![]() |
Provincieraden? Stem blanco en schaf ze af...
LDD roept de kiezers in campagnecongres op om voor de provincieraadsverkiezingen blanco of ongeldig te stemmen. Op die manier kunnen de kiezers ook "tégen" de provincie stemmen. Van mij krijgen ze hun blanco stem alvast.
|
Citaat:
|
Ik ga het toch bij N-VA houden, denk ik. Blanco stemmen stuurt bijna nooit een duidelijk signaal uit en is dus in de meeste gevallen een slecht idee. Al mogen de provincies van mij gerust afgeschaft worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als NV-A niet achter postjes zit dan zetten ze zich best mee achter de actie.
Als alle NV-A'ers blanco stemmen is dit echt wel een stevig signaal. Mss wel +50% (niet enkel NV-A'ers willen er vanaf). Maar de postjes zijn te belangrijk... Daar gaat de geloofwaardigheid van NV-A... |
Citaat:
|
Ik stem zowieso ongeldig. Ik heb het niet zo voor 'partijdemocratie'.
|
Citaat:
in Nederland hebben de provincies dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen. conclusie: zowel België als Vlaanderen zijn centralistisch! |
Hoe kun je nu door blanco te stemmen iets veranderen, i.q. de provincieraden afschaffen? Nog nooit zulke onnozelheid gelezen.
Eigenlijk zegt LDD in bedekte termen:'Stem N-VA!' |
Citaat:
Mieschien is het een steunbetuiging aan NV-A |
Citaat:
. |
Blanco stemmen haalt niets uit. Een provinciale partij oprichten die als enige programmapunt heeft "De afschaffing van de provincies forceren." wel.
Misschien iets voor binnen 6 jaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Het komt, tot de kern beperkt, neer op het uitvoeren van wat de Vlaamse regering beslist. Ofwel schaf je de provincies ofwel geef je ze meer bevoegdheden. Zoals het nu is hebben ze geen nut. Of toch geen ander nut dan het aanwerven van goedkopere ambtenaars. |
Citaat:
alsook voor het beperken van het aantal provincies tot 3. |
Citaat:
En wat is er goed aan dat de bevoegdheden die je opsomt bij de provincies zouden zitten? Of gaat het maar om gevoel? |
Provincies besturen momenteel vooral zichzelf. Ze hebben nauwelijks nog bevoegdheden over. Alleen op vlak van onderwijs, ruimen van waterlopen en uitbating van provinciale parken zijn de bevoegdheden reëel. Die bevoegdheden kunnen perfect worden overgenomen door gemeentes of door Vlaanderen. De provinciale ambtenaren kunnen overgeheveld worden naar die niveaus: niet om het korps daar te vergroten, maar om de effecten van de vergrijzing op te vangen. Zo daalt het effectief aantal ambtenaren zonder aan de dienstverlening te raken.
|
Citaat:
|
Citaat:
En nee: het komt helemaal niet neer op het uitvoeren van wat de Vlaamse regering beslist. Zelfs niet "tot de kern beperkt". Tsss, informeer je eens wat deftig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be