![]() |
Algemene snelheidsbeperkingen..... 0-300 km/h in 26 sec.
Dit is een moordenaars-apparaat ?
http://www.youtube.com/watch?v=A_duo9JRN7o http://www.youtube.com/watch?v=Si5Qb...eature=related Ik zie de chauffeur nergens iemand in gevaar brengen. Hallo politici, wordt het niet tijd die oude verkankerde wet te herzien en af te schaffen ? |
wie noemt een auto een moordenaars-apparaat?
|
Citaat:
|
So ?
|
In feite is bvb een BMW M3 350pk veiliger op de baan te houden dankzij allerlei sliptechnologie dan een 4x4 van gelijk welk merk met bvb 160pk
Maar enfin leg dat uit aan een jaloerse politieker. Die gaat zijn plaatje afdreunen en zonder ook maar enig debat aan te gaan over de veiligheid van die technologie ervan uitgaan dat de wet de lat op zijn communistisch voor iedereen gelijk moet leggen. Die M3 mag op de meeste plaatsen even hard als een vrachtwagen 10tonner. Hij heeft 100keer kortere remafstand, hij kan met 10keer grotere Gkrachten door de bocht, hij kan 10 keer sneller die maximumsnelheid bereiken, etc... Maar onze wijze wet weet wat veilig is voor de burger. Nu toegegeven er moet niet teveel verschil in snelheid tussen verschillende gebruikers bedragen. Maar hier in dit geval is het gewoon subliem, de BMW mag gezellig achter de aixam tuffen, en moet zijn plaats kennen. |
Citaat:
|
is de remafstand kleiner ofzo?
|
de remafstand tegen 300 km/uur is ongeveer 1km
de berekenig van snelhied gedeeldt door 2 is hier niet echt van toepassing |
Citaat:
"Sportwagens", zelfs met klassieke remsystemen (géén carbon-keramisch*) halen 11.5 m/sec² gemiddelde vertraging, hier een degelijke online rekenaar waar je de 11.5 en de reactietijd kunt ingeven: http://bremswegrechner.auto-und-verkehr.de/ Bij super-11.5 m/sec² (bvb Porsche in link had 11.6 m/sec²) tussen 357 meter en 385 meter totale remweg naargelang reactietijden 0.67 alert, tot 1 sec matige reactietijd. Zelfs met een standaard povere 9 m/sec² gemiddelde vertraging (tabel: droog) en matige 1 sec reactietijd is de totale remweg 469 meter. Neem ik de moderne snelle wagen en 10 m/sec² met 0.8 reactie zit ik bij 414 m. Wagens die 300 kmh en meer halen hebben minstens zulke remmen (zie remtijden 300-0 onderaan), hangt natuurlijk ook van de performante banden af die op die snelheden voorzien zijn (ZR-klasse) Dus doe maar ruim de helft van je 1 km eraf. ;-) Maar onnodig remmen op de snelweg is zeer af te raden, als men zijn veiligheidsafstanden respecteert hoeft men het meestal niet, daarbij kan men daardoor ook nog veel gemakkelijker uitwijken op de tot 3,75 m brede rijstroken. 300 kmh zal "men" toch pas verantwoordelijk kunnen rijden als er ruimte en plaats genoeg is op de snelweg. (best geen vrachtwagens of inhaalverbod vrachtwagens) * http://de.wikipedia.org/wiki/Carbon-...eramik-Bremsen 11,6 m/sec² van een licht getunde Porsche uit 2004 uit 200 kmh en nog andere cijfers: Citaat:
Citaat:
Tja wetende dat een bijna-wrak met sleurhut evenzo max 120 kmh mag bij druk verkeer naar de kust als een performante wagen op een lege A25 snelweg door de Ardennen... |
vervolg:
Citaat:
Voor de snellere maar zwaardere Bugatti is de 7.1 sec (300-0) een berekende gemiddelde remvertraging van ~ 11.7 m/sec² De M3 GTS deed zelfs 6,4 sec maar dat was maar uit 280 kmh, of een berekende gemiddelde 12.2 m/sec² remvertraging. Citaat:
