Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Agressie neemt toe. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176554)

Garry 14 september 2012 00:12

Agressie neemt toe.

Agressie neemt toe. Er werd een wapen getrokken bij een parkeerwachter.

Hoe zou dat komen? De mensen worden het kennelijk moe steeds maar meer en meer uitgemolken te worden. Dan is het niet verwonderlijk dat er zo nu en dan eentje van hen door het lint gaat.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3C3OCHQE

Al stop ik meestal wel wat in de meter om daar te mogen parkeren waarvoor ik eigenlijk al taks betaalt heb, al was het maar om geen last te hebben, is het al wel voorgevallen dat ik ergens binnen ben waarvan je niet op voorhand weet wanneer precies je terug buiten zult zijn. Bij de ziekenkas bv. Dan kom je aan je wagen en was het bonnetje juist iets te lang verlopen, en alsof ze er naast staan te wachten om je toch maar een kloot te kunnen aftrekken, vindt je dan zo een kasticket achter je ruitenwisser, (U hebt gekozen voor het halvedagtarief) Dat is geen halve dag tarief dat is zelfs meer dan een heeldagtarief dat u dan aangerekend wordt.

Ik heb het gewoon laten voorkomen. Wel lang wachten want ze werken de lijst af in alfabetische volgorde en er staan er vast HONDERDEN op die lijst waarvan de meeste niet komen opdagen en ook geen advocaat geraadpleegd hebben. Die zijn de pineut.

Halvedagtarief is dus geen halvedagtarief maar veel meer dan dat. Dus is het een verdoken boete, en boetes mogen parkeerwachters niet uitschrijven, of het is een woekertarief, wat eveneens in België verboden is. Zo heb ik het aangekaart op de rechtbank. De zaak werd uitgesteld. Is intussen al minstens 5 jaar geleden en heb er nooit niets meer van gehoord.

Goed gerecht hier hé. Als ze u niet kunnen veroordelen stellen ze zogezegd de zaak uit en laten ze in verticaal klassement belanden. Zo wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven dat het aanrekenen van een dergelijk halvedagtarief, eigenlijk onwettelijk is.

Recht is hier zo krom als een banaan.

Salvadorii 14 september 2012 05:07

Agressie neemt altijd toe als onrecht stijgt.

We zitten met een anti-Vlaamse regering die tevens ook anti-iedereen is. Justitie is en blijf een ramp, want Trutteboom moet nep-kandiaat Burgemeester van het Stad spelen, Maggie de Hutt heeft asiel en migratie en kwart draai naar rechts gegeven, maar de kraan staat nog open.

Vlaanderen wordt geregeerd door Belgicisten, Walen en Franstalige Brusselaars (die nb veel meer zetels hebben in de regering dan de collaborerende huisnegerpartijen).

Het is en blijft een feit dat wie geen stem krijgt aan een stembus zich al te vaak zal beroepen op geweld.

En ja dat geld ook voor Franstalig Belgie - daar is de PS incontournable, al deccenia lang.

kiko 14 september 2012 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6325369)
Agressie neemt altijd toe als onrecht stijgt.

We zitten met een anti-Vlaamse regering die tevens ook anti-iedereen is. Justitie is en blijf een ramp, want Trutteboom moet nep-kandiaat Burgemeester van het Stad spelen, Maggie de Hutt heeft asiel en migratie en kwart draai naar rechts gegeven, maar de kraan staat nog open.

Vlaanderen wordt geregeerd door Belgicisten, Walen en Franstalige Brusselaars (die nb veel meer zetels hebben in de regering dan de collaborerende huisnegerpartijen).

Het is en blijft een feit dat wie geen stem krijgt aan een stembus zich al te vaak zal beroepen op geweld.

En ja dat geld ook voor Franstalig Belgie - daar is de PS incontournable, al deccenia lang.

Wat heeft dat alles er nu in hemelsnaam mee te maken ?

Snerror 14 september 2012 06:06

lol

De schoofzak 14 september 2012 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6325386)

Een tip, een ezelsbruggetje om wel te verstaan wat er dat alles nu in hemelsnaam mee te maken heeft:

fait divers.

