![]() |
1,2,3,4 etc, en: 9,81 ..?
Soms heb ik van die invallen waarvan ik me afvraag
of ze acceptabel zijn. Ik zag video's met bezorgdheid over samenleving, onderwijs en wetenschap en dat er wat zou moeten gebeuren zodat mensen verstandiger kunnen leven, of zo. Toen bedacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om de bekende 9,81 eerder in het onderwijs te introduceren dan thans het geval is. Intussen lijkt het me nog steeds wel een aardig idee, en ik vroeg me af of ik hier om reacties zou mogen vragen. |
9,81 m/s2?
|
Citaat:
|
S = 1/2 ATm2
|
Citaat:
Met dat getal bestaat er een rekenkundige beschrijving van vallende objecten in een vacuum op Aarde. Die constante valversnelling ten gevolge van zwaartekracht was een enorme vondst ten aanzien van het verleden en dat op meerdere gebieden? |
U mag inzetten op 9,81 en beperkt blijven tot de aarde.
Noot: weet dat de waarde van de valsnelheid 9,81m/s² niet overal op Aarde gelijk is omdat de Aarde ook geen perfecte bol is. Indien ik iets gelijkaardig zou kiezen, zou het 3,14 zijn gezien het universeel is, ofte 6,02.10²³ (= de constante van Avogadro, ook gekend als 1 mol) wat ook universeel is. . |
Pi lijk me ook meer aangewezen, praktischer ook.
|
Citaat:
De valversnellingsconstante laat toe het onderscheid te maken tussen massa en gewicht. Pi kan daar een punt aan zuigen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laatst moest ik in de Aldi 9,81 € betalen.
Toeval? Of een wonderlijk wiskundig georkestreerde treffer? Wie zal het zeggen :? |
Citaat:
|
299 792 458 m/s
Lichtsnelheid. Maar onze vriend Einstein ondervond dat die ook niet overal gelijk is. |
9,81 m/s² is de valversnelling dacht ik. 8O
|
Citaat:
Kun je vallen in de ruimte ? |
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat de Aliens ![]() |
Je hebt de valsnelheid, maar ook de valssnelheid.
Die laatste is van tel in de politieke wetenschappen. . |
Citaat:
|
Je hebt in de politieke wetenschappen dan ook nog de wals-snelheid.
Dat meet zich aan het aantal voorstellen tot initiatieven die als een pletwals over onze cultuur zouden denderen; gevaarlijke en ongewenste voorstellen dus. De eenheid van de wals-snelheid is een blok. . |
Citaat:
Er is niet enkel de 180° bocht, ondertussen hebben ze al zoveel bochten gemaakt om alle bochten van alle bergpassen in europa te ronden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be