Dus keramische remmen doen het nog beter in warme toestand als de seriebanden die remkracht toch nog kunnen omzetten wat hier toch bewezen is. De auto´s met keramische remmen in serie vind je hier: http://de.wikipedia.org/wiki/Carbon-...eramik-Bremsen waaronder de Porsche RS, Bugatti, Corvette ZR1, Lexus LFA bvb. De M3 GTS doet het met klassieke performante remmen en haalt zelfs 12.2 m/sec². Dit is helemaal niet het einde want auto´s kunnen nog altijd veel lichter gemaakt worden in de toekomst. Deze weegt nog altijd 1530 kg: http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_M3#M3_GTS |
tja ik kan natuurlijk weinig doen met een liniaire berekenig op een parabool
maar ja je zal het inderdaad zelf moeten testen want de data is inderdaad onvindbaar ook als het dan over een actiedent gaat zou afremmen tot 70 voldoende moeten zijn zou wel leuk zijn als iemand een recente test vind want ik ben zelf ook benieuw of dit veel verbeterd is |
Citaat:
Het Duitse autoblad Sport-auto is zeer bekend om die testen, de testen en de cijfers zijn op 9. September 2010 gepubliceerd, dus recent genoeg; de andere test is van een getunede Porsche (incl banden) wel met klassieke stalen remschijven van 2004 (en een remtest vanuit 200 kmh); de serie-Porsche van 2010 echter - wel met keramische remmen - deed er nog eens een pak vanaf, welgeteld 26 meter of (2)-(1) 357-331 m, en dit zelfs vanaf gemeten 300 kmh, quasi een gemiddelde remvertragingsverbetering van 1,1 m/sec² na ~ 6 jaar. Nog eens de evolutie duidelijker citeren (ik neem hypothetische 300 kmh /11,5 m/sec² ipv 11,6 vanuit 200 kmh voor de 2004 meting): Citaat:
Citaat:
Citaat:
In performance trainingen leert men trouwens uitwijken bij 120 kmh, uiteraard moet men voordien vertragen als de hindernis te kort op zit, anders haal je gewoon in. Ik geef je ervaring van zo´n training uit eerste hand: Citaat:
Citaat:
Hier nog de recente geteste top 50 bij optrekken naar 200 kmh en onmiddelijk een remtest naar 0 kmh, alweer van Sportauto: Ik citeer de top tien van de test: Citaat:
Sommige taffelaars hebben het dubbele nodig om bij het oprijden van de snelweg amper 80 kmh te hebben bij het invoegen om zo de camions nog te hinderen... :roll: |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=GayAx...eature=related |
Ik duw wel eens graag op de champignon, maar er zijn wel grenzen.
Dit is echte waanzin. http://www.youtube.com/watch?v=cH1-tieh9rA |
Het probleem is dat 99,99% van de chauffeurs van zulke wagens denken dat ze goed met de auto kunnen rijden maar dat helemaal niet goed kunnen, toch niet aan die snelheden.
Inschattingsvermogen en reactievermogen zijn onvoldoende getraind op zulke situaties en dus blijft het onverantwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wagens met een topsnelheid van 200km/u delen de openbare weg met voertuigen die begrenst zijn op 90km/u en zelfs met voertuigen die begrenst zijn op 45km/u. Plus dat 90 van de wagens op de openbare weg geen 200km/u halen. Daarnaast zijn de meeste bestuurders niet geschikt om dergelijke snelheden te rijden. De autoindustrie zou een verbod moeten krijgen nog wagens op de markt te brengen die meer dan 130km/u halen. Want snelheid is niet het belangrijkste in het leven. |
Citaat:
niks die me meer kan doen ontspannen dan na een werkdag (die s' nachts dan stopt) eens voluit te gaan rijden op de terugweg naar huis. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be