Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Speech van Vader Samuel over Islamitische tolerantie in Europa. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176036)

Antoon 6 september 2012 15:15

Speech van Vader Samuel over Islamitische tolerantie in Europa.

Op de conferentie "International Free Speech And Human Rights" georganiseerd door de ICLA (International Civil Liberties Alliance) in Brussel op 9 juli 2012, gaf Charles Clément Boniface Ozdemir, beter bekend als Vader Samuel, een opmerkelijke speech.

Hier de volledige video (+/- 9 minuten)

Citaat:

“Ik heb 35 jaar in Arabisch-islamitische landen gewoond. Ik bestudeer de islam al meer dan 40 jaar. Ik kwam hier naartoe (België). Ik durfde ook te zeggen: “Eén moskee in Europa is erger (gevaarlijker) dan een kernreactor”. Ik durfde ook te zeggen: Een goed geïslamiseerd islamitisch kind is een tijdbom voor kleine Europese kinderen”. Ik werd aangeklaagd. Het proces duurde meer dan 6 jaar. Ik had 4 advocaten. Alles ging goed en we wonnen. Politiek correcte denkers en Europese journalisten waren kwaad over deze overwinning… Ik kan u zeggen, 42 van mijn familieleden werden in 1915 vermoord. Dat is islamitische tolerantie.

Charles Clément Boniface Ozdemir, bekend onder de naam Vader Samuel, is een Belgische bisschop in de Syrisch-katholieke kerk. Hij komt oorspronkelijk uit Libanon.

Another Jack 6 september 2012 15:57

Le père Samuel die zelfs door zijn eigen Assyrische christenen als een labiele gek wordt omschreven?
Hij deed vroeger oa (betalende) handopleggingen om zieken te genezen...

Van een charlatan gesproken...

circe 6 september 2012 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6314782)
Le père Samuel die zelfs door zijn eigen Assyrische christenen als een labiele gek wordt omschreven?

prachtige onderbouwde commentaar!

Another Jack 6 september 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6314786)
prachtige onderbouwde commentaar!

Voor sommigen blijven de vijanden van hun vijanden sowieso hun vrienden.
Hoe gestoord ze ook mogen zijn, allemaal geen probleem...

Dixie 6 september 2012 17:46

Citaat:

linkje hiervan dan aub...

koppijn 6 september 2012 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6314789)
Voor sommigen blijven de vijanden van hun vijanden sowieso hun vrienden.
Hoe gestoord ze ook mogen zijn, allemaal geen probleem...

Wat men ook denkt van die persoon,de meeste Christenen in de oriënt zullen zijn analyse onderschrijven, vervolging is voor hen geen geschiedenis maar een pijnlijke realiteit.
Le Père Boulad chrétien d' Egypte nous met en garde

peter1962 6 september 2012 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6314729)
Op de conferentie "International Free Speech And Human Rights" georganiseerd door de ICLA (International Civil Liberties Alliance) in Brussel op 9 juli 2012, gaf Charles Clément Boniface Ozdemir, beter bekend als Vader Samuel, een opmerkelijke speech.

Hier de volledige video (+/- 9 minuten)

Er valt heel wat te zeggen over een te grote tolerantie in europa tegenover de influx van islam. En zeker dan van zijn extremisten met kopdoeken, baarden, salafisme enz.

Maar als je echt denkt dat verwijzen naar een dorpsgek je stelling gaat kracht bijzetten dan droom je luidop. Als ik 30 seconden naar die idioot luister dan krijg ik buikkrampen, plaatsvervangende schaamte, en het schokkende besef dat een religioot zoals die "vader samuel" even gevaarlijk en even gek is als ayatollah khamenei. Alleen heeft hij minder macht.

Another Jack 6 september 2012 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6314893)

Ik heb er ooit eens een reportage over gezien op een franstalige zender.
Het ging over exorcisme...

Dixie 6 september 2012 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6315243)

je kan dus geen bron geven voor je bewering ...

