![]() |
Staatshervorming op de lange baan geschoven
Nu dat de Franstaligen hun BHV-buit binnen hebben, was het de bedoeling dat de staatshervorming aangepakt zou worden.
De Nederlandstalige partijen hopen dat dit voor de verkiezingen van 2014 zou gerealiseerd worden, de Franstaligen, vooral PS en CDH, willen dat dit na de verkiezingen van 2014 gebeurt. En rara, wat zit er aan te komen? jawel hoor, de staatshervorming zou pas in 2015 uitgevoerd worden. Op z'n best zouden er in 2014 wetteksten klaar zijn. na de verkiezingen hebben ze dan nog een stok achter de deur om nog meer toegevingen los te peuteren. bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/cd...0172809524.htm Citaat:
|
Citaat:
|
Is er nu echt iemand die er nog aan twijfelde dat dit zou gebeuren?
|
Verrassing. En is er buiten Kris Peeters werkelijk niemand bij de traditionele partijen die het lef heeft de Franstaligen hierover te interpelleren? Bah, die kwal van een Steven Vanackere.
|
Toch niks nieuws onder de zon?
- Teksten in 2014 gestemd en gepubliceerd - Begin van uitvoering vanaf stemming, maar voornamelijk vanaf 2015 |
Citaat:
Citaat:
|
En dan te bedenken dat de separatisten naar eigen zeggen nog meer uit de brand konden slepen...
|
Citaat:
'Er is geen enkele reden tot ongerustheid over het tempo van de uitvoering van de staatshervorming. Alles zal klaar zijn voor de verkiezingen van 2014.' http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...0106647471.htm Woord tegen woord. Ik zou dus zeggen: wait&see. Afspraak in 2014. |
Citaat:
|
Citaat:
maw, de Franstaligen hebben sowieso een stok achter de deur en de Nederlandstaligen gaan nog moeten bijbetalen om het te kunnen uitvoeren. klein gokje: bevoegdheden voor de Brusselse grootstedelijke gemeenschap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook wait&see. in het artikel spreekt Di Rupo over "alles", dus misschien ook de uitvoeringsbesluiten. Maar ik denk dat het goed zal zijn dat de Vlaamse partijen dit goed in het oog houden (ik reken erop dat de NVA dit toch zal doen); dat er geen misverstanden zijn. |
Citaat:
tegen een "non" kan je niet zo veel doen hé, dat hebben we de laatste jaren al genoeg gezien. uiteraard zal de N-VA hierop blijven hameren, maar als de PS niet wilt, kunnen ze alles blijven blokkeren. |
Citaat:
|
Citaat:
maar vooral, als deze staatshervorming niet volledig afgerond is voor de verkiezingen, hebben ze een stok achter de deur. Mocht de N-VA winnen, hebben ze tenminste iets om mee dreigen. |
Dat komt er natuurlijk van hé, eerst 2 jaar bekvechten en dan geen premier willen leveren.
Elk andere premier van eender welke partij zou het net zo doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je weet dat ik een andere invalshoek heb, en ik ga ervan uit dat alles ter goeder trouw uitgevoerd zal worden. De toekomst zal zeggen wie gelijk heeft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be