Edit: en als ge het nu nog niet verstaat: goegel dan eens "fait divers" Brussel.

.

Salvadorii 14 september 2012 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6325386)

Umm - iemand wiens mening genegeerd wordt, iemand die niet gehoord wordt zal veel vlugger naar geweld grijpen dan een ander...

Basic Humanology 101.

Ok ik zal het zo simpel mogelijk zeggen in de (wellicht ijdele hoop) dat gij het kunt vatten; Onmacht en oneerlijkheid leiden tot frustratie. Frustratie leidt tot geweld.

Salvadorii 14 september 2012 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6325435)
Een tip, een ezelsbruggetje om wel te verstaan wat er dat alles nu in hemelsnaam mee te maken heeft:

fait divers.

Edit: en als ge het nu nog niet verstaat: goegel dan eens "fait divers" Brussel.

.

Leuke spelling van 'goegel' - zalig lol.

Xenophon 14 september 2012 13:17

Het wordt tijd dat men reageert tegen de afzuip allerhande.

kiko 14 september 2012 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6325437)
Umm - iemand wiens mening genegeerd wordt, iemand die niet gehoord wordt zal veel vlugger naar geweld grijpen dan een ander...

Basic Humanology 101.

Ok ik zal het zo simpel mogelijk zeggen in de (wellicht ijdele hoop) dat gij het kunt vatten; Onmacht en oneerlijkheid leiden tot frustratie. Frustratie leidt tot geweld.

Jij kent blijkbaar de beweegredenen van de agressors. Kun je even toelichten hoe je aan die informatie komt ?

-Jo- 14 september 2012 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6325342)
Agressie neemt toe.
Hoe zou dat komen?

Agressie neemt toe.

Liberalisme ook.

Oorzaak liberalisme en gevolg agressie.

kiko 14 september 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6326254)
Agressie neemt toe.

Liberalisme ook.

Agressie neemt toe.

Aantal smartphones ook.

Oorzaak smartphones en gevolg agressie.

Blue Sky 14 september 2012 19:03

Tja criminelen worden nog nauwelijks gestraft en weten dat ( vandaar het toenemende geweld tegen politie agenten vb ). Pak de daders dus wat harder aan en zorg voor veel zwaardere gevolgen en straffen.

Distel 14 september 2012 19:14

Citaat:

Agressie neemt toe.

Liberalisme ook.

Agressie neemt toe.
Het aantal berichtjes dat jij plaatst ook.

Oorzaak uw berichtjes en gevolg agressie.

Overigens, liberalisme neemt helemaal niet toe. Integendeel.

Distel 14 september 2012 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6326355)
Agressie neemt toe.

Aantal smartphones ook.

:thumbsup:

subocaj 14 september 2012 19:30

Agressie neemt toe. Jan Peumans ramt kusttram, gelukkig geen gewonden.

peter1962 14 september 2012 20:14

Citaat:

Agressie neemt toe.

Liberalisme ook.

interessant.

Ik kan in mijn pyjama
mijn pyjama kan in mijn valies
dus : ik kan in mijn valies.

Het leven is toch eenvoudig;

Garry 14 september 2012 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6326521)
interessant.

Ik kan in mijn pyjama
mijn pyjama kan in mijn valies
dus : ik kan in mijn valies.

Het leven is toch eenvoudig;

Zou toch best kunnen, als die valies maar groot genoeg is en jij een lenige boskabouter.

Demper 14 september 2012 21:44

Citaat:

Agressie neemt toe.

Liberalisme ook.

Je maakt hier een afgang van formaat...

-Jo- 14 september 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6326355)
Agressie neemt toe.

Aantal smartphones ook.

Het gaat hier om de heersende ideologie die de wind in de zeilen heeft hé slimme, niet over een materieel modefenomeentje. Sommigen willen bedrogen worden.

-Jo- 14 september 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6326692)
Je maakt hier een afgang van formaat...

Ah ja, want jij bent de referentie. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be