Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De cartoons van Gregorius Nekschot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17665)

Rechtsliberaal 11 juli 2004 18:35

Kennen jullie de cartoons van GregoriusNekschot.nl al? Kijk maar eens:

Bron:
www.gregoriusnekschot.nl

[/img]

Yossarian 11 juli 2004 20:30

Zeer flauwe humor en onwaarschijnlijk slecht getekend. Maar hey, over smaken en kleuren enz....

Laudi 12 juli 2004 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Zeer flauwe humor en onwaarschijnlijk slecht getekend. Maar hey, over smaken en kleuren enz....

Het was te verwachten dat gij er niet mee kon lachen !

Lincoln 12 juli 2004 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtsliberaal
Kennen jullie de cartoons van GregoriusNekschot.nl al? Kijk maar eens:

Bron:
www.gregoriusnekschot.nl

[/img]

Inderdaad het zijn "misselijke grappen" de auteur heeft ook niet gelogen !!!

maddox 12 juli 2004 16:25

Ze missen het doel niet, die misselijke grappen.
Vooral die laatste niet.

Tjolder 12 juli 2004 21:20

Ja die laatste is wel de beste

hier nog een paar om het af te leren :P

:mrgreen:

Raf 12 juli 2004 22:30

Povertjes.

maddox 13 juli 2004 05:48

Kan goed zijn Raf, helaas noemt men dit cartoons, en zijn die meestal gestoeld op een bestaande situatie die humoristisch word uitvergroot. Indien het op uiterlijk van personen gericht is noemt men dit ook wel eens karikaturen.

Maar ja, indien iemand zich geviseerd voelt vind die persoon dat niet grappig.

Raf 13 juli 2004 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Kan goed zijn Raf, helaas noemt men dit cartoons, en zijn die meestal gestoeld op een bestaande situatie die humoristisch word uitvergroot. Indien het op uiterlijk van personen gericht is noemt men dit ook wel eens karikaturen.

Maar ja, indien iemand zich geviseerd voelt vind die persoon dat niet grappig.

Ik ben niet achterlijk, maddox, ik weet best wel wat cartoons en karikaturen zijn. Ik kan goede cartoons en karikaturen zelfs heel erg smaken; maar dit zijn duidelijk geen goede cartoons: ze zijn ronduit smakeloos. Ik ben geen moslim, dus is er geen enkele reden waarom ik me geviseerd zou moeten voelen door deze tekeningetjes. Ze zijn gewoon niet grappig, da's alles.

maddox 13 juli 2004 12:06

Gevoel voor humor is smaak, en over smaak valt niet te twisten.

headinajar 13 juli 2004 14:46

Citaat:

Gevoel voor humor is smaak, en over smaak valt niet te twisten.

Ik denk dat het in uw geval meer te maken heeft met uw blinde slaafse politieke ideologie dan met smaak. Jij vindt het enkel maar grappig omdat het over moslims en over "linksen" gaat en niet omdat het werkelijk goed gevonden is.

Ik kan hier ook cartoons beginnen tekenen waar Vlaams Blokkers worden voorgesteld als lijkenneukers en vrouwenverkrachters. Maar of dat politieke tegenstanders van het Blok dat daarom grappig gaan vinden, daar heb ik toch mijn twijfels bij hoor.

Het is wel duidelijk dat de tekenaar met aantal zeer zware frustraties en angsten zit. Het enige wat hij doet is homosexuelen, linksen, moslims, negers, joden en intellectuelen voorstellen als perverse halve gare misbaksels. Dat noem ik niet echt humor eigenlijk. Dat is gewoon een expressie van angst, frustratie en haat.

dronyon 13 juli 2004 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Ik denk dat het in uw geval meer te maken heeft met uw blinde slaafse politieke ideologie dan met smaak. Jij vindt het enkel maar grappig omdat het over moslims en over "linksen" gaat en niet omdat het werkelijk goed gevonden is.

Ik kan hier ook cartoons beginnen tekenen waar Vlaams Blokkers worden voorgesteld als lijkenneukers en vrouwenverkrachters. Maar of dat politieke tegenstanders van het Blok dat daarom grappig gaan vinden, daar heb ik toch mijn twijfels bij hoor.

Met de stellingen die de tekenaar in zijn cartoons inneemt, ben ik het totaal niet eens. Maar ik kan me voorstellen dat rechtse rukkers ze onvoorstelbaar geestig vinden, en dat is hun goed recht. En om eerlijk te zijn, headinajar, de technieken van de cartoonist lijken mij niet zo sterk te verschillen van degene die een linkse tekenaar zou hanteren; het enige verschil lijkt mij de boodschap te zijn. ik til er dan ook niet zwaar aan - zolang ik ze maar niet in mijn mailbox krijg.

maddox 13 juli 2004 15:34

Gepekeld Koppeke, ik heb een uitgesproken politieke smaak, namelijk ,dat iedereen die vrijwillig politicus wil zijn in se niet geschikt is om de mensen leiding te geven.
CD&v PS, of VB, BUB of Groen!, welke strekking of partij ook voor mij zijn het allemaal zakkenvullers,volksverlakkers,hypocrieten en corrupte eerloze klojo's.

