Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Racistische aanval op Duitse moslimtoeristen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176098)

Kallikles 7 september 2012 23:25

Racistische aanval op Duitse moslimtoeristen

Beste forummers,

Opnieuw blijkt dat Germanofobie en islamofobie hand in hand gaan:
http://www.gva.be/regio-waas/kruibek...ere-vrouw.aspx

Het is duidelijk dat de imperialistische krachten islamofobie, Germanofobie en racisme versterken.

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Kallikles 7 september 2012 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GVA
De feiten gebeurden rond 20.45 uur langs de E17 in Kruibeke, in de richting van Antwerpen. Vier Duitse personen van Turkse afkomst werden er aangevallen door een achttal verdachten. "De twee mannen en twee vrouwen, van wie er één zwanger is, zaten iets te eten toen een bus met Bruggesupporters vlak bij hen stopte. Een aantal begon volgens getuigen racistische opmerkingen te maken en zou zijn beginnen spuwen en blikjes gooien naar het viertal. Ook werden de slachtoffers geslagen", zegt het parket.
Bus onderschept

De vier slachtoffers werden met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De zwangere vrouw is een aantal dagen arbeidsongeschikt, maar er zou geen gevaar zijn voor het ongeboren kind.

Kallikles 7 september 2012 23:27

De daders lopen vrij rond:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GVA
Na de feiten reed de bus weg, maar getuigen konden de nummerplaat noteren. De bus werd later door de politie onderschept. Niemand werd aangehouden maar de verdachten zijn geïdentificeerd door de politie. Het gaat om jonge mannen uit de Antwerpse Kempen. Het parket van Dendermonde onderzoekt de zaak voort.

Nietzsche 7 september 2012 23:31

Dit soort marginale moeten zo snel mogelijk achter slot en grendel.

Aligator 7 september 2012 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6316487)
Dit soort marginale moeten zo snel mogelijk achter slot en grendel.

Is dat niet racistisch, die allochtonen zomaar in de bak steken ?

Dixie 7 september 2012 23:47

driedubbele topic

alice 8 september 2012 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6316478)
Beste forummers,

Opnieuw blijkt dat Germanofobie en islamofobie hand in hand gaan:
http://www.gva.be/regio-waas/kruibek...ere-vrouw.aspx

Het is duidelijk dat de imperialistische krachten islamofobie, Germanofobie en racisme versterken.

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Dat kan totaal niet door de beugel, goed dat mensen getuigden en de nummerplaat noteerden, waren dat ook allochtonen?
Uw zin over " Germanofobie" en "Islamfobie" is een gedrocht van jewelste,dit is racisme, en hopelijk worden de daders gestraft, maar wat u ervan probeert te maken is ronduit zielig.

Nietzsche 8 september 2012 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6316496)
Is dat niet racistisch, die allochtonen zomaar in de bak steken ?

:?

Marie van de koster 8 september 2012 16:11

Het is een droevig feit. 't Is erg als onze mensen een voorbeeld gaan nemen aan racisten.
Maar ik snap aan geen kanten wat die germanofobie erbij komt doen. Het stond toch niet op de slachtoffers hun gezicht te lezen dat ze Duitsers zijn?

Distel 8 september 2012 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6317007)
Maar ik snap aan geen kanten wat die germanofobie erbij komt doen.

Recuperatie, meer niet. Kalli komt wel graag roepen hoe erg het is met de islamofobie, maar eigenlijk doet hij zelf niet liever dan anderen labeltjes opplakken en in hokjes steken.

Aligator 8 september 2012 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6316758)
:?

Iets da ge niet snapt, Nietske ?

Nietzsche 8 september 2012 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6317073)
Iets da ge niet snapt, Nietske ?

Club-fans hebben 4 mensen aangevallen, die club-fans die dat op hun geweten hebben moeten aangepakt worden.

Wat heeft dat met racisme te maken?

Aligator 8 september 2012 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6317102)
Club-fans hebben 4 mensen aangevallen, die club-fans die dat op hun geweten hebben moeten aangepakt worden.

Wat heeft dat met racisme te maken?

Anti blank racisme mannekke. Bewijs dat de club-fans begonnen zijn ? Jij neemt dat maar klakkeloos aan, ik niet. Want ik ben geen blanken discriminerende racist.
Maar die vier allochtonen in de bak steken zonder diepgaander onderzoek is ook racistisch.:-)
Dus, bij twijfel, en omdat er toch geen doden gevallen zijn, en ik goed gezind ben stel ik voor om de zaak gewoon in de doofpot te stoppen. Als er nog plaats is ( in de doofpot ), want die moet ondertussen toch al flink vol zitten.

Nietzsche 9 september 2012 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6317522)
Anti blank racisme mannekke. Bewijs dat de club-fans begonnen zijn ? Jij neemt dat maar klakkeloos aan, ik niet. Want ik ben geen blanken discriminerende racist.
Maar die vier allochtonen in de bak steken zonder diepgaander onderzoek is ook racistisch.:-)
Dus, bij twijfel, en omdat er toch geen doden gevallen zijn, en ik goed gezind ben stel ik voor om de zaak gewoon in de doofpot te stoppen. Als er nog plaats is ( in de doofpot ), want die moet ondertussen toch al flink vol zitten.

Ik ga hier op het nieuws af, voor als nog zijn die 4 allochtonen niet begonnen.

Dus die club-fans moeten voor als nog aangepakt worden, tot dat het verhaal verandert, en blijkt dat die 4 allochtonen waren begonnen.

Dan nog zullen die club-fans straf krijgen, maargoed.

Aligator 9 september 2012 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6317534)
Ik ga hier op het nieuws af, voor als nog zijn die 4 allochtonen niet begonnen.

Dus die club-fans moeten voor als nog aangepakt worden, tot dat het verhaal verandert, en blijkt dat die 4 allochtonen waren begonnen.

Dan nog zullen die club-fans straf krijgen, maargoed.

En gij gelooft dat :lol: Als ze die straffen gaan ze in beroep en dienen een klacht in wegens " antiblank racisme ". De VB zal voor advokaten zorgen.:-)

Nietzsche 9 september 2012 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6317539)
En gij gelooft dat :lol: Als ze die straffen gaan ze in beroep en dienen een klacht in wegens " antiblank racisme ". De VB zal voor advokaten zorgen.:-)

Hmm... wanneer een blank iemand een bruin iemand in elkaar slaat, dan wordt die blanke daar voor gestraft.

Of die blanke dat nu racisme vind of niet, is niet echt relevant.

alice 9 september 2012 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6317544)
Hmm... wanneer een blank iemand een bruin iemand in elkaar slaat, dan wordt die blanke daar voor gestraft.

Of die blanke dat nu racisme vind of niet, is niet echt relevant.

Fout. Je wordt enkel voor racisme gestraft wanneer kan worden aangetoond dat dit de drijfveer voor je handelen is.

circe 9 september 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6317751)
Fout. Je wordt enkel voor racisme gestraft wanneer kan worden aangetoond dat dit de drijfveer voor je handelen is.

ik vrees dat deze piste enkel gevolgd wordt als een bruin iemand een blank iemand in mekaar klopt.

Andersom wordt de "racismekaart" steeds getrokken.

alice 9 september 2012 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6317762)
ik vrees dat deze piste enkel gevolgd wordt als een bruin iemand een blank iemand in mekaar klopt.

Andersom wordt de "racismekaart" steeds getrokken.

Dat moet wel dan aangetoond worden!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be