingantische trawanten zijn een bende zeveraars.

dus in je eigen gewest mag je niks meer doen, tenzij de francophonen toestemmen? Is dat wat je bedoelt?

En tegelijkertijd mag er op een chirokamp in Wallonie geen vlaamse leeuwenvlag gehesen worden?

Gaat het goed zo?

Txiki 24 augustus 2012 12:09

Citaat:

In dat geval stel ik voor om de faciliteiten af te schaffen en om zelfs de meertaligheid van de Belgische staat af te schaffen. Dat bevordert immers ook allemaal rechtstreeks of onrechtstreeks het taalracisme.

circe 24 augustus 2012 12:14

Hopelijk laten ze de terrasjes en cafés of restaurants in Rode nu ook links liggen.

Bert Deckers 24 augustus 2012 12:34

Citaat:

Txiki 24 augustus 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295522)
Hopelijk laten ze de terrasjes en cafés of restaurants in Rode nu ook links liggen.

Ik zou er net gaan staan met FDF-shirts en een ludieke actie. 8-)

djimi 24 augustus 2012 13:45

Citaat:

U gaat de "Francofolies" (onder meer die van Spa) en het "Festival du Film francophone" (onder meer dat van Namur) verbieden?

U zult - terwijl u dan toch bezig bent - bovendien eisen dat "la Belgique" haar lidmaatschap van "La Francophonie" opzegt?

Of zijn het alleen manifestaties van/door Vlamingen die rechtstreeks of onrechtstreeks het taalracisme bevorderen?

Patriot! 24 augustus 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6295513)
dus in je eigen gewest mag je niks meer doen, tenzij de francophonen toestemmen? Is dat wat je bedoelt?

St-Genesius Rode ligt in Vlaanderen. De inwoners en de burgemeester zijn de iure Vlaming. Deze Vlamingen hebben over hun gemeente beslist. Wat is het probleem? Dat die mensen toevallig Frans als eerste taal hebben?

De Brabander 24 augustus 2012 13:56

In Frans-Vlaanderen hebben de Vlamingen ook beslist officieel geen Nederlands meer te gebruiken, minstens verzetten ze zich daar niet tegen. Zijn ze daarom minder Vlaming?

vlijmscherp 24 augustus 2012 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6295694)
In Frans-Vlaanderen hebben de Vlamingen ook beslist officieel geen Nederlands meer te gebruiken, minstens verzetten ze zich daar niet tegen. Zijn ze daarom minder Vlaming?

het zijn wel Fransen hoor.

en ik betwijfel of ze dat beslist hebben in Frans-Vlaanderen, ik denk dat dit echt opgelegd is van bovenuit.

maar jij weet uiteraard ook dat er daar een heropleving is van het Vlaams?

Another Jack 24 augustus 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6295694)

Hebben die mensen dat daar ooit beslist?
Dat wist ik niet.

Kan je ons daar iets meer over vertellen?

Henri1 24 augustus 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6295496)
Beste Elio, ik betreur ook de beslissing nl dat Walen in een Vlaamse gemeente gaan bepalen wat er mag gebeuren en wat niet. Er is nog een beslissing die ik betreur beste Elio, en dat is mijn beslissing om verder separatistisch te blijven stemmen tot we het Waalse juk hebben afgegooid en in ons Vlaanderenland doen WAT WIJ WILLEN beste Elio, t'is maar dat ge het weet. En ik zal verder andere Vlamingen blijven wijzen op hun mogelijkheid dit juk af te werpen, beste Elio.

Er scheelt iets aan, ik kan er mijn vinger maar niet opleggen hé.

Another Jack 24 augustus 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 6295680)
St-Genesius Rode ligt in Vlaanderen. De inwoners en de burgemeester zijn de iure Vlaming. Deze Vlamingen hebben over hun gemeente beslist. Wat is het probleem? Dat die mensen toevallig Frans als eerste taal hebben?

Zo simpel is het hele non-event te herleiden.

Bert Deckers 24 augustus 2012 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 6295680)

Zoals de Chinezen in Tibet Tibetanen zijn? :lol::roll:

Patriot! 24 augustus 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 6295719)
Zoals de Chinezen in Tibet Tibetanen zijn? :lol::roll:

Aha, Rode is dus geen Vlaanderen zeg je? Hecht het dan aan bij Brussel hé.

Het is het één of het ander hé, slimme.

Bert Deckers 24 augustus 2012 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 6295730)
Aha, Rode is dus geen Vlaanderen zeg je? Hecht het dan aan bij Brussel hé.

Het is het één of het ander hé, slimme.

Laten we een ander voorbeeld nemen. Wanneer Borgerhout bevolkt wordt door 60% Marokkanen, hebben die Marokkanen dan plots het recht verworven om van Borgerhout een Marokkaans dorp te maken, met Marokkaanse gewoontes en geplogenheden?

Patriot! 24 augustus 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 6295749)
Laten we een ander voorbeeld nemen. Wanneer Borgerhout bevolkt wordt door 60% Marokkanen, hebben die Marokkanen dan plots het recht verworven om van Borgerhout een Marokkaans dorp te maken, met Marokkaanse gewoontes en geplogenheden?

Beschrijf gewoontes en geplogenheden. Concreet.

Hoogstwaarschijnlijk vallen de zaken waar u op doelt niet binnen de Belgische en Vlaamse wetgeving, dus neen.

Henri1 24 augustus 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 6295749)

Ah, mathematische meerderheden ?

Het is zo dat de "echte" vlamingen België willen domineren ?

Bert Deckers 24 augustus 2012 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 6295751)
Beschrijf gewoontes en geplogenheden. Concreet.

Hoogstwaarschijnlijk vallen de zaken waar u op doelt niet binnen de Belgische en Vlaamse wetgeving, dus neen.

Laten we met de taal beginnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be