![]() |
Citaat:
Aardige types hé ... |
|
Het lukt me niet om die filmpjes te zien ?!
|
je moet realplayer geïnstalleerd hebben op je pc.
|
of beter real alternative zonder spyware en sjit :wink:
|
|
Allemaal al gedaan maar ik zit met een alpha versie van de laatste Mozilla en
er ik kan er blijkbaar nog niet goed met overweg. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat denken jullie van het idee van één wereldregering? Pros -en contras? |
Heb diee allerlaatste mozilla der dan maar terug afgesmeten nog veel te
veel bugs. Was anders wel gemakkelijk, browser, mail, irc, usenet alles ineen. Heb ondertussen het eerste filmpje gezien, server laat het afweten voor tweede filmpje. Lijkt me weer zoiets typisch believers tegen nonbelievers (gelijk dutroux) maar ja is dat eigenlijk niet met alles zo. Geloven omdat je gevoel je dat vertelt. De geschiedenis zal uitwijzen wie er gelijk had zeggen we weleens. Een wereld met een of meerdere regeringen. Maakt het veel uit ? Met één regering noemen we de periodes tussen vrede, burgeroorlog en met meerdere regeringen noemen we de periode tussen vredes gewoon oorlog. blablabla wat zijn we weer cynisch vandaag he. Ja teweinig slaap zorgt er wel eens voor dat we het samen kunnen vinden he. Ja vanacht goed slapen en dan staat morgen de libertijne optimist misschien op. Alhoewel als het weer zo blijft en ge staat weer alleen op kunde evengoe de steeds stiller maatschappijhater zijn. Pff. Eigenlijk heb ik drie meningen ben ik drie personen die elkaar niet uitsluiten. Graaf |
Citaat:
Eens je begint te twijfelen aan het systeem, ben je niet meer dezelfde. Ofwel leef je je eigen leventje en laat je maar begaan, ofwel raak je geëngageerd omdat je geen vrede kan nemen met wat mis gaat. Vandaar dat veel mensen zich verzetten tegen dit soort complottheoriën, omdat het hun wereldbeeld aan het wankelen brengt. Onbewust weten ze dat hen de volle waarheid ontnomen wordt: "dat zullen we nooit weten". Of de geschiedenis zal uitwijzen wie gelijk heeft? Misschien. Dat hangt ervan af wie de geschiedenis schrijft. Er staan zoveel leugens in geschiedenisboeken. Je moet eens praten met een Chinees over het verloop van de twintigste eeuw. Er wordt gezegd dat de Nazis en de Sovjets zoveel propaganda hadden. Was het hier zo anders? Is het nu zo anders? De propaganda is m.i. zo succesvol dat de mensen er zelfs geen flauw benul van hebben hoezeer ze belazerd worden van kindsbeen af. In dat verband kan ik een aantal filmpjes aanraden van www.guerillanews.com. Over propaganda en over drugs bijvoorbeeld. Je zou je kunnen afvragen waar al het geld vandaan komt waar regeringen mee omver geworpen worden en smeergeld wordt uitbetaald aan politiekers of gewapende groepen. Het antwoord is welicht overal drugs. Drugsgeld regeert de wereld in zeer belangrijke mate. De CIA is hoofdaandeelhouder om het zo te noemen in de drugshandel. Tenslotte is er nog een heel belangrijke strategie voor degenen die een wereldregering tot stand willen brengen. Ze moeten alle mensen ter wereld in hun tang weten te krijgen. Degenen die dit alles organiseren zijn diegenen die veel rijker dan de anderen uit de prille industrialisatie zijn gekomen. Zij hebben hun macht weten te behouden en zelfs versterken doorheen het informatietijdperk. Zij sturen de grote gebeurtenissen in de wereld. De opkomst van het communisme, de ontwikkeling van het kapitalistisch systeem, de oorlogen. Het waren allemaal middelen om de grote naties eerst vijand van elkaar te maken om hen vervolgens naar een gemeenschappelijke vrede te laten snakken. De Volkerenbond, de VN, de EU,... Allemaal middelen om de macht te concentreren in de handen van een heel kleine groep. Maak je geen illusies, de VN maakt het kleine landen (zelfs niet allemaal samen) niet mogelijk iets te doen dat tegen de wil van één van de 5 landen in de veiligheidsraad ingaat. Het is een vergoelijking voor het centraliseren van de macht. Zowel aan de conflicten als de afloop van die conflicten heeft die groep haar positie enorm versterkt. Het hele systeem speelt in hun kaarten. Als je de mensen bang maakt, kan je hen om het even wat doen slikken. Ze zijn bereid een deel van hun verantwoordelijkheden en macht af te staan aan het groter geheel waar ze zich veilig in voelen en ze zullen zeer sterk geneigd zijn de wandaden van de groep waartoe ze behoren goed te praten. Tot in het absurde. |
Zo is dat Funghus. Mooie analyse.
