Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   NL pleegt zelfmoord vanaf nu 130km/u (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175837)

brother paul 31 augustus 2012 18:51

NL pleegt zelfmoord vanaf nu 130km/u
 
NL verhoogt zijn snelheid
het resultaat van een doorgedreven wegenbouw die voldoet aan bepaalde normen, voldoende vakken aanleggen (dubbel zoveel rijstroken zie stats micele) het resultaat van een veiligheidsbeleid die niet gemakkelijkshalve de schuld bij de schauffeur legt

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120831_157

Mitgard 31 augustus 2012 21:30

Wat is dat nu voor een titel. :roll:

Henri1 31 augustus 2012 21:52

Vijgen na Pasen.
Freie Fahrt für freie Burger.
Met minder neem ik geen genoegen.

brother paul 31 augustus 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6307445)
Wat is dat nu voor een titel. :roll:

je moet de marketing kennen van onze regimepers: alle ongevallen zijn te herleiden tot overdreven snelheid, ergo moet in belgie 1200 flitspalen rijker en na een super trajectcontrole die ons dwingt om 90km/u te rijden op een perfect stukje autostrade. Men constateert in die marketing altijd een verband tussen de penalisatie en de verkeersveiligheid.

In feite is de mortaliteit vooral afgenomen dankzij het dragen van de gordel, die toenmeent dankzij het rete-irritante bieperke. Nu ABS, airbags, en kreukelzones hebben de rest gedaan. Maar ja, in Belgie moet je burgers blijven verknechten, je weigert als overheid om de infrastructuur te optimaliseren en te standaardiseren op basis van wetenschappelijke studies en informatie, je geeft gewoon de burger altijd de schuld voor alle problemen

En in die geest, is het toch fantastisch te constateren dat onze dichtste buren die ons omringen, allemaal die ridicule gedachte verlaten hebben. Wij zijn het slakje van centraal europa geworden..
Proficiat legertje luie ambtenaren.:-P

Raf 1 september 2012 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6307606)
je moet de marketing kennen van onze regimepers: alle ongevallen zijn te herleiden tot overdreven snelheid, ergo moet in belgie 1200 flitspalen rijker en na een super trajectcontrole die ons dwingt om 90km/u te rijden op een perfect stukje autostrade. Men constateert in die marketing altijd een verband tussen de penalisatie en de verkeersveiligheid.

In feite is de mortaliteit vooral afgenomen dankzij het dragen van de gordel, die toenmeent dankzij het rete-irritante bieperke. Nu ABS, airbags, en kreukelzones hebben de rest gedaan. Maar ja, in Belgie moet je burgers blijven verknechten, je weigert als overheid om de infrastructuur te optimaliseren en te standaardiseren op basis van wetenschappelijke studies en informatie, je geeft gewoon de burger altijd de schuld voor alle problemen

En in die geest, is het toch fantastisch te constateren dat onze dichtste buren die ons omringen, allemaal die ridicule gedachte verlaten hebben. Wij zijn het slakje van centraal europa geworden..
Proficiat legertje luie ambtenaren.:-P

Wat hebben de ambtenaren daar nu in vredesnaam weer mee te maken? :?

maddox 1 september 2012 04:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6307704)
Wat hebben de ambtenaren daar nu in vredesnaam weer mee te maken? :?

Ok, wie bepaald welke wegenwerken "nodig" zijn? Wie bepaald wat het mag kosten? Wie bepaald het verkeersbeleid?

Raf 1 september 2012 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6307709)
Ok, wie bepaald welke wegenwerken "nodig" zijn? Wie bepaald wat het mag kosten? Wie bepaald het verkeersbeleid?

Dat wordt allemaal bepaald door politici. Vandaar mijn vraag: "wat hebben de ambtenaren daar nu in vredesnaam weer mee te maken?"

De schoofzak 1 september 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6307709)
Ok, wie bepaald welke wegenwerken "nodig" zijn? Wie bepaald wat het mag kosten? Wie bepaald het verkeersbeleid?

