![]() |
Verantwoordelijkheid
Waarom klagen er zoveel mensen als ze te hard gereden hebben? Is het dan zo moeilijk om u aan de snelheid te houden? Laatst reed een kennis van mij 110-120 km/u waar de maximumsnelheid 70 km/u bedraagt. Er zijn heel wat bochten e.d. Waarom is er een maximumsnelheid vragen ze zich dan af. Als ze dan naar Duitsland gaan dan rijden ze gemakkelijk 180 km/u. Omdat het kan natuurlijk. Maar waarom beseft niemand de gevaren? De openbare weg is toch geen racecircuit? Als ge u wilt amuseren door hard te rijden, leg dan een privéweg aan of ga wat op uw veld racen. Toch niet waar anderen mensen in gevaar kunnen worden gebracht. Ook de gordel is overbodig. Wel doe hem dan niet om en rijdt u dan ergens tegen he. Rijden onder invloed, maakt allemaal niet uit. Waarom beseffen velen de gevaren voor zichzelf en voor anderen niet. Zijn ze te dom? Kennen ze geen verantwoordelijkheidsgevoel? Zijn ze egoïstisch (maar dan willen ze zichzelf toch niet dood)? Of denken ze dat ze het allemaal wel kunnen en dat de reglementering te streng is?
|
"Ik" ben een goede chauffeur. En als "ik" gehaast ben, dan is dat omdat het nodig is. Enzovoorts ...
en in verband met je onderschrift: Zoals de haan in Wallonië graait, zo graait hij nergens anders. . |
Citaat:
Slechte ochtend gehad ofzo? Blij dat het eruit is? ;-) |
Velen denken dat ze goede chauffeurs zijn maar tussen hun denken en doen zit een groot verschil.
|
Citaat:
Maar ik heb een incentive gevonden om me aan de snelheid te houden; mijn verbruik. Dat zou gemiddeld 5.5-5.7 moeten zijn. Ik zit aan 6.0 l momenteel. Nu is de uitdaging dat terug naar 5.7 te krijgen. dat betekent heel wat km doen aan 125 op cruise control. Rustig rijden. Af en toe eens ook de rechterrijstrook proberen. Het is best aangenaam eigenlijk. Wat klara erbij. Veel rustiger. |
Citaat:
Ik moet u teleurstellen. Elke boete die ik opliep gaat over een 1 a 2 km hoger dan toegelaten en ja het is moeilijk om dat verschil te merken, tenzij uw blik constant op de snelheidsmeter gevestigd is. Bovendien worden die metingen vaak gedaan waar een snelheidsaanpassing nodig is. Overgaan van 90 naar 50 bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
op zone 50 en zone 70 die bebouwd is na rij ik overal te rap wanneer de situatie het toelaat. 90 op zo'n baan door een bos waar je 70 mag, 120 op een 90 en tjah op autostrade soms tot 220. ik klaag niet als ik een boete krijg en die zijn nog nooit hoger dan 70 euro geweest.
problemen mee? not my problem :) |
Citaat:
|
Citaat:
Er wordt toch altijd een snelheidscorrectie toegepast op de gemeten snelheid? Namelijk: 6 km/u op gemeten snelheid tot 100 km/u, en boven de 100 km/u gemeten snelheid bedraagt de snelheidscorrectie 6%. |
Citaat:
Dus ook de nauwkeurigste meetapparatuur is zo ingesteld dat hun camera´s pas "flitsen" op Vmax + technische tolerantiemarge +6 kmh (< 100 kmh) ... + 6% inbegrepen (en afgerond, zie tekst) Bron: Citaat:
|
Citaat:
vlak voor ik mijn vorige wagen verkocht heb ik eens een aantal palen uitgetest :-P |
Citaat:
Bij toegelaten 50 mag die "geteste flitspaal" maar afgaan vanaf 57 kmh, dus tot 56,99... kmh mag je (op de meeste tellers idd ~ 60 kmh) ;-) Deze Gatso 24 staat op -klein venster instelling- 0|8|7| kmh of dus limiet vd weg daar 80 + 6 kmh-tolerantie mag je, flits dus op 87 kmh ingesteld. ![]() |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be