Citaat:
Funghus, wat is volgens jou het uiteindelijke doel van de Nieuwe Wereldorde ( dixit Bush sr. in 1991 ) ? Gaat het alleen maar om centralisatie van macht en het installeren van een mondiaal slavenregime, of is ook dit maar een stap in de richting van iets anders. Interessant is het om na te gaan van waar dat die 25 - 30 families afkomstig zijn die 'de elite' uitmaken ( zie docu ). Hun geschiedenis is zeer oud, zéér oud. |
Er bestaan zo wel duizenden groepen waarschijnlijk. Van Opus Dei, Coudenberggroep, al quada tot de jommekesclub. De een al gevaarlijker dan de ander. Dat is waar alles om draait. Connecties, macht, veiligheid, rijkdom, ... . Iedereen probeert invloed uit te oefenen, het systeem, de gang van zaken, zo te beïnvloeden dat het hun omgeving goed uitkomt. Dat gebeurt door de man met de pet zowel als die met de sigaar. Natuurlijk zo'n hoge pieten als Bush hebben veel macht en als ze die dan enkel voor hun eigen zaken gebruiken. Schandalig. Maar eigenlijk niet meer als normaal. Heel eigen aan het mens zijn. Grappig trouwens dat Kerry ook lid zou zijn van Skull and Bones. Clinton (die Irak toch ook bleef bombarderen) had geloof ik ook dezelfde adviseur als Bush voor buitenlandse aangelegenheden dacht ik. Zo iemand met ne russische naam die leerling/opvolger was van iemand anders met ne russische naam. Er zijn blijkbaar overal altijd wel ergens verbanden te leggen. Zo worden dezelfde argumenten gebruikt om te bewijzen dat de mens afkomstig zou zijn van visachtige aliens van Sirius als om te bewijzen dat de graal zich in Antwerpen bevindt en dat Atlantis Vlaanderen zou zijn. :drinking:
Het komt allemaal op hezelfde neer. We hebben in niets zekerheid, alles is geloof. 8O |
We zien nu in Europa al dat het onmogelijk is om met één stem te praten en dat er over vanalles en nog wat gekibbeld wordt. Laat staan dat dat mondiaal moet gebeuren.
