Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israëlische geheime dienst Mossad vermoordt opnieuw ingenieur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176211)

Kallikles 10 september 2012 14:55

Israëlische geheime dienst Mossad vermoordt opnieuw ingenieur

Beste forummers,

Een Britse ingenieur komt in uiterst verdachte omstandigheden om in Frankrijk:
http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0174823975.htm

Dit doet denken aan Gerard Bull die op klaarlichte dag in Brussel door de Israëlische geheime dienst Mossad werd vermoord:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Bull

Moet er een speciale onderzoekscommissie en/of een speciale anti-terreur-eenheid komen om de terroristische activiteiten van de Mossad en paramilitaire groepen als Betar tegen te gaan?

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Kasumi 10 september 2012 15:10

In de oorlog tegen terreur is een militaire interventie en een stevige drone campagne zeker op zijn plaats.

Pietje 10 september 2012 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319484)
Beste forummers,

Een Britse ingenieur komt in uiterst verdachte omstandigheden om in Frankrijk:
http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...0174823975.htm

Dit doet denken aan Gerard Bull die op klaarlichte dag in Brussel door de Israëlische geheime dienst Mossad werd vermoord:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Bull

Moet er een speciale onderzoekscommissie en/of een speciale anti-terreur-eenheid komen om de terroristische activiteiten van de Mossad en paramilitaire groepen als Betar tegen te gaan?

Met vriendelijke groet,
Kallikles

1° misschien eerst bewijzen voorleggen, dat de Mossad hierin betrokken is.
2° misschien een ietwat minder tendentieuze poll starten.

Antoon 10 september 2012 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319542)

²

Kallikles 10 september 2012 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319542)

Daarvoor is precies een parlementaire onderzoekscommissie nodig. Ik weet dat je mij graag overschat, maar ik heb nog de bevoegdheden van een onderzoeksrechter, noch die van een parlementaire onderzoekscommissie;

Citaat:

Er is niets tendentieus aan: ofwel ben je voor het bestuderen en/of bekampen van de terroristische activiteiten van de Mossad, ofwel wil je hen vrij spel geven. Tertium non datur.

maddox 10 september 2012 16:02

Ik heb liever de mossad die gericht moorden pleegt, dan een stel moslims die naar willekeur verderf zaaien.

(nu is het zo dat het een keuze is tussen de spaanse griep en aids)

Kallikles 10 september 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6319593)
Ik heb liever de mossad die gericht moorden pleegt

Dat is er eentje voor het quote-archief. Of hoe de zogenaamde nazionalisten eigenlijk de schoothondjes van de Zionisten zijn.

Pietje 10 september 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319581)
Daarvoor is precies een parlementaire onderzoekscommissie nodig.

Blijkbaar niet, want voortgaand op uw topic-titel is het al een bewezen feit.

Antoon 10 september 2012 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6319593)
Ik heb liever de mossad die gericht moorden pleegt, dan een stel moslims die naar willekeur verderf zaaien.

De Mossad kan inderdaad een wetenschapper met bedenkelijke 'klanten' uitschakelen.
Maar hier gaat het om een ganse familie die uitgemoord is, inclusief kinderen. Doet dus meer denken aan bloedig werk van Iranezen, Palestijnen, Syriërs of andere moslims.

Laten we dan eerder een onderzoekscommissie die kanten gaan uitpluizen, toch?

Pietje 10 september 2012 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319595)
Dat is er eentje voor het quote-archief. Of hoe de zogenaamde nazionalisten eigenlijk de schoothondjes van de Zionisten zijn.

wees dan zo eerlijk zijn volledige post mee te nemen, ipv er een eigen tendentieuze versie van te maken.

Kallikles 10 september 2012 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319598)
Blijkbaar niet, want voortgaand op uw topic-titel is het al een bewezen feit.

Ik sprak over "verdachte omstandigheden" alsook over "dit doet denken aan". Dat zijn dus mogelijkheden, geen zekerheden. Het kan natuurlijk zijn dat er een ander motief is.

