Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoofddoekpresentatrice op Life! TV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176581)

circe 14 september 2012 13:56

Hoofddoekpresentatrice op Life! TV

Citaat:

De digitale zender Life! tv introduceert op 17 september een presentatrice met een hoofddoek op de Vlaamse televisie. De presentatrice, Farah, zal drie programma's van de zender dagelijks aankondigen, zo werd vrijdag vernomen van Gert Van Mol, de CEO van Life! tv Broadcasting Company.

"Life! tv start met een aantal nieuwe initiatieven. Zo zullen programma's onder meer aangekondigd worden door presentatrices", aldus Van Mol. "Farah is de eerste."

Concreet zal de nieuwe presentatrice "generieke" aankondigingen voor drie programma's voor haar rekening nemen. Dat betekent dat bij elke aflevering van een programma dezelfde aankondiging te zien zal zijn. Omdat de programma's regelmatig opnieuw uitgezonden zijn, zal Farah vijf tot zes keer per dag te zien zijn, luidt het.

Life! tv is een "breed georiënteerde zender die mikt op een mannelijk publiek", omschrijft Van Mol de zender. Life! tv werd in 2005 opgericht door Wim Weetjes en Stefan Ackermans en is te bekijken via Telenet of op internet
http://www.vandaag.be/entertainment/...op-lifetv.html

Simpel: ik keek er al amper of nooit naar, en nu gaat die zender tussen de andere vergeten nummerkes geparkeerd worden.

ik kijk niet naar zenders waar vrouwen als ingepakte lustobjecten worden tentoongesteld.

Rudy 14 september 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6325935)
ik kijk niet naar zenders waar vrouwen als ingepakte lustobjecten worden tentoongesteld.

In uw citaat lees ik dat de zender mikt op een mannelijk publiek.

Groentje-18 14 september 2012 16:57

Ik vind dit niet kunnen.

Hoofddoeken dragen MAG als het ècht NIET ANDERS KAN.

Maar het kan BEST AFGERADEN worden daar het de integratie zeker niet bevorderd, niet binnen onze cultuur, niet in onze sociale wereld, niet op de arbeidsmarkt, ...
We moeten ervoor zorgen dat het sociaal onaanvaardbaar wordt om zich te bedekken met een hoofddoek louter uit religieuze overwegingen, behalve dan voor de hier aanvaarde gebruiken zoals bij kaalheid, kale plekken of nonnen die teruggetrokken leven in een klooster en diensten uitvoeren ten dienste van de gemeenschap... (Theoretisch toch. :-/)

Om in orde te zijn met de arbeidsmarktvoorwaarden namelijk geen handelingen uitvoeren die interfereren met de kansen op tewerkstelling bv je zichtbaar voltatoëren, haren paars, groen en blauw verven, jezelf niet verzorgen, eisen stellen, zeggen dat je komt voor je sollicitatiebewijs maar geen werk vindt, nagels van 0.5m lang, ...
is het overigens ook best dat die hoofddoek zo snel mogelijk na de immigratie afgaat. Zoniet zouden vervangingsinkomsten uit werkloosheid moeten worden afgenomen.

De overheid of belastingbetaler kunnen niet instaan voor vrouwen die er al dan niet direct voor kiezen achter de haard te blijven en kinderen te baren en door hun keuzes hun kansen op tewerkstelling minimaliseren.
Zéker gezien de overheid al zeer veel maatregelen neemt om ervoor te zorgen dat mensen met verschillende gewoontes, ethniën, geloofsovertuigingen, ... toch niet geweerd zullen worden op de arbeidsvloer! Het getuigt aldus van zeer weinig respect voor onze overheid, om niet te zeggen een mes in de rug steken van -, om deze maatregelen die de burger handenvol geld kosten, teniet te doen door het stug blijven dragen van de hoofddoek.
Iets wat terecht als teken gezien wordt van het niet aanvaarden van de westerse cultuur. Al dan niet passief. Maar er zijn vluchthuizen voor vrouwen opgericht ...

alice 14 september 2012 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6325935)
http://www.vandaag.be/entertainment/...op-lifetv.html

Simpel: ik keek er al amper of nooit naar, en nu gaat die zender tussen de andere vergeten nummerkes geparkeerd worden.

Ik vind dat niet kunnen dus zal ik die zender gewoon niet meer opzetten.

circe 14 september 2012 17:18

Heb net even gaan zoeken. Zender stond al bij de niet interessante nummerkes. Uitzending van daarnet was geproduceerd door iets van "showarma" producties. Helemaal monocultureel zoals was te verwachten;

Byebye dus.

maddox 14 september 2012 17:33

Ik heb een foto gezien van de presentatrice. Soms is een boerka verantwoord.

Dixie 14 september 2012 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6326243)

2!

andev 14 september 2012 17:50

Door hoeveel kijkers zou deze zender regelmatig bekeken worden?
Konden ze echt niets interessanters vinden om eventjes in de belangstelling te komen?
Nestbevuilers...

circe 14 september 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6326243)

je was me voor!

F.B. 14 september 2012 18:37

Kijk eens aan.. Had het al voelen aankomen. We gaan er op vooruit

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175933

Kasumi 14 september 2012 18:59

Shoquerend en controversieel.

Oemand met een hoofddoek hebben we nog nooit gezien.

Mahalingam 14 september 2012 19:19

Je kan kletsen wat je wil maar ze heeft toch maar een bijpassend couscous gezicht.

Jan van den Berghe 14 september 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6326182)
Ik vind dit niet kunnen.

'n Commerciële omroep is wat mij betreft, daarin volledig vrij. Alleen zie ik niet welke meerwaarde men op die wijze wil aanbieden.

Kasumi 14 september 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6326722)
'n Commerciële omroep is wat mij betreft, daarin volledig vrij. Alleen zie ik niet welke meerwaarde men op die wijze wil aanbieden.

Zij zal gewoon de meest competente sollicant geweest zijn.

Nietzsche 14 september 2012 22:08

Dat mensen zich daadwerkelijk druk kunnen maken om een hoofddoek.

Jan van den Berghe 14 september 2012 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6326749)
Zij zal gewoon de meest competente sollicant geweest zijn.

En de kijker zal oordeel of ze de job waard is. Commerciële zenders hebben immers de neiging kijkcijfers belangrijk te vinden...

Jan van den Berghe 14 september 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6326754)
Dat mensen zich daadwerkelijk druk kunnen maken om een hoofddoek.

Misschien omdat ze wel beseffen waarvoor die hoofddoek staat...?

Nietzsche 14 september 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6326777)
En de kijker zal oordeel of ze de job waard is. Commerciële zenders hebben immers de neiging kijkcijfers belangrijk te vinden...

Zoveel mogelijk kijkcijfers zijn sowieso belangrijk voor programma,s, als er geen hond naar kijkt, kun je netzo goed geen programma maken.

Nietzsche 14 september 2012 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6326779)
Misschien omdat ze wel beseffen waarvoor die hoofddoek staat...?

Die hoofddoek staat helemaal nergens voor, dat is gewoon een lapje stof.

Kasumi 14 september 2012 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6326777)

Ik heb zelfs nog nooit van die zender gehoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be