![]() |
Maingain zegt het goed !
In het flamingantenblad De Standaard vandaag:
'Di Rupo geeft fascisten en nationalisten gelijk' • dinsdag 04 september 2012, 10u18 • Bron: belga • Auteur: bvb Belga FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft premier Elio Di Rupo er dinsdag op Bel RTL onomwonden van beschuldigd "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk te geven" door zo "lichtzinnig" om te gaan met De Gordel. Di Rupo liet zondag via verschillende media verstaan dat De Gordel, die jaarlijks het Vlaams karakter van de rand rond Brussel in de verf moet zetten, voor hem "in de eerste plaats een sportief en familiaal evenement is". Op de VRT voegde hij daar nog aan toe dat hij "helaas" zelf niet kon deelnemen. Maingain is allerminst opgezet met die opstelling. Hij noemde de uitspraken van de premier dinsdag op Bel RTL "totaal ongepast". Volgens de FDF’er gaf de premier immers "de Vlaamse fascisten en nationalisten gelijk". "Wanneer hij naar eigen zeggen slechts een familiale en sympathieke happening ziet, terwijl er manifestanten rondlopen van het TAK en de VMO, terwijl Bart De Wever er aanwezig is en terwijl CD&V er T-shirts showt met als opschrift ’bedankt voor de splitsing van BHV’, dan denk ik dat de premier zich had moeten herinneren dat hij soms ook Franstalig is", aldus nog Maingain. Maingain is voor mij soms te wallingantisch, maar hier kan ik hem geen ongelijk geven. Di Rupo is een ezel, die alleen op een goed blaadje wil staan met de flamingantische separatisten. :? |
Maingain die te wallingantisch is? wat betekent dat?
|
Al die VMO'ers die daar rondliepen zeg...
|
Heeft Di Rupo de BUB gelijk gegeven? 8O
|
Mooi staaltje van demagogie en van het reinste racisme. Maarja dat zijn we al gewend van opperfacist Maingain
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen, haar kosmopolitische hoofdstad Brussel én Wallonië maken deel uit van Dietsland. |
Hij is zelfs niet origineel, onze Maingain...
Op Graspop is er altijd een kleine groep die daar rondwandelt met zwart T-shirts, een Vlaamse leeuw en ik weet niet meer welke leuze (iets genre "Vlaanderen onafhankelijk). Zo erg dat le Vif verleden jaar Graspop bestempelde als een "Flamingant festival"... http://www.levif.be/info/actualite/b...5045843885.htm De Franstaligen en Fransen die met mij ieder jaar naar Graspop gaan, waren ofwel kapot van het lachen, ofwel razend van verontwaardiging. Ik zal hen eens uitnodigen voor een gesprek met Maingain (op Graspop liefst). |
Het zijn binnekort gemeenteraadsverkiezingen, hij moet zich nog vlug wat populair maken bij de vlaminghatende stemmers.
|
Citaat:
Sommige reacties/lezerscommentaren op dat artikel zijn wel grappig, vind ik. Heeft de schrijver van het stukje zich eigenlijk ooit verontschuldigd? |
tsja, de idioten van de maatschappij moeten ook vertegenwoordigd worden hé.
|
't zijn fascisten, racisten en nationalisten, we laten ons niet kisten als imperialisten :cheer:
|
Citaat:
Waarom verbaast het me niet dat de BUB zich weer profileert als extreem Vlamingenhatend en fransdol? |
Citaat:
Dat het FDF de natuurlijke bondgenoot is van de BUB, komt daarentegen voor niemand als een verrassing. |
Als FDF een natuurlijke bondgenoot van de B.U.B. was, dan zou er geen B.U.B. bestaan of zouden beide partijen samenwerken, wat geheel niet het geval is. Misschien toch nog iets dieper nadenken tenzij uw verstand dat niet aankan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maingain is een Wallo-Bru-nationalist. Niks voor de B.U.B. dus, ook al zegt hij het soms goed. Misschien kan je flamingantenbrein niet begrijpen dat niet iedereen en alles zwart of wit is, maar iets tussenin.
|
Het verschil is dat de FDF meer inspeelt op communautaire spanningen en hun franstalige identiteit benadrukt. Maar veel van de concrete programmapunten zijn ongeveer hetzelfde, zoals bijvoorbeeld de uitbreiding van Brussel over geheel Brabant (tweetalig natuurlijk).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be