andev |
7 september 2012 14:35 |
http://www.standaard.be/krant/tekst/...20906_00286291
Citaat:
We kunnen om hoofddoeken en onderwijs heen blijven fietsen, maar het debat uit de weg gaan heeft weinig zin. Bovendien, schrijft HAKIM BENICHOU, ligt er een juridisch voorstel klaar om de onduidelijkheid en dubbelzinnigheid de wereld uit te helpen.
Meneer de minister,
Wij juichen de oproep van de Vlaamse Jeugdraad aan minister Pascal Smet toe (‘Hoofddoek op school', DS 6 september). Die brief aan onze minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel is moedig. Vanuit een sterke visie op de samenleving pleit hij voor vrijheid, zichtbare diversiteit en geloof in de kracht van jongeren. Vanuit deze waarden spoort hij de minister aan om komaf te maken met het hoofddoekenverbod.
Wij zetten een constructieve stap verder en bieden de minister een concreet uitgewerkte oplossing aan. We willen meteen kristalhelder zijn, als we het hebben over hoofddoeken gaat het over alle levensbeschouwelijke kentekens. Wat geldt voor de hoofddoek bij moslima's geldt ook voor de tulband bij Sikhs of de fakkel bij vrijzinnige humanisten.
enz enz enz
|
Zoals ik het gisteren al vermeldde: we zijn blijkbaar weer vertrokken voor het zoveelste rondje gezever en gejank en straks wellicht onrust en bedreigingen want de islam krijgt zijn zin niet in alles wat ze uitkramen en in hun poging om er hier een moslimstaat van te maken! Hoe durven wij, zielige ongelovige honden, ons verzetten tegen wat door Allah voor ééns en voor altijd werd verkondigd voor het ganse mensdom!!!
Zal "beste Pascal" de moed hebben om een deel van zijn kiezers voor het hoofd te stoten? En als hij het doet, met wat voor argumenten ook, binnenkort staan ze er natuurlijk weer met dezelfde eisen! En indien hij toegeeft komen ze binnenkort met dezelfde "argumenten" aandraven om in boerka rond te mogen lopen waar ze ook maar willen. En dan hebben we nog de shariawetgeving want er is maar één wetgeving die naam waardig: die van Allah.
Enz enz enz
Gewoon om moedeloos ervan te worden (waar ze zitten op te wachten) of om nog meer tot het besef te komen dat niet alle leden uit alle bevolkingsgroepen die de "wereldmulticul" moeten vormen geschikt zijn om opgenomen te worden in de groep!Want ze vormen zelf de basis van de toekomstige vernietiging van dat multiculideaal: ze zijn alleenheersers die niets anders dan lieden zoals zichzelf dulden. Iedereen moet zich aanpassen aan hen, zelfs als ze andersmans land binnenvallen en zolang dat niet lukt is er boel en erger, veel erger...
En maar blijven vergelijken met de Sikhs, de vrijzinnigen enz enz
Dat er maar één groep is die voortdurend last verkoopt en onaanvaardbare eisen stelt, namelijk de moslims, klein detail...
En als toetje een tweetal lezersbrieven (maar er zijn er zoveel in dezelfde trent...) over het wereldje waar we naar toe evolueren als we blijven laf en dom verderdoen alsof er niets aan de hand is....
Ik raad u aan alvast niet af te bollen naar pakweg Saudi-Arabië, Oman, Pakistan, Afgahnistan, Iran, Indië...en ik kan wel zo even verder gaan. In AL deze landen moet je niet af komen in je Westerse kleding, en al zeker niet in een jurkje boven de knie met décollté. Zelfs op de luchthaven bij een tussenstop in bepaalde bovengenoemde landen moeten vrouwen een hoofddoek opdoen (aangeboden door de luchtvaartmaatschappij) om de plaatselijke bevolking niet te provoceren...Dat is geen verbeelding, dat is bittere realiteit. Ik wil niet zeggen dat we deze landen als voorbeeld moeten nemen, zeker niet. Maar ze bestaan wel degelijk.
Op 07 september 2012 omstreeks 14u50, zei ...
Ik vraag me vaak af of de hoofddoek nog een geloofskwestie is. Volgens de fanatiekelingen dient de sluier om de vrouwelijkheid en schoonheid te bedekken tegen blikken van vreemde mannen. maar het lijkt me bizar dat ze deze combineren met strakke broeken, topjes, hoge hakken en opzichtige make-up. In dat opzicht lijkt dit in tegenspraak met de argumentatie van de voorstanders.
|