Ook, vind ik de wansmakelijke verwijzing dat ik deze cartoons humoristisch vind, vanwege politieke voorkeur ronduit beledigend.

Ik verwijs in mijn voorgaande postings op het feit dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, en dat de cartoons beledigend zijn voor bepaalde groepen([size=2]en het feit dat voor andere groepjes het verdomt slecht getekende nagels met koppen zijn doet er even wel toe[/size]). Nergens vermeld ik mijn goedkeuring of soortgelijk gevoel.Ik had gehoopt neutraal te antwoorden, maar blijkbaar is de paranoïa,waarvan Filosoof mij beschuldigde in andere topics genesteld bij anderen.Nietwaar Headinajar?

headinajar 14 juli 2004 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Met de stellingen die de tekenaar in zijn cartoons inneemt, ben ik het totaal niet eens. Maar ik kan me voorstellen dat rechtse rukkers ze onvoorstelbaar geestig vinden, en dat is hun goed recht. En om eerlijk te zijn, headinajar, de technieken van de cartoonist lijken mij niet zo sterk te verschillen van degene die een linkse tekenaar zou hanteren; het enige verschil lijkt mij de boodschap te zijn. ik til er dan ook niet zwaar aan - zolang ik ze maar niet in mijn mailbox krijg.

Ik ook niet hoor, ik vind ze alleen niet grappig. Het is ook een veel te politiek gebonden cartoonist en dan nog één met redelijk wat emotionele problemen...
Maar dat maakt mij niet uit. Iedereen tekent wat hij wil...

headinajar 14 juli 2004 11:11

Citaat:

Gepekeld Koppeke, ik heb een uitgesproken politieke smaak, namelijk ,dat iedereen die vrijwillig politicus wil zijn in se niet geschikt is om de mensen leiding te geven.
CD&v PS, of VB, BUB of Groen!, welke strekking of partij ook voor mij zijn het allemaal zakkenvullers,volksverlakkers,hypocrieten en corrupte eerloze klojo's.

Ook, vind ik de wansmakelijke verwijzing dat ik deze cartoons humoristisch vind, vanwege politieke voorkeur ronduit beledigend.

Ik verwijs in mijn voorgaande postings op het feit dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, en dat de cartoons beledigend zijn voor bepaalde groepen([size=2]en het feit dat voor andere groepjes het verdomt slecht getekende nagels met koppen zijn doet er even wel toe[/size]). Nergens vermeld ik mijn goedkeuring of soortgelijk gevoel.Ik had gehoopt neutraal te antwoorden, maar blijkbaar is de paranoïa,waarvan Filosoof mij beschuldigde in andere topics genesteld bij anderen.Nietwaar Headinajar?

"What in gods name are you blabbering about?!"

Ik vind het gewoon domme cartoons. Wat heeft die ouwe zaag filosoof daar nu weer mee te maken? ;)

maddox 14 juli 2004 11:40

Kop in't zuur
Citaat:

"What in gods name are you blabbering about?!"
als agnost is dat ook weeral niet van toepassing.

En hetgeen me stoorde in jou directe "beledigingsaanval" uit je aan mij gerichte post

Citaat:

En dan de verdere verwijzing naar het Vlaams Blok.

Och kom, met jouw anti VB obsessie kijk je waarschijnlijk eerst onder je bed om te controleren dat er geen racist onder zit.En laat je je nachtlampje branden.

IlluSionS667 14 juli 2004 14:48

Ik heb al betere cartoons gezien, maar ze zijn toch wel leuk.

Een mens moet met alles kunnen lachen, of het nu gaat om humor om (extreem-)rechts, (extreem-)links, homo's, migranten, racisten, het koningshuis, België, Nederland, de VS, Israel, de Palestijnen, Irak, Bush, de VS, flaminganten, belgicisten, .... waar je ook toe behoort.

Als je de humor van deze cartoons niet inziet, heb je ofwel :
- een beperkt gevoel voor humor
- totaal geen inzicht in de manier waarop anderen denken

Raf 14 juli 2004 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
- goede smaak

Ik heb me de vrijheid veroorloofd om je opties ietwat bij te werken, zodat ze meer met de realiteit overeenkomen.

Zonder dank.

headinajar 15 juli 2004 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ik heb al betere cartoons gezien, maar ze zijn toch wel leuk.

Een mens moet met alles kunnen lachen, of het nu gaat om humor om (extreem-)rechts, (extreem-)links, homo's, migranten, racisten, het koningshuis, België, Nederland, de VS, Israel, de Palestijnen, Irak, Bush, de VS, flaminganten, belgicisten, .... waar je ook toe behoort.

Ben ik het volledig mee eens. Hoe meer zwans hoe beter, maar deze cartoons vind ik nogal dom. Zelfs voor "opzettelijk slechte smaak"-cartoons vind ik ze gefaald.

Citaat:

Mag ne mens nu al niemeer zeggen dat hij een cartoon dom vindt? Sommigen zijn hier toch wreed rap in hun gat gebeten zen...sjiesh... ;)

Weisse Wolf 15 juli 2004 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Ben ik het volledig mee eens. Hoe meer zwans hoe beter, maar deze cartoons vind ik nogal dom. Zelfs voor "opzettelijk slechte smaak"-cartoons vind ik ze gefaald.

Omdat het onderwerp u niet ligt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be