Jan van den Berghe 6 september 2012 22:19

Citaat:

Vader Samuel is een veelbesproken figuur, maar dat hij door zijn volks- en geloofsgenoten als 'een gek' zou worden omschreven, is nu eenmaal niet correct. Dat zijn opvattingen niet door iedereen gedeeld worden, is ongetwijfeld waar, maar hij is binnen de Assyrische gemeenschap nog steeds een priester die vaak gevraagd wordt om huwelijken en dergelijke in te zegenen. Dus, zo 'labiel' en 'gek' beschouwen ze hem niet. Wel doet het hen vreemd aan dat hij hoofdzakelijk de Romeinse ritus celebreert en zich heeft ingelaten in de strijd die er woedt in de Latijnse Kerk.

Chillius Caesar 6 september 2012 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6314893)

http://www.shlama.be/shlama/content/view/210/177/

Ik weet nu niet of het een betrouwbare bron is... Had de brave man ff gegoogled. Het minste wat je kan zeggen is dat het een kleurrijk figuur is :)

Jan van den Berghe 6 september 2012 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chillius Caesar (Bericht 6315366)
http://www.shlama.be/shlama/content/view/210/177/

Ik weet nu niet of het een betrouwbare bron is... Had de brave man ff gegoogled. Het minste wat je kan zeggen is dat het een kleurrijk figuur is :)

Wie ooit het boek "Mechelen aan de Tigris" heeft gelezen, weet dat Assyrische christenen niet onmiddellijk hoog oplopen met "respect voor alle godsdiensten", dus ook "respect voor de islam". De Assyrische christenen hebben maar al te vaak en al te diep ondervonden wat het is met moslims te moeten samenleven...

Fishy 7 september 2012 14:04

OT: Ik vrees het ergste voor de Syrische christenen wanneer Assad valt.

Kallikles 7 september 2012 15:34

Citaat:

²

Jan van den Berghe 7 september 2012 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6315918)
²

Hoezo? Gebedsgenezing komt van oudsher voor. Ook in de volksislam trouwens.

Diego Raga 7 september 2012 23:48

Citaat:

Moslims kennen daar ook wat van:
http://comments.wordpress.com/2006/1...e-in-de-islam/

En in 't westen zijn er daar psychiaters voor.

peter1962 8 september 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6316499)
Moslims kennen daar ook wat van:
http://comments.wordpress.com/2006/1...e-in-de-islam/

En in 't westen zijn er daar psychiaters voor.

Ik vraag me af wat de gemiddelde moslim denkt van dergelijke uitwassen.

quercus 8 september 2012 13:09

Ongeacht de door de politiek-correcten aan die man toegeschreven "labiliteit" bevat hetgeen hij zegt een heel grote waarheid. Ik heb het hier in een andere draad al eens aangehaald: het merendeel van de Vlamingen is volstrekt niet akkoord met de massale islamitische immigratie welke hier het afgelopen decennium heeft plaats gevonden. Des te minder omdat het ook nog eens werd aangemoedigd door regularisatie en de beruchte "snel-belg-wet". Het ergerlijke aan gans het kwalijke zaakje is dat de échte verantwoordelijken zich afschermen. Zelfs een epigoon van links, professor Mark Elchardus erkent dat er een bepaald soort elite hiervoor verantwoordelijkheid draagt. Zie: http://forum.politics.be/showthread....48#post6310348 bericht #46

Diego Raga 8 september 2012 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6316876)
Ik vraag me af wat de gemiddelde moslim denkt van dergelijke uitwassen.

Djinns, boze geesten en duivels maken deel uit van het islamgeloof, net zoals veel Afrikanen nog in voodoo geloven.
Ik kan me voorstellen dat een iewat nuchtere moslim het zijne er van denkt, maar zal dat nooit in 't openbaar uitspreken, gezien dat als een aanval kan gezien worden op zijn religie.

Nog wat info over het diepgewortelde bijgeloof anno 2012:

http://www.corhoffer.nl/interviews/soera.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be