![]() |
Nieuwe vorm van illegale immigratie ontdekt
Congolese man met Belgisch paspoort "erkent" 17 Afrikaantjes als zijn eigen kinderen en bezorgt hen alzo een Belgisch paspoort.
Na de body-scanner straks ook een DNA-scanner op Zaventem ? ![]() La Libre |
Wat zou dat oplossen ? Je kunt ook niet biologische kinderen erkennen. Die gasten hebben gewoon een gat in onze wetgeving gevonden. En het zal trouwens niet simpel zijn om dat op te lossen. Je zou de wet kunnen veranderen in die zin dat men enkel nog biologische kinderen kan erkennen. Maar dat gaat veel te ver en heeft dan weer negatieve effekten voor mensen die pakweg in een tweede relatie een kind willen erkennen. Niet realistisch.
Ik vraag me af of het zou mogelijk zijn om de erkenningsmogelijkheid te beperken voor kinderen die bij ons geboren zijn en wiens moeder op dat moment minstens een verblijfsvergunning had. (om geboorte-toerisme te vermijden...) |
Citaat:
Er bestaat al een draad over dit thema, maar die staat waarschijnlijk ook in een verkeerd subforum; ik vind hem niet. En hoe meer we in 'Binnenland' posten, hoe vaker er dubbele draden zullen ontstaan. Meestal doet het probleem zich voor met economische thema's. Die komen maar zelden in het subforum 'economie' terecht, hoewel het daar heel leefbaar geworden is sinds corse verbannen is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be