Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Beschouw je MM als een moordenares? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175949)

eno2 4 september 2012 11:58

Beschouw je MM als een moordenares?

De vraag is duidelijk.

MM=Michèle Martin

NieuwNoors 4 september 2012 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6311733)
De vraag is duidelijk.

MM=Michèle Martin

Ik kan mij niet voorstellen dat zij niet als dusdanig beschouwd wordt. Ze heeft 2 jonge kinderen de gruwelijke hongerdood laten sterven. Hier zijn geen excuses voor: ze wist dat die kleintjes daarbeneden in de kelder zaten. Vergeet ook niet dat ze toendertijd zelf kinderen had. Dat maakt het des te erger en gruwelijker.

eno2 4 september 2012 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6311745)
Ik kan mij niet voorstellen dat zij nietals dusdanig beschouwd wordt. Ze heeft 2 jonge kinderen de gruwelijke hongerdood laten sterven. Hier zijn geen excuses voor: ze wistdat die kleintjes daarbeneden in de kelder zaten. Vergeet ook niet dat ze toendertijd zelf kinderen had. Dat maakt het des te erger en gruwelijker.

Jan van den Berghe beschouwt haar niet als moordenares en wijst erop, dat zij ook niet daarvoor veroordeeld is.

Dat i s zo het soort argumenten, dat hij gebruikt, om de opvang van de moordenares MM door kloosterzusters in Malonne goed te praten.

Ik was daardoor zo gebeten, dat ik deze poll opende.

NieuwNoors 4 september 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6311748)
Jan van den Berghe beschouwt haar niet als moordenares en wijst erop, dat zij ook niet daarvoor veroordeeld is.

Dat is dan voor rekening van Jan. Iedereen heeft het recht op een eigen mening tenslotte. Of deze mening ook gedeeld wordt door het gros van de bevolking is natuurlijk een andere zaak.

smosty 4 september 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6311758)
Dat is dan voor rekening van Jan. Iedereen heeft het recht op een eigen mening tenslotte. Of deze mening ook gedeeld wordt door het gros van de bevolking is natuurlijk een andere zaak.

edit

eno2 4 september 2012 12:26

Citaat:

Wel gedeeld door justitie:twisted:

NieuwNoors 4 september 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6311772)
Wel gedeeld door justitie:twisted:

In dit land heerst er geen gerechtigheid meer. Alles draait om geld, om macht....het is werkelijk schandalig. Meer kan ik er niet over zeggen.

SDX 4 september 2012 12:47

Ja!

...en dat mens* heet 'Michelle', niet Michèle.

eno2 4 september 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6311795)
Ja!

zal de fout ergens gecopieerd hebben of zelf gemaakt, weenie

NieuwNoors 4 september 2012 12:58

Het allergrootste bewijs dat MM weldegelijk een monsterlijke moordenares is: toen die 2 kleintjes, Julie en Mélissa in haar smerige kelder zaten, zat haar lief ventje in de cel. Ze had dus alle kans om die meisjes te bevrijden. Ze had gewoon anoniem indien nodig, de politie kunnen bellen. Of de 100. Ze had tijd en kansen genoeg om dat te doen. Ik walg van die heks. Ik begrijp niet dat ze zoiets vrijlaten.....

eno2 4 september 2012 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6311783)
In dit land heerst er geen gerechtigheid meer. Alles draait om geld, om macht....het is werkelijk schandalig. Meer kan ik er niet over zeggen.

Om invloed vooral. De verzachtende invloed van de Kerk op justitie. En van de humanistische softies. Waaronder veel linkiwinkies.

eno2 4 september 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6311802)
Het allergrootste bewijs dat MM weldegelijk een monsterlijke moordenares is: toen die 2 kleintjes, Julie en Mélissa in haar smerige kelder zaten, zat haar lief ventje in de cel. Ze had dus alle kans om die meisjes te bevrijden. Ze had gewoon anoniem indien nodig, de politie kunnen bellen. Of de 100. Ze had tijd en kansen genoeg om dat te doen. Ik walg van die heks. Ik begrijp niet dat ze zoiets vrijlaten.....

Ik deel die gevoelens.

circe 4 september 2012 13:18

Iemand haar foto gezien toen ze naar het klooster werd gebracht? Vers geblondeerd gekapt haar met grote glanzende oorbellen. Echt een nonnenhabijt nietwaar? heel veel wroeging ook. Marchal zei dat ze in het gevang weldegelijk 40.000 euro had kunnen verdienen in die 16 jaar... waarvan er welgeteld 265 of zoiets aan de slachtoffers werd gegeven.

eno2 4 september 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6311831)
Iemand haar foto gezien toen ze naar het klooster werd gebracht? Vers geblondeerd gekapt haar met grote glanzende oorbellen. Echt een nonnenhabijt nietwaar? heel veel wroeging ook. Marchal zei dat ze in het gevang weldegelijk 40.000 euro had kunnen verdienen in die 16 jaar... waarvan er welgeteld 265 of zoiets aan de slachtoffers werd gegeven.

De verkoop van Dutroux's huizen heeft voor de slachtoffers niets opgebracht, na betaling van alle andere prioritairen, overheid en advocaten. Ze hebben nog twee miljoen € uitstaande vorderingen, justitie.Zijzelf heeft har erfenis aaan de deurwaarder ontrokken (villa van haar moeder)

Nietzsche 4 september 2012 13:28

Citaat:

Dit is bijna een argumentum ad populum.

maf 4 september 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6311795)
Ja!

De fout komt van Zucht

maf 4 september 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6311842)
Dit is bijna een argumentum ad populum.

Welk beest is dat?

Argumentum ad populum of consensus gentium wordt ook wel de populistische drogreden genoemd.
Welke drogreden is daaraan?

Nietzsche 4 september 2012 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maf (Bericht 6311852)
Welk beest is dat?

Argumentum ad populum of consensus gentium wordt ook wel de populistische drogreden genoemd.
Welke drogreden is daaraan?

Ik zeg dan ook *bijna*, NieuwNoors wees wel degelijk naar de mening van de meerderheid.

Xenophon 4 september 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6311831)

Oorbellen zeg, ja, dat is er over. Ik begrijp niet waarom de strafuitvoering de conditie "gij zult geen oorbellen dragen" niet aan de vrijlating verbonden heeft.

Nietzsche 4 september 2012 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6311869)
Oorbellen zeg, ja, dat is er over. Ik begrijp niet waarom de strafuitvoering de conditie "gij zult geen oorbellen dragen" niet aan de vrijlating verbonden heeft.

:rofl:

Dat je autistisch bent, is geen rede om zo wannabee-emotieloos te gaan doen.

Je snapt best, wat circe daar mee bedoeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be