![]() |
Niet zwanger na verkrachting?
Na een of andere amerikaanse kandidaat-senator doet deze nederlandse protestant er nog een schep bovenop:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120828_130 Uit onderzoek blijkt helaas dat verkrachting tot drie maal meer kans geeft op een zwangerschap. Die "kleine" kans en het zogenaamde afweermechanisme zijn pure larie. Zo blijkt maar weer dat conservatieven hun eigen agenda boven vrouwenwelzijn en de feiten plaatsen. |
De irrelevante mening van een zo goed als irrelevante partij (godzijdank).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volledig buiten de kwestie om, maar hoe zou het komen dat je 3 keer meer kans hebt om zwanger te raken na verkrachting?
|
Citaat:
Evolutie heeft ons zo gemaakt omdat de natuur geen waardeoordeel velt over hoe efficiëntie bereikt wordt. Wij zijn echter een sociaal wezen geworden en als zo kunnen we een waardeoordeel vellen dat veel (sociaal) leed kan besparen. Wetenschap is neutraal, wij als denkende mensen hoeven dat niet te zijn. |
dubbel...
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is vanzelfsprekend veel simpeler : een verkrachter doet niet aan voorbehoedsmiddelen ; ik geloof nuiet dat een verkrachter zijn slachtoffer een "morning after pil" gaat aanbieden...
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.scientias.nl/aantal-zwang...rachting/70530 |
Waarschijnlijk dit:
- Dat succesvol geweld plegen gelijk staat met krachtiger zijn dan de rest en met succesvol overleven - En/ of verkrachten genetisch positief is omdat zo het vaderlijk genetisch materiaal doorgegevn wordt aan een moeder, onafgezien of de vader een aantrekkelijke partner is of niet. In ieder geval; Preuße's commenteer geldt evenzeer voor mij. |
Citaat:
er zijn ook "veel" mannen die liever in een pamperke rondlopen of die fantaseren over een meesteres-met-zweepje. welke evolutie zit daar dan achter denk je? |
Citaat:
Zo blijft Hugh Heffner dankzij zijn centjes aantrekkelijk voor sommige jonge blondines, terwijl ze voor een jonge nog-niet-succesvolle nerd als Bill Gates niet de deur gingen platlopen. Later veranderde de aantrekkingskracht van Gates met een factor die ik hier niet kan neertikken. Het gaat dus niet over de gewelddadige man, maar over de succesvolle man. En neen we zijn niet zo kieskeurig over de manier waarop hij tot dat succes komt. Een klein drolleke als Woody Allen moet het ook niet van zijn krachtpatserij hebben. Bottomline = het is de VROUW DIE KIEST Bij een verkrachting is er van keuze niks te merken en het gewelddadige karakter van een verkrachting heeft niks met aantrekkelijkheid tot die man te maken. Laat staan dat het een "goede kandidaat " is om de kindjes mee tot volwassenheid te kunnen brengen. Citaat:
kan iemand me uitleggen waarom ik zou verkiezen om het genetische materiaal van een gewelddadige verkrachter (die me dan alleen het kind laat opvoeden) wens door te geven, in plaats van dat ik me toeleg op het zoeken naar een sucesvolle AANTREKKELIJKE (wat ik daar dan ook onder versta) kandidaat die samen met mij het product van zijn genen zal grootbrengen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een verklaring die wel plausibel is voor die cijfers, is dat vooral jonge vrouwen slachtoffer worden van verkrachting. En laat die jonge vrouwen nu net de meest vruchtbare zijn... edit: en die verklaring had je dus ook zelf kunnen lezen in het artikel waarnaar je refereert |
Het is wel degelijk zo, dat de meerderheid van de verkrachtingen, niet een zwangerschap tot gevolg hebben.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be