Neen, een wereldregering is onmogelijk. Er zijn teveel landen, teveel volkeren, teveel culturen, teveel (menings)verschillen om zo'n superregering te vormen. |
Citaat:
Het is zeker niet altijd koek en ei daarboven. Maar in grote lijnen zijn ze afhankelijk van elkaar en ze zwijgen nog liever over hun activiteiten dan elkaar te beschuldigen van samenzwering. Ik ben zelf nog lang niet alwetend hé. Hoe meer ik lees, hoe meer verbanden ik zie. Wat mij nog een raadsel is, zijn UFO's en mogelijke buitenaardse invloeden. Het bestaan van UFO's lijkt mij buiten kijf te staan, maar wat het zijn en de omvang van het fenomeen, weet ik niet. Is het recent of oeroud? Hoe verstandig zijn mensen t.o.v. andere wezens die al dan niet bestaan elders? Zijn er verbanden (geweest)? Wat duidelijk is, is dat er een media-doofpot is omtrent UFO's. Het spreekt voor zich dat bepaalde belangengroepen niet willen dat de maatschappij drastisch verandert, omdat hun macht afhangt van de status quo die ze met beheerste stapjes laten evolueren. Energie, drugs, farmacie, leger, godsdienst, onderwijs,... |
Citaat:
Alleen worden mensen tegen elkaar uitgespeeld via links-rechts politieke idiologie idioterie om de publieke opinie een serieuze loer te lappen. Maar de ware macht in Europa, de Centrale Banken, spreken 1 en hetzelfde. De politiek is inderdaad 'verdeeld', maar is op machtsgebied een verwaarloosbare factor. Een wereldregering komt er pas na de decimatie van de wereldbevolking, dan pas zal de geest van de laaste vrije mens zodanig gebroken zijn, dat slavernij ook een vorm van 'vrijheid' zal worden. |
fughus, nogmaals mijn vraag: tot wat moet deze NWO volgens jou leiden ?
Is het alleen om macht te doen of is deze macht slechts een middel tot iets anders ? En wat denk je van de 'oorsprong' van deze 25-30 families ? Zij 'vermengen' zich alleen met elkaar, al millenia lang. |
Citaat:
Door technologische vooruitgang, is de productiviteit van elk werknemer in het Westen met 100 vermenigvuldigd in een eeuw. Zijn we nu effectief 100 keer rijker? Hebben we 100 keer meer? Veel mensen duidelijk niet. Waar gaan de surplussen naartoe? Het meeste wordt gewoon verkwist aan tijdelijke minderwaardige goederen die een opbrengst hebben in geld. De goederen vergaan terwijl de opbrengsten door heel de structuur van het systeem grotendeels in de handen van een klein groepje vallen. Banken, belastingen, terugverdienen van de lonen,... Er is aan alles ook een positieve kant, maar naar mijn aanvoelen is het oppassen geblazen. Zal de kleine man nog inspraak hebben op zijn omgeving? Het internet geeft de mogelijkheden om meer eenheid te voelen met mensen en te communiceren. Het maakt eventueel ook meer inspraak mogelijk. Stappen in die richting worden al gemaakt, maar krijgen weinig aandacht. Over de bedoeling van het NWO kan je gaan speculeren. Gewoon "overlevingsangst" en het gevoel dat ze boven de rest moeten staan? Het is in die zin een voortzetting van de evolutie van het leiderschap van stamverband tot tribale groep tot koninkrijk tot verenigde natie tot wereldregering. Dat lijkt mij het meest voor de hand liggende. Goed, voor de rest, heb ik het moeilijk te geloven dat die 25 �* 30 families enkel onder elkaar zijn gehuwd. Ik zou het eens moeten opzoeken allemaal. Maar het kan best. Waar die vandaan komen? In het banaalste geval zijn het gewone getalenteerde mensen met macht die elkaar aantrekkenen en zich bewust zijn van een zekere traditie die ze maar best in stand houden. In het meest exotische scenario zijn ze buitenaards. :D Hoeveel begrijpen we eigenlijk van de wereld, van de natuur en van de mensheid? Is het zo onmogelijk dat er buitenaardsen ronddwalen die hun neus in mensenlijke zaken steken? Wat ik onlangs las over UFO's (m.n. een incident in '91 gefilmd door de shuttle Discovery), geeft mij het vermoeden dat er dingen zijn waartegen