Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Individueel Rijkdomplafond (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175890)

capper 2 september 2012 11:56

Individueel Rijkdomplafond

We moeten de toplaag van de bevolking laten betalen voor de crisis die zij veroorzaakt hebben. Neem 4'30" tijd en kijk naar de uitleg op YouTube.

http://m.youtube.com/watch?v=W4S6W5epvbE

eno2 2 september 2012 11:57

The address wasn't understood
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door capper (Bericht 6308978)
We moeten de toplaag van de bevolking laten betalen voor de crisis die zij veroorzaakt hebben. Neem 4'30" tijd en kijk naar de uitleg op YouTube.

http://m.youtube.com/watch?v=W4S6W5epvbE

Ik ben helemaal voor het afschaffen van de ongelimiteerde zelfverrijking

Sfax 2 september 2012 12:07

Begint die zever weer...

Geen enkele reden om een rijkdomsplafond in te stellen. Easy as that.

eno2 2 september 2012 12:16

De ongelijkheid kan niet eindeloos toenemen zonder het sociale patroon te vernietigen.

Rijkjes zouden zichzelf enkel maar limietloos mogen blijven verrijken, vanaf het ogenblik, dat in de samenleving waarin ze zich verrijken, het humane levensminimum voor iedereen verzekerd is. Iets anders is immoreel en praktisch ongewenst, en in zekere zin terreur en uitbuiting.

Bad Attila 2 september 2012 12:29

Ik moet altijd glimlachen als ik zie dat voor sommigen, veel geld verdienen een misdrijf is... :lol:

Sfax 2 september 2012 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6309010)
De ongelijkheid kan niet eindeloos toenemen zonder het sociale patroon te vernietigen.

Rijkjes zouden zichzelf enkel maar limietloos mogen blijven verrijken, vanaf het ogenblik, dat in de samenleving waarin ze zich verrijken, het humane levensminimum voor iedereen verzekerd is. Iets anders is immoreel en praktisch ongewenst, en in zekere zin terreur en uitbuiting.

Who cares :twisted:

eno2 2 september 2012 12:37

I care
You don't care
They care
A lot of them care

Je begrijpt toch, dat je hier iets afschuwelijks toegeeft.

Sfax 2 september 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6309046)
I care
You don't care
They care
A lot of them care

Je begrijpt toch, dat je hier iets afschuwelijks toegeeft.

Ik geef niets toe dat ik eerder nog niet aangegeven heb hier, en daar is niets afschuwelijk aan. Fijn toch :).

eno2 2 september 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 6309060)
Ik geef niets toe dat ik eerder nog niet aangegeven heb hier, en daar is niets afschuwelijk aan. Fijn toch :).

Sociopaat zijn met sociaalterroristische trekjes is wel degelijk afschuwelijk, zoniet voor de drager, dan toch voor de slachtoffers en voor de maatschappij als geheel.

Sfax 2 september 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6309062)
Sociopaat zijn met sociaalterroristische trekjes is wel degelijk afschuwelijk, zoniet voor de drager, dan toch voor de slachtoffers en voor de maatschappij als geheel.

Dus opnieuw, who cares 8-)

eno2 2 september 2012 13:02

Voor wat jouw lamentabele geestestoestand betreft: I don't

De schoofzak 2 september 2012 13:09

Als daar een indivudueel plafond op staat,

en bijvoorbeeld Helmut Lotti zou dat plafond bereiken op de 1° december van 't jaar,
moet die dan de rest van zijn concerten van dat jaar, gratis gaan zingen ?

Of mag hij zeggen: "Zing maar voor uw eigen, ik ben naar de Maladijven"
(vrij rijmpje naar de frituuruitbater met zijn bordje: "ik ben naar de Dolomieten, bak zelf uw frieten").

Neem dit nu niet letterlijk, maar geef toe dat je plafond in realiteit onmogelijk is.

Het enige wat mogelijk is, is dat internationaal een trend zou waargemaakt worden dat hogere inkomsten en hoge vermogens mee belast worden.
Immers, als er een reden kan zijn om te vluchten of te verkassen, dan zal er gevlucht of verkast worden.

.

jump in the box 2 september 2012 13:10

De manier waarop sommigen zich verrijken is echt schandalig en onmenselijk...

In het belang van het - fatsoenlijk :-D - kapitalisme zouden die machtswellustelingen uit de maatschappij moeten verwijderd worden...

Sfax 2 september 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6309094)

en bijvoorbeeld Helmut Lotti zou dat plafond bereiken op de 1° december van 't jaar,

(vrij rijmpje naar de frituuruitbater met zijn bordje: "ik ben naar de Dolomieten, bak zelf uw frieten").

Neem dit nu niet letterlijk, maar geef toe dat je plafond in realiteit onmogelijk is.

Het enige wat mogelijk is, is dat internationaal een trend zou waargemaakt worden dat hogere inkomsten en hoge vermogens mee belast worden.
Immers, als er een reden kan zijn om te vluchten of te verkassen, dan zal er gevlucht of verkast worden.

.

Ah nee, dat mag hij dan niet zeggen eh. Blijven verder werken en alles doorstorten naar de partijkas, opdat hun utopia verder kan blijven draaien! :lol:

Sfax 2 september 2012 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6309085)
Voor wat jouw lamentabele geestestoestand betreft: I don't

Geruststellend! :)

eno2 2 september 2012 13:21

Niettemin praat ik nog tegen jou, wat ik met bijna alle andere sociale terroristen op forum hier allang niet meer doe. Misschien heb ik met jou nog het meeste medelijden? Of is het omdat je er vierkant en schaamteloos voor uitkomt?

eno2 2 september 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6309025)
Ik moet altijd glimlachen als ik zie dat voor sommigen, veel geld verdienen een misdrijf is... :lol:

Neen, niet veel geld verdienen. Het gaat om limietloos geld verdienen. Meestal door uitbuiting. Dat is het onderwerp hier van de draad, en van mijn betoog. Niet veel geld verdienen. Dat mag van mij. Veel geld.Heel veel geld. Maar niet limietloos.

eno2 2 september 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6309094)

.

Er zijn gewaardeerde economen die vanaf een zekere limiet een belasting van 95% voorstellen, bv op de bonussen van bankiers.

Bad Attila 2 september 2012 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6309120)
Neen, niet veel geld verdienen. Het gaat om limietloos geld verdienen. Meestal door uitbuiting. Dat is het onderwerp hier van de draad, en van mijn betoog. Niet veel geld verdienen. Dat mag van mij. Veel geld.Heel veel geld. Maar niet limietloos.

Er is altijd een limiet hoor, oneindig is nogal veel... :roll:

eno2 2 september 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6309173)
Er is altijd een limiet hoor, oneindig is nogal veel... :roll:

Wat is de limiet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be