Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voyagers verlaten ons zonnestelel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176022)

Descartes Jr 6 september 2012 06:29

Voyagers verlaten ons zonnestelel

Voyager 1 en haar oudste zoon
verlaten ons stelsel zonder schroom.
Of toch een beetje
want klinkt daar geen kreetje :
"Moedere, zou'me nie were goan ?"

Is there anyone OUT THERE .... ????

Derk de Tweede 6 september 2012 09:33

Vraag is hoe lang het gaat duren eer ze bij een ander zonnestelsel zijn,
Dat kan wel een hele lange tijd duren (100.000 jaar of zoiets).

Mitgard 6 september 2012 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6314224)
Vraag is hoe lang het gaat duren eer ze bij een ander zonnestelsel zijn,
Dat kan wel een hele lange tijd duren (100.000 jaar of zoiets).

En dan moeten ze al geen file of pech onderweg hebben.

manta 6 september 2012 17:50

Zouden de microwezentjes er daar anders uitzien? :-D

Descartes Jr 6 september 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6314896)
En dan moeten ze al geen file of pech onderweg hebben.

Ik denk dat file onderweg geen probleem is, voor zover dit hen toelaat om rustig het ruimtegas op te snuiven en te chromatograferen ....

Derk de Tweede 6 september 2012 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6314899)

Vraag dat Harrie maar.:-D

Descartes Jr 6 september 2012 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6314899)

Als je gewoon bekijkt op welke ingewikkelde wijze DNA, cellen, het eerste leven en de eruit voortvloeiende (Darwin) hoge levensvormen zich ontwikkeld hebben op een paar miljoen jaar, dan acht ik het niet uitgesloten dat er zich héél andere (én eventueel veel meer geëvolueerde) levensvormen hebben ontwikkeld in de verdere ruimte.

Als je gewoon bekijkt hoe de menselijke technologie op 150 jaar tijd is ge-evulueerd (van "paard en duisternis" naar "Spaceshuttle en kernenergie van de 4° generatie") dan vraag ik mij af hoe het zou gesteld zijn met een planeet war het leven zich 1 Mio jaar eerder is beginnen ontwikkelen.

Ik tip op het bestaan van leven waar men het Higgs-deeltje al duizenden jaren geleden ontdekte en waar men zich nu massaloos kan bewezen aan snelheden in de buurt van de lichtsnelheid. Met onnavolgbare rondtollende UFO's bijvoorbeeld ;-)

manta 6 september 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6314915)
Vraag dat Harrie maar.:-D

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6314918 8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6314916)
Als je gewoon bekijkt op welke ingewikkelde wijze DNA, cellen, het eerste leven en de eruit voortvloeiende (Darwin) hoge levensvormen zich ontwikkeld hebben op een paar miljoen jaar, dan acht ik het niet uitgesloten dat er zich héél andere (én eventueel veel meer geëvolueerde) levensvormen hebben ontwikkeld in de verdere ruimte.

Als je gewoon bekijkt hoe de menselijke technologie op 150 jaar tijd is ge-evulueerd (van "paard en duisternis" naar "Spaceshuttle en kernenergie van de 4° generatie") dan vraag ik mij af hoe het zou gesteld zijn met een planeet war het leven zich 1 Mio jaar eerder is beginnen ontwikkelen.

Ik tip op het bestaan van leven waar men het Higgs-deeltje al duizenden jaren geleden ontdekte en waar men zich nu massaloos kan bewezen aan snelheden in de buurt van de lichtsnelheid. Met onnavolgbare rondtollende UFO's bijvoorbeeld ;-)

En dan komt er zo'n antiek Voyagerke voorbijtuffen... Ze zullen er is mee lachen...:-D

Descartes Jr 6 september 2012 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6314920)
En dan komt er zo'n antiek Voyagerke voorbijtuffen... Ze zullen er is mee lachen...:-D

Ik vrees het ook. Maar misschien krijgen we dan een Marshall-plan uit de ruimte voor onze DEXIA-hufters ...

manta 6 september 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6314930)
Ik vrees het ook. Maar misschien krijgen we dan een Marshall-plan uit de ruimte voor onze DEXIA-hufters ...

Het ergste is dan nog dat als er al leven is, ze niet eens gaan begrijpen wat dat ding is.
Het doet me een beetje denken aan die seti-schotels, "we gaan eens luisteren naar de aliens" , maar als ze dan eerst zeggen dat die aliens waarschijnlijk zonder zorgen de snelheid van het licht halen vergeten ze wel dat hun uitzendingen van "alien bijt hond" en dergelijke ook in supersnelheid aankomen. Er is niet over nagedacht....:-(

Descartes Jr 6 september 2012 18:36

Wie denkt vandaag nog na ? De hoogste waarheden komen uit de mond van voetballers en journalisten. En al de rest slikt.

Marie van de koster 6 september 2012 18:54

;-) Zie dat ze de Klingons tegenkomen ;-)

Mitgard 6 september 2012 18:59

In het beste geval eindigt de voyager als een grote, heldere vallende ster aan de hemel van een verre planeet.

En wat dan?

Knipp 6 september 2012 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6314998)
In het beste geval eindigt de voyager als een grote, heldere vallende ster aan de hemel van een verre planeet.

En wat dan?

Damn !
Dat zou een ramp zijn.
Dan wordt de sequel van de drie koningen op een verre planeet gefilmd.
En de terugkeer van Jezus op Aarde met 10.000 jaar vertraagd
Aan lichtsnelheid

Descartes Jr 6 september 2012 19:56

Citaat:

En wat dan?

Dan is het aan hun NASA om alle berichten over UFO's verder de kop in te drukken. Tenzij ze 100.000 lichtjaren voorstaan op ons. Dan wordt het een schenking aan hun paleonthologisch museum.

manta 6 september 2012 20:12

Citaat:

En wat dan?

Dan mag zworpk van de planeet klomdomportopom een wens doen hé...

Libro 6 september 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6314003)
Voyager 1 en haar oudste zoon
verlaten ons stelsel zonder schroom.
Of toch een beetje
want klinkt daar geen kreetje :
"Moedere, zou'me nie were goan ?"

Is there anyone OUT THERE .... ????

kelt 6 september 2012 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6314920)
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6314918 8-)

Dat ding zal mogelijk door de "Uberwezens" niet eens herkend worden als "vervaardigd" :roll:

Diego Raga 6 september 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6315155)
Dat ding zal mogelijk door de "Uberwezens" niet eens herkend worden als "vervaardigd" :roll:

Ze zullen de afzender ervan toch wel een zekere intelligentie toeschrijven, gezien er een gegraveerde plaat aan bevestigd is met schematische voorstellingen van ons zonnestelsel (een Google-maps avant la lettre) en van een waterstofatoom, niet direct dingen die spontaan verschijnen op een stuk rondvliegend titanium.

Best mogelijk dat het ding binnen 100.000 jaar ofzo terug in ons zonnestelsel beland.
Surpriiise !! :-)

Derk de Tweede 6 september 2012 21:34

Jupitermaan Io (zo heette mijn zeilboot ook) gemaakt door Voyager 1

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be