Distel |
1 september 2012 11:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 6307212)
Tja ... ik stel alleen vast dat automobilisten alle regels of controle daarop als pesten beschouwen. Misschien ligt het eerder aan het feit dat ze zich gewoonweg weigeren aan de verkeersregels te houden?
|
Alleen zijn die verkeersregels op heel wat plaatsen absurd of onaangepast. En dit leidt op termijn tot een verminderd respect voor die regels. Wanneer mensen voortdurend van rood licht naar rood licht rijden (waarvan sommige zelfs bewust slecht op mekaar zijn afgesteld), dan moet je niet verbaasd staan dat steeds meer chauffeurs het oranje of soms zelfs de eerste seconde van een rood licht negeren, of dat ze extra op de gas gaan om nog mee te zijn.
Citaat:
Tevens stel ik een onrealistisch autogebruik vast in Vlaanderen waar de bestuurder louter rekening houdt met de factor “eigen gemakzucht” om zich te verplaatsen. Helaas pindakaas zijn er ook nog andere mensen in de maatschappij die hinder ondervinden van dergelijk autogebruik; vandaar dat de overheid dient in te grijpen teneinde de mensen in de maatschappij te beschermen en ten einde een intelligent autogebruik aan te moedigen ( voor de mensen die zelf het verstand niet hebben ). Dit wordt tevens ook dat natuurlijk ook meteen beschouwd als “pesten”.
|
Enerzijds wordt de auto in bepaalde gevallen inderdaad te snel van stal gehaald. Anderzijds ontbreekt het in heel wat andere gevallen nu eenmaal aan alternatieven. Het openbaar vervoer, laten we daar eerlijk over zijn, schiet enorm te kort qua betroubaarheid en flexibiliteit. En fietsen is nu eenmaal niet altijd mogelijk (weer, afstand, wasgelegenheid, staat mijn fiets er straks nog, ...)
Citaat:
Ik denk dat mensen de frustratie vooral aan zichzelf te danken hebben. Ze willen namelijk allemaal de verplaatsing met de auto doen en kijken daarbij enkel naar zichzelf en dat leidt dan natuurlijk in overbevolkte en economisch ontwikkelde gebieden als Vlaanderen overal onvermijdelijk tot verkeersproblemen.
De automobilist heeft daarbij zelf vaak de sleutel in handen en dus de keuze (waar wonen, waar werken, rekening houden met files, OV, fiets, ... )
|
Zie boven: er zijn heel vaak geen werkbare alternatieven.
|