Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat zou jij doen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17655)

Waterdrager 11 juli 2004 14:01

Misschien een leuk idee. Iemand gooit een moreel dilemma in de groep gevolgd door: wat zou jij doen en waarom? Anderen geven dan hun antwoord en later spreken we dan wel af wie het volgende moreel dilemma kan voorschotelen - anders wordt het nogal onoverzichtelijk.

Ik zal beginnen.

Stel: het is oorlog en je wordt samen met je ouders gevangengezet. Na een tijdje haalt een groep soldaten jullie uit je cel en worden jullie naar een binnenplein geleid. Daar plaatst een soldaat je voor een dilemma. Je hebt de keuze: ofwel schiet hij je vader neer, ofwel je moeder, maar hij vertelt er wel bij dat als er geen antwoord volgt hij ze beide zal fusilleren.

Wat zou jij doen en waarom?

Rock Against Communism 11 juli 2004 14:07

tja, tis hééél hard en grof, maar als het écht moet zal mijn mammie eraan geloven... Mijne pa zal nog kunnen meehelpen later terug te vechten om die moord te vergelden.

Spelev 11 juli 2004 14:11

Inderdaad een heel moeilijke keuze.

En als ik de kans heb begin ik op de bewakers te schieten.

Beer 11 juli 2004 14:11

ik zou niet kunnen kiezen, en zou mezelf kanditaat stellen.Ik weet het men mocht maar kiezen uit pa en ma

Het Skill Effect 11 juli 2004 14:38

Ik zou de hoogste soldaat in rang neerschieten, puur uit colère.

Beer 11 juli 2004 14:40

U bent gevangenne he skill,Een gevangenne met wapen? :wink:

Beer 11 juli 2004 14:46

Waterdrager wat zou u keuze geweest zijn. Ik ben erg benieuwd.Een kind laten kiezen.

Waterdrager 11 juli 2004 15:26

Wat ik zou willen: vanuit de idee dat iemand die je voor die keuze stelt waarschijnlijk toch zijn woord niet houdt en iedereen neerknalt zou ik zo veel mogelijk van die smeerlappen mee de dood in willen jagen of ze zodanig toetakelen dat er tenminste één zijn ogen kwijt is. Reden: woede en wanhoop.

Wat waarschijnlijk werkelijk zou gebeuren: met knikkende knieën zou ik wanhopig op zoek gaan naar een argument om één van beide te kiezen (iets dat natuurlijk niet bestaat) en zou waarschijnlijk zodanig lang treuzelen dat voor het goed en wel tot me doordringt mijn ouders in een plas bloed zouden liggen... Reden: angst. Ik zou alvast niet zo nuchter als flemish_patriot kunnen reageren.

Het Skill Effect 11 juli 2004 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
tja, tis hééél hard en grof, maar als het écht moet zal mijn mammie eraan geloven... Mijne pa zal nog kunnen meehelpen later terug te vechten om die moord te vergelden.

Mijn ouders zijn eigenlijk gescheiden.

Als je die samenbrengt ontploft er een bom denk ik! :lol:

Astenblieft mensen 11 juli 2004 15:46

Mag ik een nieuwe morele vraag stellen?

Wat zou jedoen (en serieus) als je morgen te horen krijgt dat je 15 miljoen euro hebt gewonnen bij een of andere loterij waar je al jaren aan meedoet.
Ik zou wel eens serieus willen weten wat men daarmee zou doen. En: wat zou je doen op het moment dat je het te horen krijgt?

TomB 11 juli 2004 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

Wat zou jedoen (en serieus) als je morgen te horen krijgt dat je 15 miljoen euro hebt gewonnen bij een of andere loterij waar je al jaren aan meedoet.
Ik zou wel eens serieus willen weten wat men daarmee zou doen. En: wat zou je doen op het moment dat je het te horen krijgt?

Ik zou bij mezelf denken: Damn, 5 miljoen te kort om een Gulfstream G200 te kopen. ;)

Spelev 11 juli 2004 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beer
U bent gevangenne he skill,Een gevangenne met wapen? :wink:

Hoe ga je anders je ouders neer schieten?

1handclapping 11 juli 2004 15:58

Ik zou het bulk van dat geld weggeven aan AI, Artsen zonder Grenzen UNO vluchtelingenorganisatie, verder zou ik voor
mijn Kleinkinderen bij de triodosbank een beleggingsfonds
van ca. 50.000 euro per kleinkind inrichten & een fraktie
van dit bedrag aan mijn kinderen overmaken zodat ze schuldenvrij zijn ivm afbetaling van hunnen baksteen.

