![]() |
Lijstnummers gemeenteraadsverkiezingen getrokken
Citaat:
|
Citaat:
|
lokale nummers worden getrokken door de gemeente zelf , staat er in het artikel
|
Stadslijsten of partijen maakt niks uit, zij krijgen een ander nummer als hier afgebeeld.
Dit zijn enkel de lijsten die ook parlementairen hebben en die in eigen naam deelnemen aan de verkiezingen. |
Citaat:
Kartels gebruiken het gemeenschappelijke volgnummer van de partij die het eerste voorkomt op de stembrief. http://www.vlaanderenkiest.be/faq/ho...mers-toegekend |
Ik dacht dat in 2006 een kartellijst waar vooraan een der partijen met een nationaal nummer stonden het nummer kregen van die eerste partij. Ik ben er niet meer zeker van daarom dat ik de vraag stelde... aangezien ik niet wist waar die informatie te vinden was.
|
Citaat:
|
u zal de nummer zien zodra de folder in je bus valt
|
Citaat:
|
En B.U.B? Die gingen toch in heel België opkomen. Waarom hebben die geen nummer?
|
omdat ze geen parlementairen hebben: enkel partijen met met minstens drie Vlaamse volksvertegenwoordigers krijgen een nationaal lijstnummer toegewezen
|
Citaat:
Patienten krijgen een registratienummer. |
kan er mij iemand uitleggen wat die partijnummers nu uitmaken?
Is er een statistisch verband aangetoond tussen de lijstnummer en het aantal stemmen? |
er is ooit eens onderzoek gedaan dat dit voor ouderen en je m' en fous stemmers de eerste plaats wel voordeliger is. Maar voor de rest maakt het weinig uit: het is een traditie omdat partijen nu eenmaal een plaats/volgorde moeten krijgen op het kiesbiljet en dat loting in dat geval het eerlijkste is.
|
kan er mij iemand uitleggen wat die partijnummers nu uitmaken?
een anafabeet kleurt het eerste bolleke dat zij/hij tegenkomt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Spijtig genoeg voor hen stemmen de mensen die ze claimen te vertegenwoordigen blijkbaar toch niet op hen :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be