![]() |
My first
fototoestel.
Made in de GDR (Deutsche Democratische Republiek) 52 gulden meen ik in 1972. ![]() Vanaf 1977 kocht ik een Praktica LTL 3 met een sluiter als een guillotine. ![]() In 1980 een Practica MTL3 en in 1989 een Olympus OM1 en een onbestemd instant cameraatje. ![]() Pas in 2003 ging ik digitaal: Sony DCC W35, gejat bij een concert van Tokyo Hotel. ![]() |
Met de Beirette:
VVDM = Vereniging Voor Dienstpichtige Militairen ![]() Met de LTL3 ![]() Met de Sony DSC35, tussen de bramenstruiken een ringslang. ![]() |
Met de Sony DCS 125
Aan de horizon de Amsterdam Arena, dat had ik met de Olympus OM1 nooit kunnen maken. ![]() |
3 Bijlage(n)
"my first" muziek installatie : gekocht tijdens legerdienst :
Receiver (tuner-versterker) met een povere 2 X 25W + speakers van het merk Realistic Platendraaier Lenco L75 + 8-track cassetterecorder van Hitachi. Achteraf bekeken niet echt een succes (uitgenomen die Eighttrack speler) |
1 Bijlage(n)
Eight track speler :
|
Analoog, altijd onscherp en geen mooie composities.
Ik had de naam slecht te fotograveren... De Olympus moest wel geheel met de hand worden ingesteld. Circustrein 1984. ![]() Anno 2012 Haventje in Spakenburg. ![]() |
Citaat:
Soms zie je op rommelmarkten nog weleens 8tracks cassettes liggen. Deze speelt nog steeds, ik heb wel een latere versie met tulp in- en uitgangen. Onze afdeling techniek wel hem nog weleens lenen, want stereo kwartspoorbanden schijnt een probleem voor hen te zijn en zeker die op 4,75 zijn opgenomen. Dat zou toch met protools geen probleem meer te hoeven te zijn. Standaard bij de omroep was/is namelijk halfspoor stereo op 19 of 38 cm/c snelheid of volspoor mono. ![]() Dit is de beste tapedeck ooit: Telefunken M15A. Vaak werden hier de stereomasters op gemaakt. ![]() |
Vlak voor Philips de cassetterecorder uitvond hebben ze nog een aantal jaren dit soort bandrecordertjes gemaakt. Die spelen op kleine kwart inch bandjes.
Ik heb er nog één spelend kunnen maken, want alle rubbers waren verteerd. De geluidskwaliteit is echter slecht. ![]() |
Citaat:
Was ook niet echt een succes. Akai is echt een scholierenmerk. Later een Kenwood versterker met B&W speakers, dat klonk al stukken beter. Erg hip was je als je een Nakamichi RX 50 cassettedeck had, toen al meer dan 3200 gulden (1500 euro). Mijn Revox B77 2-sporen tapedeck staat werkloos op zolder. ![]() ![]() |
Deze heb ik ook nog gehad.
Jeetje wat was die duur, was echt bestemd voor veldopnames met twee Sennheiser microfoons of een kunsthoofd stereo microfoon. ![]() |
Citaat:
Voor-en eindversterker van Phase Linear Revox B77 tweespoors B&W speakers Thorens platendraaier Revox CD-speler Heb ook nog een Nakamichi 480 cassette recorder gehad, maar die heeft het wel begeven (motor stuk, en geen onderdelen meer te krijgen) Die platendraaier is pas vernieuwd (2jaar) en die speakers zijn van 1994. |
Hoe heb jij een foto van je eerste fototoestel kunnen maken ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kochten zelfs vergulde draden voor de boxen die precies even lang moesten zijn. Mijn B&W speakers doen ik het nog steeds, wel zijn de hoge- en middentoon speakers een keer vervangen. De eerste versie van The Iron Butterfly CD met met In-a-dadda-da-vida was digitaal iets overstuurd en daar konden mijn hoge tom speakers niet tegen. Verder een tip: Bij een 2 x 100 watt versterker horen 2 100 watts speakers en geen 200 watt, zoals vaak wordt beweerd. Dan ga je de versterker te veel opendraaien en heb je kans op vervorming en vervormd geluid is funest voor boxen.. Maar bij fotografie geldt: digitaal is mooi, maar bij geluid ligt dat anders. Een goede LP is superieur aan een goede CD. Alleen SACD of DVD-A kunnen een LP evenaren. |
Citaat:
|
...my last (analogue)
![]() My everything ![]() Tegen het eind van't jaar misschien eens voor een mk3 kijken als ik nog wa kosten moet maken van mijn boekhouder :) |
Citaat:
Een leuke anemdote is deze. Ergens rond 1975 mochten een vriend en vanaf de 150 meter hoge TV-toren alhier wat foto's maken. Eingenlijk is dat ten strengste verboden, omdat de toren ook iets geheims deed (wellicht de Russen afluisteren). Hij een Nikon en ik een Praktica. Zijn Nikon begaf het en met mijn Praktica maakte hij zijn dia's. Mijn foto's zijn overigens bij de centrale zoek geraakt, zo hadden wij allebei een beetje pech. ![]() |
De natte droom van iedere scholier!
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Is juist. Een DAC kan wel helpen (http://www.hifi.nl/recensies/3747/Mu...ity_V-Dac.html ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be