Zelf zou ik ongeveer Eur 250000 houden voor een paar reiskes
en om verder geen buitengewone financiële zorgen te hebben.

Héél misschien zou ik nog een 100.000 eur uitgeven aan verbouwingswerken aan mijn huisje

---

Indien ik jonger was zou ik misschien met het geld een of andere onderneming of stichting beginnen...maar nu zie ik
zoiets echt niet zitten.

Tzuvar Raemborr 11 juli 2004 16:00

Op die van Waterdrager : ik zou mijn vader laten afschieten. Met zeer veel pijn in mijn hart, maar ik zie mijn moeder net iets liever. Tsja.

Op die van Astemblieft : Eigenlijk helemaal niks. Ik zou dat geld oppotten. Misschien een huis en "bescheiden" nieuwe pc kopen, maar zeker geen zotte dingen. De rest wordt een rentefabriekje, een soort jaarlijks inkomen.

TomB 11 juli 2004 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Waterdrager
Stel: het is oorlog en je wordt samen met je ouders gevangengezet. Na een tijdje haalt een groep soldaten jullie uit je cel en worden jullie naar een binnenplein geleid. Daar plaatst een soldaat je voor een dilemma. Je hebt de keuze: ofwel schiet hij je vader neer, ofwel je moeder, maar hij vertelt er wel bij dat als er geen antwoord volgt hij ze beide zal fusilleren.

Wat zou jij doen en waarom?

Zwijgen, dan is die erfenis rap binnen.

Rock Against Communism 11 juli 2004 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Waterdrager
Ik zou alvast niet zo nuchter als flemish_patriot kunnen reageren.

ik zou dat op het ogenblik ook niet zo nuchter meer kunnen, maar nu zit ik voor mijn pc'tje in de veronderstelling dat het toch nooit zou gebeuren :mrgreen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spelev
Hoe ga je anders je ouders neer schieten?

Je moet zelf niet schieten hé, 't zijn uw bewakers die dat doen..

Citaat:

op de bank en rentenieren hé. 'k zou uiteraard zeer verheugd zijn, en zeker wat storten op rekeningnummers van mijn favoriete organisaties..

Starlight 11 juli 2004 16:41

Citaat:

Wat ik zou doen al ik het te horen krijg? Op het moment zelf waarschijnlijk niks en dan stilaan het beseffen en beginnen roepen.

Een deel schenken aan ouders en broer; een big party met alles erop en eraan voor de vrienden; een tof huisje kopen; een auto kopen; de rest beleggen en op tijd en stond mijn steentje bijdragen bij goede doelen.
En moest het realistisch zijn een secretaresse aannemen om al mijn papierenrompslomp van 't school en privé te doen want I suck op dat vlak.
...Pffft...alé, nu terug naar de harde realiteit.... :(

DaBlacky 11 juli 2004 17:51

Citaat:

ik zou een lap grond kopen om later op te bouwen.

200 aandelen van EcoPower kopen.

Mijn extra-steunend lid maken van:
WWF
Greenpeace
GAIA
Natuurpunt
Natuurhulpcentrum
Groen! (ben maar gewoon lid, nu)
Moeder Aarde
...

iets van een 2 of 3-tal miljoen aan de kant zetten bij Triodosbank om later van te kunnen leven.

10 000 EUR om nu mijn eigen eens te verwennen (nieuwe monitor en van die dingen).

En ik denk dat de overige 12 miljoen verdeel onder een aantal organisaties:
11.11.11
WWF
Greenpeace.

Zoiets.

Spelev 11 juli 2004 18:31

Van de 15 miljoen zou ik:

2,5 miljoen aan de PVDA schenken
2,5 miljoen aan Geneeskunde voor het Volk
2,5 miljoen aan Geneeskunde voor de Derde Wereld
0,5 miljoen aan Sta Op schenken en praten over een kartel met PVDA
5,0 miljoen een groot huis met kick ass meeting zaal een alle nieuwste snufjes en natuurlijk naakte diensters-meiden-klusjesvrouwen.
2,0 miljoen spaar ik

DaBlacky 11 juli 2004 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spelev
Van de 15 miljoen zou ik:

2,5 miljoen aan de PVDA schenken
2,5 miljoen aan Geneeskunde voor het Volk
2,5 miljoen aan Geneeskunde voor de Derde Wereld
0,5 miljoen aan Sta Op schenken en praten over een kartel met PVDA
5,0 miljoen een groot huis met kick ass meeting zaal een alle nieuwste snufjes en natuurlijk naakte diensters-meiden-klusjesvrouwen.
2,0 miljoen spaar ik

u kan maar max 500 EUR per jaar aan een politieke partij cadeau doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be