![]() |
Benzine alsmaar duurder, bijdragen van mensen met een tankkaart aub
Benzine prijs gaat alsmaar de hoogte in er zijn echter veel mensen met een tankkaart samen met hun bedrijfswagen.
Op deze tankkaart staan forfetaire patronale bijdragen. Het zou misschien intressant zijn om een bijdrage te vragen aan de tankkaart gebruikers zodat men accijnzen kan laten dalen en het voor iedereen wat goedkoper kan? |
Ik zie het probleem niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Oja...ik heb een fietsvergoeding dat maakt veel goed! |
Ik begrijp het ook niet. Mensen met een tankkaart gebruiken deze hoofdzakelijk voor beroepsdoeleinden. Me dunkt wordt er evenzeer taks betaald op de aangekochte benzine of diesel, waarom zouden die mensen er meer voor moeten betalen?
|
Veel bedrijfswagens/tankkaarten gebruikt men ook voor prive' doeleinden.
|
Citaat:
bedrijfsauto tijdens het weekend in de bedrijfsgarage en een aparte privé wagen voor het weekend kopen, d�*t gaat tenminste wat opbrengen hé. |
Citaat:
Neen, deze mensen duwen hun tankkaart in de automaat...gooien hun auto vol en bedrijf betaalt. EN ik zou hier een bijdrage vragen aan de gebruikers van de tankkaart. |
Citaat:
|
Citaat:
|
2.1. Gebruik van de tankkaart voor verplaatsingen van de woonplaats naar de werkplaats en eigenlijke privéverplaatsingen (verplaatsingen in de vrije tijd of om te voorzien in de behoeften van het dagelijkse leven)
Wanneer een werkgever een bedrijfsvoertuig en een tankkaart voor privégebruik gratis ter beschikking stelt van een werknemer dan moeten er geen gewone persoonlijke en patronale socialezekerheidsbijdragen worden ingehouden op deze voordelen. Er is daarentegen wel een solidariteitsbijdrage verschuldigd, de zogenaamde ‘CO2-bijdrage’. Deze bijdrage moet enkel door de werkgever worden betaald (de werknemer is dus geen enkele bijdrage verschuldigd). Ik heb het over de tankkaart niet over de wagen zelf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien moeten we maar eens ophouden met het geld te gaan halen bij zij die de economie doen draaien? Werken is in dit land voor velen al onaantrekkelijk genoeg. |
Citaat:
Kan je me even uitleggen hoe je redenering in mekaar steekt? |
Citaat:
Gebruik van de tankkaart voor verplaatsingen van de woonplaats naar de werkplaats en eigenlijke privéverplaatsingen (verplaatsingen in de vrije tijd of om te voorzien in de behoeften van het dagelijkse leven) |
Citaat:
|
Iedereen schreeuwt weer moord en brand nu de diesel en bezineprijzen de pan uit swingen, nu de regering nog altijd niet voorziet om de accijnzen te laten dalen. Beste mensen, het is toch simpel om ze op de knieen te krijgen. Gewoon 1 weekje de auto laten staan om naar het werk te gaan, alleen de auto nog gebruiken voor vrijetijdsuitstapjes. En iedereen met openbaar vervoer naar het werk,tegen dat het woensdag is smeekt de regering dat alle werkenden(ambtenaren, bedienden en arbeiders) terug de wagen zouden nemen om naar het werk te gaan, en dan is het de moment om te gaan onderhandelen met de regering. Maar het jaloers gekef naar elkaar over bedrijfstankkaarten helpt ons geen milimeter vooruit in dit debat.
|
Hoe zouden accijnzen dalen door tankkaarthouder extra te laten betalen? Waarom zouden ze dalen?
Die tankaart is net een voordeel in natura dat aan werknemers gegeven wordt omdat een netto loonsverhoging zo zwaar belast wordt. En nu wil je dat weer afnemen? |
Deze discussie is trouwens zinloos. Zolang de regering het geld langs deuren en ramen blijft buitengooien, zal de accijnzen op tabak, alcohol en benzine enkel toenemen met als "excuus" gezondheidskosten en mileu.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be