Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Als er nog mensen zijn die geloven dat de VRT Vlaams is en objectief... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175892)

jump in the box 2 september 2012 12:16

Als er nog mensen zijn die geloven dat de VRT Vlaams is en objectief...

Als er nog mensen zijn die geloven dat de VRT Vlaams is en objectief.. dan moeten ze eens naar het verslag over de Gordel luisteren (nieuws radio1)...

http://internetradio.vrt.be/radiospe...tml?qsbrand=11
(1:00).

andev 2 september 2012 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box (Bericht 6309011)
Als er nog mensen zijn die geloven dat de VRT Vlaams is en objectief.. dan moeten ze eens naar het verslag over de Gordel luisteren (nieuws radio1)...

http://internetradio.vrt.be/radiospe...tml?qsbrand=11
(1:00).

Zouden er echt nog mensen zijn die denken dat de VRT Vlaams en objectief is?

Everytime 2 september 2012 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6309512)
Zouden er echt nog mensen zijn die denken dat de VRT Vlaams en objectief is?

Is de VRT Zimbabwees geworden?

Robinus V 2 september 2012 17:22

Natuurlijk geloof ik niet dat de VRT 'Vlaams' én 'objectief' is. (Vlaams in de betekenis die nationalisten daaraan geven.) Dat is namelijk een contradictio in terminis. :lol:

Maar het zijn wel N-VA, CD&V en sp.a die de Vlaamse regering vormen en dus macht hebben over de VRT. Moest je dan zover gaan te beweren dat de VRT anti-Vlaams is of iets dergelijks in het vocabularium van de typische nationalist, dan is de N-VA wel een hele rare nationalistische partij.

Bob 2 september 2012 19:41

Maak U geen illusies. Den vrt, of ook nog de gesubsidieerde media genoemd, is gewoonweg een regeringszender, bemand met overwegend linkse journalisten.

Bob 2 september 2012 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6309534)
Natuurlijk geloof ik niet dat de VRT 'Vlaams' én 'objectief' is. (Vlaams in de betekenis die nationalisten daaraan geven.) Dat is namelijk een contradictio in terminis. :lol:

Maar het zijn wel N-VA, CD&V en sp.a die de Vlaamse regering vormen en dus macht hebben over de VRT. Moest je dan zover gaan te beweren dat de VRT anti-Vlaams is of iets dergelijks in het vocabularium van de typische nationalist, dan is de N-VA wel een hele rare nationalistische partij.

De minister is er wel ene van de spa.

cookie monster 2 september 2012 19:51

VRT , VTM e.d. kunnnen mijnerug op !!
weges , nie mijn T-kopje !!

Pietje 2 september 2012 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6309692)
De minister is er wel ene van de spa.

tussen 2004 en 2008 een N-VAer.

subocaj 2 september 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6309690)
Maak U geen illusies. Den vrt, of ook nog de gesubsidieerde media genoemd, is gewoonweg een regeringszender, bemand met overwegend linkse journalisten.

Het is de springplank voor volgens jou linkie-winkies naar de rechtse rakkertjes politiek voor de $$$$$$$$ + €€€€€€

pajoske 2 september 2012 20:21

Rada van bestuur VRT: bron: http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...uur-vrt-2.aspx
Citaat:

De samenstelling ziet er als volgt uit: naast voorzitter Luc Van den Brande zijn ook Marc De Clercq en Annelies Van Cauwelaert voor de CD&V benoemd. Voor sp.a. zullen Chris Reniers en Jozef Deleu zetelen. Open Vld stuurt Thérèse Deshayes en Claude Marinower, N-VA Eric Defoort en Valerie Van Peel. Rudi De Kerpel -(Lijst Dedecker), Eric Deleu en Hilde De Lobel (Vlaams Belang) vervolledigen de lijst.

Bob 2 september 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6309720)
tussen 2004 en 2008 een N-VAer.

Toen in kartel met de cdv.
Maar we leven nu in 2012. En ondertussen heeft men de vrt nog wat uitgebreid met een derde tv-net. Alsof wij dat allemaal nodig hebben.

Dionysus 2 september 2012 21:11

Ik moest echt even nadenken over de "VRT" voordat ik terug doorhad dat het een tv-zender was.

Zo veel tv kijk ik dus. :oops:

Bob 2 september 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6309732)
Het is de springplank voor volgens jou linkie-winkies naar de rechtse rakkertjes politiek voor de $$$$$$$$ + €€€€€€

Als ge Sterckx bedoeld, die nu in het Europese parlement zit (bij de ovld binnengebracht door De Gucht, die zichzelf profileert als linkse liberaal), wel die is de vrt binnengekomen als aanhanger van amada.

Bob 2 september 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 6309861)
Ik moest echt even nadenken over de "VRT" voordat ik terug doorhad dat het een tv-zender was.

Zo veel tv kijk ik dus. :oops:

Ze zenden niet alleen uit via drie tv-kanalen, maar ook nog via een massa radiozenders.

Dionysus 2 september 2012 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6309879)
Ze zenden niet alleen uit via drie tv-kanalen, maar ook nog via een massa radiozenders.

Radio luister ik ook maar wreed weinig, door youtube, netflix en een paar podcasts heb ik maar weinig contact meer met de Vlaamse media.

Ik mis het niet echt.

Bob 2 september 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6309749)

En dan. Wat is hun taak, hun bevoegdheid ? Er zitten blijkbaar mensen van het vb tussen, waarvan de hoofdredakteur duiding indertijd duidelijk stelde "het vb is geen partij zoals een ander. We brengen ze dan ook alleen wanneer er negatief nieuws over te melden is".

Salvadorii 2 september 2012 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6309532)
Is de VRT Zimbabwees geworden?

Ja, dan wel Zimbabwe-sur-Meuse.

Pietje 2 september 2012 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6309856)
Toen in kartel met de cdv.
Maar we leven nu in 2012. En ondertussen heeft men de vrt nog wat uitgebreid met een derde tv-net. Alsof wij dat allemaal nodig hebben.

Gezien de hoge kijkdichtheid vd openbare omroep, blijkbaar wel.
Het blijft trouwens een verademing om TV te kunnen kijken zonder dat de programma's om de haverklap worden onderbroken voor reklame.

Salvadorii 2 september 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 6309895)
Radio luister ik ook maar wreed weinig, door youtube, netflix en een paar podcasts heb ik maar weinig contact meer met de Vlaamse media.

Er is geen Vlaamse media - enkel een volksverraadende anti-Vlaamse huisneger media; met de linkie winkie losers van de VRT op kop.

Citaat:

Ik mis het niet echt.
Kan ik me best inbeelden...

Xenophon 2 september 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6309905)
Gezien de hoge kijkdichtheid vd openbare omroep, blijkbaar wel.
Het blijft trouwens een verademing om TV te kunnen kijken zonder dat de programma's om de haverklap worden onderbroken voor reklame.

Maar, als ze iets goeds uitzenden dan heb ik het al gezien op de BBC.

En voor de rest blijft het namaak van dubieuze kwaliteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be