Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Raar Landje Hier ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175973)

pegasus6869 4 september 2012 22:28

Raar Landje Hier !

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...opvangen.dhtml

700 .......Steunbetuigingen ........Het zou "HUN" kind maar eens zijn die een gruwelijke dood gestorven is.(Schaamteloze losers)
SCHANDE !!!

Den Duisteren Duikboot 4 september 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6312492)

700 .......Steunbetuigingen ........Het zou "HUN" kind maar eens zijn die een gruwelijke dood gestorven is.(Schaamteloze losers)
SCHANDE !!!

701.

Hugh Mannity 4 september 2012 22:46

Citaat:

"Talrijke katholieken uit heel België, maar ook schrijvers en intellectuelen hebben 'hun humanitaire geste' verwelkomd", zegt een Brusselse clarissen-abdis die contact heeft met het klooster in Malonne (Namen).
Not impressed. 700 steunbetuigingen vanuit een pedofiele, katholieke gemeenschap.

Den Duisteren Duikboot 4 september 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity (Bericht 6312525)
Not impressed. 700 steunbetuigingen vanuit een pedofiele, katholieke gemeenschap.

Waaruit blijkt dat deze 700 steunbetuigingen van pedofielen afkomstig zijn? Is Martin trouwens pedoseksueel?

Amon_Re 4 september 2012 22:55

Citaat:

SCHANDE !!!

Er zijn mensen die overtuigd zijn dat Martin een slachtoffer is en dat ze de onschuld zelve is. Over't laatst nog zo 2 tegen gekomen. Toen ik vermeldde dat dit de tweede keer was dat ze in't prison zat was het antwoord heel voorspelbaar, namelijk dat ik mijn 'vorte muile' moest houden.

Met sommige mensen kan je nu eenmaal niet spreken, zeker niet als je er feiten bij haalt.

Aligator 4 september 2012 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312528)
Waaruit blijkt dat deze 700 steunbetuigingen van pedofielen afkomstig zijn? Is Martin trouwens pedoseksueel?

Het is in elk geval een valse heks die kinderen liet doodhongeren. Dat is genoeg voor mij om haar nooit vergiffenis te schenken. Hoe rapper ze kapot is, hoe beter.

Hugh Mannity 4 september 2012 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312528)

Dit was natuurlijk een spottende veralgemening. Zijn steunbetuigingen echt nodig, die zusters hebben toch zeker wel genoeg steun aan elkaar in zo'n gemeenschap? Stuur beter 700 steunbetuigingen naar familie van de slachtoffers. Martin beschermde een pedofiel, net zoals de kerk hun pedofielen beschermt.

Den Duisteren Duikboot 4 september 2012 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity (Bericht 6312546)
Dit was natuurlijk een spottende veralgemening. Zijn steunbetuigingen echt nodig, die zusters hebben toch zeker wel genoeg steun aan elkaar in zo'n gemeenschap? Stuur beter 700 steunbetuigingen naar familie van de slachtoffers. Martin beschermde een pedofiel, net zoals de kerk hun pedofielen beschermt.

De ene steunbetuiging staat m.i. de andere niet in de weg.

Hugh Mannity 4 september 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312554)
De ene steunbetuiging staat m.i. de andere niet in de weg.

Ik had zo'n vaag, defensief antwoord wel verwacht. Ik denk niet dat er evenveel steunbetuigingen de andere richting zijn uitgegaan.

Den Duisteren Duikboot 4 september 2012 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity (Bericht 6312567)
Ik had zo'n vaag, defensief antwoord wel verwacht. Ik denk niet dat er evenveel steunbetuigingen de andere richting zijn uitgegaan.

Ik zal wat offensiever zijn dan...

Ik vind al die steunbetuigingen aan de ouders en de nabestaanden van vermoorde, vermiste en verhongerde kinders een vorm van goedkope kitsch. Het is geen kunst met die mensen mee te leven. Niets is makkelijker. Het is zelfs zo'n evidentie dat je je afvraagt waarom men zich toch zo op de borst klopt: alsof het om een dapper statement gaat, alsof er werkelijk tegen een stroom moeten worden ingeroeid van hardvochtige nonnen, rechters en politici. Gaat dit eigenlijk nog wel over het leed van de ouders? Of gaat dit om het eigen blazoen? "Ik, meneer, ik ben goed, kijk mijn hart hoe het van goud is, want ik sta aan de kant van de slachtoffers!" Ik word daar misselijk van. Het meeleven met slachtoffers is een ritueel van zelfverheerlijking geworden.

Een steunbetuiging aan de Arme Klaren daarentegen is verre van een evidentie. Het getuigt van een inzicht dat verder reikt dan primaire reflexen of goedkoop sentiment. Het zijn er slechts zevenhonderd, maar ze zijn voor onze beschaving misschien duizend keer belangrijker dan de miljoenen steunbetuigingen aan de ouders.

