![]() |
Ambtenaritis
Awel, vandaag weer een klasse voorbeeldje meegemaakt van ambtenaritis.
Zit met een vergund (jawel) gebouw in een woontuitbreidingsgebied, wat ik graag zou verbouwen, lees vernieuwen. Je zou eens moeten zien in wat voor bochten ze zich gewrongen hebben om dit te weigeren. Een motivatie die op geen kloten trekt. En dat allemaal omdat ze die grond op termijn willen toeëigenen aan een zeer lage prijs (lees prijs van landbouwgrond). Heb aan de architect gevraagd welke de opties zijn. Blijkt nog alleen het beroep te bestaan op de provincie, maar er werd wel meteen bijgezegd dat die ambtenaren van hetzelfde niveau zijn als die van de gemeente en dan nog wel van dezelfde strekking. Je kan het je wel al voorstellen. En dan zijn er die vinden dat BE een reuzeland is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als meneer in vlaanderen woont en het gemeentebestuur moeilijk doet moet hij zich wenden tot de provincie.
Ik zoek nog steeds de link met "België", alles speelt zich immers af in vlaanderen. Trouwens, vlaanderen heeft toegelaten dat er lintbebouwing kwam, dat was geen beslissing van België, in wallonië is dat veel properder. |
Citaat:
Citaat:
|
![]() "Harder !!! Of moet ik u wéér in gebreke stellen, misschien !!??" |
Ik begrijp de link met BE eigenlijk ook niet zo goed... Bouwvergunningen en van die zaken zijn een Vlaamse bevoegdheid...
Maar het kan zeker en vast een opportuniteit zij om het eens over de Vlaamse - o zo efficiënte administratratie - te hebben... :lol: |
Citaat:
Aan het federaal beleid hebben we praktisch niets te zeggen omdat we niet in Wallonië, waar het federaal beleid bepaald wordt, kunnen stemmen. |
AMBENARITIS is niet direct uitsluitend gelinkt aan de Vlaamse overheid (ofschoon de bouwvergunningen op dit moment uitsluitend nog een Vlaamse bevoegdheid zijn). Het is een algemeen bekend fenomeen in de BE administratie of deze nu Vlaams, Waals of koeterwaals is.
Wel wil ik nog opmerken is dat een belangrijk deel van het ambenaritis-apparatshik nog de mentaliteit heeft van voor de gewesten en dat dit tot dergelijke toestanden leidt, om inderdaad het nog niet te hebben over de partijpolitiek. In 1 simpel woord : BAH |
Citaat:
En dan verwondert men zich erover dat de mensen anti-politiek worden ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be