Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onkelinx: ‘Wie zegt dat de energieprijs gaat stijgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176110)

De schoofzak 8 september 2012 09:44

Onkelinx: ‘Wie zegt dat de energieprijs gaat stijgen?

Ik lees net een paar uitspraken van Onkeldinges. In De Standaard 8/9/12.
Amai, is die wereldvreemd !
Is dat één van onze b. topministers ?

En van haar gat maken dat verschillende dinges in Frankrijk zoveel goedkoper zijn dan hier.
Hoe lang zit zij en haar PS al aan de macht ?
't Is nog altijd hare frank die valt, en niet hare €, zo erg leeft ze in het verleden.

Weg met zo'n leiders; en aangezien dat niet gaat in dit (on)(twee)land, weg met dat land.

Citaat:

Wie zegt dat de energieprijs gaat stijgen? Vande Lanotte (minister van Consumentenzaken, red.) en Wathelet (staatssecretaris van Energie, red.) hebben toch maatregelen genomen om de prijs in bedwang te houden?'

Dat was voor het probleem met de scheurtjes in de kerncentrales.

‘Als de situatie verandert, zullen we ook de regelgeving veranderen. Wat mij echt schokt, zijn de grote prijsverschillen in de distributie tussen België en het buitenland. En dat is iets was de kleine man echt raakt. Ik drink 's morgens een kopje koffie. Dat kost hier 34 procent meer dan in Frankrijk. Babyvoeding of pasta, 17 procent duurder dan in Frankrijk. En Cola Light, waarom is die hier 21 procent duurder? Dat zijn slechts enkele voorbeelden die ik haal uit een studie van het Onderzoeks-en Informatiecentrum Oivo.

ToonB 8 september 2012 09:48

Dit lijkt me een geval van narcisme.

ViveLaBelgique 8 september 2012 09:58

Je kan beter Cola light laten en water uit de kraan drinken. Als je kiest tussen babyvoeding en pasta, dan is pasta het voordeligste. Koffie is het goedkoopste in de Colruyt en met gemak de helft goedkoper dan de prijs van de OIVO studie.

De schoofzak 8 september 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6316698)
Je kan beter Cola light laten en water uit de kraan drinken. Als je kiest tussen babyvoeding en pasta, dan is pasta het voordeligste. Koffie is het goedkoopste in de Colruyt en met gemak de helft goedkoper dan de prijs van de OIVO studie.

Dat gaat hier over prijzenpolitiek, internationale vergelijkingen, energieprijzen en bekwaamheid versus wereldvreemdheid van politiekers .... en dan komt er ineens enen af met wat goede raad van het niveau van huiswijven in den Aldi ....

.

ToonB 8 september 2012 12:49

prijsstijgingen zijn gewoon een economische wetmatigheid, inflatie noemt zoiets. Mevr. Onkie is blijkbaar niet zo onderlegd.

Brakelaar 8 september 2012 16:11

er zijn verkiezingen,nu kaart ze iets aan wat ze anders nooit zou doen"iets doen wat de kleine man raakt"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be