Hugh Mannity 5 september 2012 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312593)
Ik zal wat offensiever zijn dan...

Ik vind al die steunbetuigingen aan de ouders en de nabestaanden van vermoorde, vermiste en verhongerde kinders een vorm van goedkope kitsch. Het is geen kunst met die mensen mee te leven. Niets is makkelijker. Het is zelfs zo'n evidentie dat je je afvraagt waarom men zich toch zo op de borst klopt: alsof het om een dapper statement gaat, alsof er werkelijk tegen een stroom moeten worden ingeroeid van hardvochtige nonnen, rechters en politici. Gaat dit eigenlijk nog wel over het leed van de ouders? Of gaat dit om het eigen blazoen? "Ik, meneer, ik ben goed, kijk mijn hart hoe het van goud is, want ik sta aan de kant van de slachtoffers!" Ik word daar misselijk van. Het meeleven met slachtoffers is een ritueel van zelfverheerlijking geworden.

Een steunbetuiging aan de Arme Klaren daarentegen is verre van een evidentie. Het getuigt van een inzicht dat verder reikt dan primaire reflexen of goedkoop sentiment. Het zijn er slechts zevenhonderd, maar ze zijn voor onze beschaving misschien duizend keer belangrijker dan de miljoenen steunbetuigingen aan de ouders.

Jij hangt gewoon graag de rebel uit. Het is geen schande om akkoord te zijn met de massa hoor. Je betuigt liever steun aan de Arme Klaren omdat dat minder mainstream is dan een steunbetuiging aan slachtoffers? Het is echt niet stoer om het op te nemen voor criminelen of de underdog. Dat is een zwakke poging om aandacht te vragen. Een steunbetuiging aan slachtoffers is juist een empathisch gevoel van medeleven en verdriet. Een steunbetuiging aan de Arme Klaren is echter zeer makkelijk om te doen. Hier heb je namelijk geen moraal besef voor nodig en het getuigt van een gebrek aan primaire reflexen of enig sentiment. Gelukkig zijn deze mensen in de minderheid (700+).
Jij stuurt zeker ook een steunbetuiging aan de arme mensen die het zo moeilijk hebben met de kritiek die ze te verwerken krijgen door opvang te verlenen aan de crimineel die jouw kind heeft mishandeld en vermoord?

DeProf_eet 5 september 2012 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312511)
701.

Er zijn mensen die veel ergere dingen hebben gedaan, en ook op kinderen, maar die door ons nog dagelijks verafgood en bewonderd worden en waarvan er sommigen nog volledig vrij rondlopen, enkel en alleen omdat het slechts voor 99,9999% vast staat dat ze schuldig zijn. Dus ik begrijp in zekere zin DDD zijn antwoord. MM is zelfs nog voor geen 99,999% schuldig. Denk daar maar eens over na.

Hugh Mannity 5 september 2012 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6312614)
ER zijn mensen die veel ergere dingen hebben gedaan, en ook op kinderen die door ons nog dagelijks verafgood en bewonderd worden en volledig vrij rondlopen, enkel en alleen omdat het slechts voor 99,9999% vast staat dat ze schuldig zijn. Dus ik begrijp in zekere zin DDD zijn antwoord.

Jij hebt samen met die 701 anderen bewondering voor deze mensen?

Sywen 5 september 2012 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6312511)
701.

702

DeProf_eet 5 september 2012 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity (Bericht 6312622)
Jij hebt samen met die 701 anderen bewondering voor deze mensen?

Neen, en sorry maar ik verwachte wel een dergelijke domme vraag.

DeProf_eet 5 september 2012 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6312625)
702

En omdat ik U ook al eens een plezierke wil gunnen .. 703

fcal 5 september 2012 02:38

Omdat de rechtstaat me na an het hart ligt. 704

Hugh Mannity 5 september 2012 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6312626)
Neen, en sorry maar ik verwachte wel een dergelijke domme vraag.

Ik verwachtte ook weer zo'n domme spelling. Ik wou gewoon weten wie dan bewondering heeft voor criminelen? Dus omdat er mensen zijn die veel ergere dingen hebben gedaan, moet je steun betuigen aan de mensen die criminelen opvangen? Ik zie het verband niet meteen.

Hugh Mannity 5 september 2012 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6312646)
Omdat de rechtstaat me na an het hart ligt. 704

De logica hier ontgaat me ook even. Zou de rechtstaat je ook nauw aan het hart liggen, wanneer er geen opvang voor MM werd gevonden en er dus niet aan de voorwaarden werd voldaan? Dan zou jouw steunbetuiging uitgaan naar MM ipv de Arme Klaren omdat de rechtstaat je nauw aan het hart ligt?

Distel 5 september 2012 06:24

Citaat:

SCHANDE !!!

Wat verwacht je nu van mensen die nog in kabouters geloven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be