Ik ben geen wegenbouwer, maar ik vrees dat het voor de ambtenaren alleen is om te beslissen welke werken, die dringend nodig zijn, toch uitgesteld kunnen worden, wegens het feit dat ze teveel kosten, tegenover het beschikbaar gestelde budget, waardoor elke verkeersbeleid onvermijdelijk gehandicapt wordt.
Dank u politiekers uit de oude machtspartijen, aanbidders van transferts naar francofonië en kapot-belasters van werk, waardoor de sociale zekerheid zelfs niet alleen door profiteurs en fraudeurs leeg geplunderd wordt.

.

brother paul 1 september 2012 11:01

1 Bijlage(n)
De desinformatie begint al ze;..

http://www.standaard.be/artikel/deta...20831_00278843

en tonen ze een grafiekje van de ongevallen in de weekend versus de week ?? Waar je totaal niet kunt uit afleiden dat je minder ongevallen hebt dankzij het trager rijden ????

brother paul 1 september 2012 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6307790)
Ik ben geen wegenbouwer, maar ik vrees dat het voor de ambtenaren alleen is om te beslissen welke werken, die dringend nodig zijn, toch uitgesteld kunnen worden, wegens het feit dat ze teveel kosten, tegenover het beschikbaar gestelde budget, waardoor elke verkeersbeleid onvermijdelijk gehandicapt wordt.
Dank u politiekers uit de oude machtspartijen, aanbidders van transferts naar francofonië en kapot-belasters van werk, waardoor de sociale zekerheid zelfs niet alleen door profiteurs en fraudeurs leeg geplunderd wordt.

.

Ambtenaren mogen mij dat eens uitleggen

1°ste doordenker
stel je zit met 1000 man op een buro en je kunt bvb 300kmautostrade bouwen per jaar met dat team. Kost bvb 10miljard

Je stopt met investeren, en je bezuinigt op het aantal autostrades bv, en je bouwt 100km nieuwe autostrades. Dus je bespaart 6 miljard

Dan zit daar toch 700 man teveel ???

2°de doordenker
Als je het budget neemt van die 700man, 3,5miljard personeelskost wil dit zeggen dat je in principe de begrotingstekorten kunt herleiden door niet alleen geen autostrades te bouwen, maar evenveel door die mensen weg te saneren zoals elk privé bedrijf dat zou doen.

3de doordenker
Als de cad-camsoftware die ontwikkeld is sinds 1980 zijn intrede doet op de buro's van diezelfde ambtenaren.... dan kunnen zijn zowaar 10 keer sneller autostrades tekenen dan vroeger.... Aleluja... in feite heb je dus met 30 man genoeg...

Distel 1 september 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6307875)
De desinformatie begint al ze;..

http://www.standaard.be/artikel/deta...20831_00278843

en tonen ze een grafiekje van de ongevallen in de weekend versus de week ?? Waar je totaal niet kunt uit afleiden dat je minder ongevallen hebt dankzij het trager rijden ????

Uit het artikel:

Citaat:

Volgens de Nederlandse minister worden de wegen er niet onveiliger op. Daniëls heeft toch zijn twijfels: ‘Nederland heeft het voordeel dat het een traditie heeft om zijn autosnelwegen goed te bewaken. In geval van mist, een ongeval, te druk verkeer kan het snel zijn verkeersborden met snelheidslimieten aanpassen. Wij kunnen dat alleen maar in het Antwerpse en rond Gent.
M.a.w.: Het probleem zit hem dus bij het feit dat men de wegen hier niet goed bewaakt (lees: dat men niet in staat is een variabele snelheid toe te passen). Algemeen de snelheid laag houden is dus slechts camouflage om enerzijds dit probleem in ons beleid te verdoezelen, en anderzijds om zich niet te moeten bezig houden met het nemen van maatregelen die enige hersenactiviteit vereisen en die meer kosten dan opbrengen (de wildgroei aan flitspalen).