de mensheid nog in het absolute kinderstadium staat. Zèlfs aangenomen dat er redelijk waanzinnige technologieën bestaan die het daglicht niet mogen zien omdat ze de hele economie (en dus machtsstructuur) op hun kop zetten... zo bijvoorbeeld aardbeving-generatoren en vrije-energie machines (en vliegende schotels) of nog andere elektromagnetische hocus-pocus. Vrije energie wordt al bijna een eeuw onderdrukt. Ga dat maar eens na. Dan geloof je ook in een grote samenzwering van de machtigen der aarde. Nog iets interessants waar ik onlangs op terecht kwam: http://www.whatthebleep.com/home/ Ik ben benieuwd om het te zien. Het is volgens mij best mogelijk dat er in de komende 20 jaar een grote sprong voorwaarts gemaakt wordt in ons collectief bewustzijn. Dat mensen zich meer één voelen in hun verscheidenheid, in plaats van gevangen in hun afkomst en beperkingen. Dat het leven meer inhoudt dan de dagelijkse sleur van het materialisme. We zijn momenteel rijk en toch zo arm, omdat we niet beseffen dat we onze energie te eenzijdig investeren in het materiële. Samenzwering en materialistische gevangenis of niet, je kan eruit ontsnappen door te ontwaken en datgene te doen dat je echt wil doen, datgene waarvoor je op aarde bent. Klinkt het hoogdravend genoeg? :wink: |
Citaat:
Het verdoezelt ook het echte probleem: het gebrek aan inspraak van de massa. Dit doet mij sterk denken aan de stripboeken van Blake en Mortimer van de jaren '60. Ik vind die schitterend. Ik vraag mij af of Edgar P. Jacob (de auteur) zich ook niet verdiepte in samenzweringstheorieën en verborgen technologie. In het boek 'De valstrik' wordt Mortimer naar het verleden en naar de toekomst geflitst in een tijdmachine. De toekomst in het jaar 5000 of zo ziet er heel grimmig uit. Enerzijds is er een soort verschoppelingen volkje dat "Mad Max"-achtig overleeft en zich heeft afgescheurd van de slaven. Anderzijds is er een verborgen elite die beschikt over een volledig gerobotiseerde omgeving met mind-control en alles erop en eraan die de slaven uitbuit. Mortimer helpt de resistance de elite te overwinnen omdat hij gezien wordt als een redder uit een profetie. (btw, ik vertrek op vakantie, dus zullen we deze interessante discussie een andere keer verder zetten. Je kan altijd antwoorden op mijn posts, ik lees ze later wel) |
u is een intelligent mensch, funghus ;)
Citaat:
Vooreerst dient men de gehele menschelijke evolutie volledig in vraag te stellen. Wat is de illusie, wat is de werkelijkheid, tot welke werkelijkheid keren wij (bewust) onze rug toe in de spreekwoordelijke allegorische grot van Plato ? Is wat we ervaren realiteit of overstijgt de realiteit onze primitieve zintuigen ? Hebben onze zintuigen zelfs enig belang, of zijn het slechts sensoren die ons functioneren conditioneren ? De materie is niets anders dan vibrerende energie, een schouwspel van een majestueus spectrum frequenties dat resoneert tot een realiteit van trillingen, waargenomen door onze zintuigen als realiteit, in essentie slechts trilling. Hoe situeren we dualiteit - goed vs. kwaad - in de genese van de realiteit ? Zijn ze beiden op hol geslagen en dienen ze voorgoed één te worden, zoals de bron waaruit ze ontstaan zijn ? Die families dan, er was ooit een wereld, ver ver weg, waar een deel van de bewoners leerling-tovenaar wou zijn, tot de Grote Smurf ingreep en de wereld naar de verdoemenis wenste. Sommigen overleefden de 'klap' en weken uit naar alle mogelijke plekken. Eén groep noemde zich een broederschap van het Licht en vestigde zich in Shambala, een andere broederschap wentelde zich in machtszucht en creëerde de hel op 'aarde'. Zo geschiedde, tot de twee elkaar voor een laaste maal zouden treffen... ;) Funghus, in Leuven wil ik wel eens in een bruin cafeetje wat filosofische wijsheidsopborrelingen delen met U :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be