Pietje 10 september 2012 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319606)
Ik sprak over "verdachte omstandigheden" alsook over "dit doet denken aan". Dat zijn dus mogelijkheden, geen zekerheden. Het kan natuurlijk zijn dat er een ander motief is.

Uw titel zegt : "Israelische geheime dienst vermoordt opnieuw ingenieur".Dat duidt niet op een mogelijkheid, maar op een zekerheid.

Kallikles 10 september 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319604)
wees dan zo eerlijk zijn volledige post mee te nemen, ipv er een eigen tendentieuze versie van te maken.

Dat zou hij wel graag hebben, ja. Weer de aandacht afleiden door het over moslims te hebben. Ik doe daar niet aan mee. De Israël-lobby is overigens de grootste geldschieter van de islamofobie in Europa en de VS.

Kallikles 10 september 2012 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319611)
Uw titel zegt : "Israelische geheime dienst vermoordt opnieuw ingenieur".Dat duidt niet op een mogelijkheid, maar op een zekerheid.

Neen, dat duidt niet op een zekerheid. Het is een propositie waarvan de modaliteit (mogelijkheid, waarschijnlijkheid, zekerheid) niet is gepreciseerd. Er staat NIET: "Israëlische geheime dienst vermoordt ZEKER opnieuw ingenieur".

Popper heeft de grote verdienste gehad waarheid van zekerheid te scheiden.

maddox 10 september 2012 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319634)
De Israël-lobby is overigens de grootste geldschieter van de islamofobie in Europa en de VS.

Ik wou dat ik dan een beetje profijt zou kunnen trekken uit die islamofofie. want eigenlijk,de tijd die ik spendeer aan uw waanbeelden, en mijn idiote pogingen U een beetje te introduceren tot de 21ste eeuw zou ik beter kunnen spenderen.

alfa16vjtd 10 september 2012 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319634)
Dat zou hij wel graag hebben, ja. Weer de aandacht afleiden door het over moslims te hebben. Ik doe daar niet aan mee. De Israël-lobby is overigens de grootste geldschieter van de islamofobie in Europa en de VS.

De grootste lobby zijn de extremisten zelf. Ik hoop dat alle moslims eindelijk eens het extremisme binnen hun godsdienst beginnen te veroordelen want door dit niet te doen maak je er een algemeen beeld van.

Kallikles 10 september 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6319641)
Ik wou dat ik dan een beetje profijt zou kunnen trekken uit die islamofofie. want eigenlijk,de tijd die ik spendeer aan uw waanbeelden, en mijn idiote pogingen U een beetje te introduceren tot de 21ste eeuw zou ik beter kunnen spenderen.

Tja, ga eens rond bij de Amerikaanse geldschieters van Wilders, hé. Die zijn naar verluidt boos op hem. Misschien willen ze jou wel financieren. Maar dan moet je wel bewijzen dat je een betere ROI geeft dan Wilders.

Veel succes!

Pietje 10 september 2012 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319637)
Neen, dat duidt niet op een zekerheid. Het is een propositie waarvan de modaliteit (mogelijkheid, waarschijnlijkheid, zekerheid) niet is gepreciseerd. Er staat NIET: "Israëlische geheime dienst vermoordt ZEKER opnieuw ingenieur".

Daar duidt het wel op.

Kallikles 10 september 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6319648)
Daar duidt het wel op.

Daar vergis je je. Het is een propositie waarvan de modaliteit (mogelijkheid, waarschijnlijkheid, zekerheid) niet is gepreciseerd. Er staat NIET: "Israëlische geheime dienst vermoordt ZEKER opnieuw ingenieur".

maddox 10 september 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6319646)
Tja, ga eens rond bij de Amerikaanse geldschieters van Wilders, hé. Die zijn naar verluidt boos op hem. Misschien willen ze jou wel financieren. Maar dan moet je wel bewijzen dat je een betere ROI geeft dan Wilders.

Veel succes!

Ik ben geen politicus. Ik ben een technieker. Mensen zijn een noodzakelijk kwaad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be