![]() |
Waals stoffelijk overschot maakt het verschil
Citaat:
De oorspronkelijke boodschap van 'Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid'! Een beetje anders dan 'Nooit meer oorlog, Zelfbestuur en Godsvrede', maar bon, wat historisch revisionisme voor de goede zaak. :-D |
Op een manifestatie waar voor verdraagzaamheid gepleit wordt heeft het Brussels Gewest wat mij betreft alvast niets te zoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, de Christelijke waarden zullen wel reeds van jou vervreemd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga hier niet meneer pastoor uithangen of je trachten de Christelijke waarden op te leggen. Het is ook niet aan mij om deze te verduidelijken. |
Als begrafenis van de IJzerbedevaart kan het wel tellen natuurlijk. Gelukkig is er nog de IJzerwake om het Vlaamse vuur brandend te houden.
|
Citaat:
2) U bent wel degene die hier met 'de Christelijke waarden' kwam leuren. Als u niet wilt verduidelijken wat die 'Christelijke waarden' zijn, kan ik alleen maar besluiten dat u ofwel deze draad om zeep komt helpen, ofwel om uw portie aandacht komt bédelen. |
Nu vraag ik me toch af vanwaar dat Waals lijk ineens vandaan komt. Jarenlang staan we hier te ouwehoeren over de eenzijdige inzet van de Vlaamse soldaten, zowel tijdens de 1ste als de 2e WO (zonder over Groeninge te spreken). Zelfs zelfverklaarde historici repten met geen woord over dat 3e lijk. Moeten we ook aannemen dat die Waal gevallen is omdat hij de vlaamse bevelen niet verstond ? In ieder geval is het jarenlang negeren van soldaten die hun leven lieten voor de glorie van Vlaanderen een mooi staaltje van hypocrisie is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja de grove leugen van de Vlaamse beweging over de geschiedenis van de gebroeders Van Raemdonck. Decennia-lang werden de Vlamingen voorgelogen met het verhaal dat de gebroeders Van Raemdonck in mekaars armen waren gestorven. Niets van! Het was een Waalse korporaal,Amé Fiévez, die zijn eigen leven opofferde om sergeant Van Raemdonk te redden. Deze laatste was gekwetst geraakt buiten de loopgraven. De Waalse korporaal sloop er naartoe om één van de gebroeders Van Raemdonck terug naar de loopgraven te slepen. Fiévez vond sergeant Van Raemdonck maar schoot er het leven bij in. Later vond men korporaal Amé Fiévez in de armen van sergeant Van Raemdonck, beiden gesneuveld, terwijl de andere Van Raemdonck, ook gesneuveld, wat verder lag. Maar dat mocht de Vlaams (nationalistische) goegemeente niet te weten komen. Stel u voor: een Vlaming gestorven in de armen van een Waal die hem kwam redden! En daarom fantaseerde men het verhaaltje dat de gebroeders Van Raemdonck in merkaars armen gestorven waren. Historisch een grove leugen en doelbewuste vervalsing van de geschiedenis om de Vlaams-nationalistische zaak te dienen... |
Ja, een lelijk voorbeeld van leugens en propaganda in dienst van nationalisme. Zo worden ook de gebroeders Van Raemdonck vuil gemaakt, gebruikt om de Waal kapot te maken, hen die met een Waal zijn gesneuveld.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be