Raf 1 september 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6307878)
Ambtenaren mogen mij dat eens uitleggen

1°ste doordenker
stel je zit met 1000 man op een buro en je kunt bvb 300kmautostrade bouwen per jaar met dat team. Kost bvb 10miljard

Je stopt met investeren, en je bezuinigt op het aantal autostrades bv, en je bouwt 100km nieuwe autostrades. Dus je bespaart 6 miljard

Dan zit daar toch 700 man teveel ???

2°de doordenker
Als je het budget neemt van die 700man, 3,5miljard personeelskost wil dit zeggen dat je in principe de begrotingstekorten kunt herleiden door niet alleen geen autostrades te bouwen, maar evenveel door die mensen weg te saneren zoals elk privé bedrijf dat zou doen.

3de doordenker
Als de cad-camsoftware die ontwikkeld is sinds 1980 zijn intrede doet op de buro's van diezelfde ambtenaren.... dan kunnen zijn zowaar 10 keer sneller autostrades tekenen dan vroeger.... Aleluja... in feite heb je dus met 30 man genoeg...

Kortom: je hebt weer eens niet het geringste idee waar je over aan het lullen bent... :roll:

Aligator 1 september 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6307470)
Vijgen na Pasen.
Freie Fahrt für freie Burger.
Met minder neem ik geen genoegen.

Haastig om in uw doodskist te liggen zeker ?

Henri1 1 september 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6308017)
Haastig om in uw doodskist te liggen zeker ?

Ik zie het probleem niet.
WIj zitten met 120 KmH sinds de jaren '70. Ondertussen zijn onze wagen geëvolueerd (lees beter geworden).

Die 120 KmH is dus totaal voorbijgestreefd.
130 trouwens ook.

Trouwens, volgens jou liggen alle Duitsers vroegtijdig in hun doodskist ?
Wel erg kort door de bocht hé.

brother paul 1 september 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6307982)
Kortom: je hebt weer eens niet het geringste idee waar je over aan het lullen bent... :roll:

jawel hoor, dat is de ziekte van belgie: besparen in budgetten en niet in personeel. Postjes bijmaken en niets afschaffen/ Verhofstad heeft kunstmatig een tewerkstelling van 200.000 mensen gemaakt in allerlei nepjobjes genre sits, drugsbeleid, straathoewerkers, ombudsdiensten etc

Nu de pot leeg lijkt: Waar en wanneer wordt er nu bezuinigd in al die nutteloze diensten ??

brother paul 1 september 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6308017)
Haastig om in uw doodskist te liggen zeker ?

Nee, wij denken dat wij door onze ambtenaren in het ootje genomen worden: zij heffen liever lasten op het voetvolk, en drijven ons vooruit als slaven om hun privileges te financieren. De revolutie tegen de ambtenarij ligt om de hoek. Het is tijd dat die geinstalleerde kaste eens weggesaneerd wordt. En dat de marketing de dingen vertelt zoals ze zijn;

Snelheidspalen = belasting op een culpabilisering, en ondertussen vergeten van nieuwe wegen te bouwen aangepast aan de noden van de mensen

Dajjal 1 september 2012 16:19

Het moest verdomme 160km/u zijn.

Die 120km/u stamt nog uit de tijd van paard en kar.

Raf 1 september 2012 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6308170)
jawel hoor, dat is de ziekte van belgie: besparen in budgetten en niet in personeel. Postjes bijmaken en niets afschaffen/ Verhofstad heeft kunstmatig een tewerkstelling van 200.000 mensen gemaakt in allerlei nepjobjes genre sits, drugsbeleid, straathoewerkers, ombudsdiensten etc

Nu de pot leeg lijkt: Waar en wanneer wordt er nu bezuinigd in al die nutteloze diensten ??

Je weet niet waar je over spreekt.

Raf 1 september 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6308174)
Nee, wij denken dat wij door onze ambtenaren in het ootje genomen worden: zij heffen liever lasten op het voetvolk

Ambtenaren heffen geen belastingen.

Dajjal 1 september 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6308284)
Ambtenaren heffen geen belastingen.

Ambtenaren soeperen belastingen op.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be