Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Franse regering verbiedt anti-Amerikaanse betogingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176673)

Antoon 16 september 2012 17:23

Franse regering verbiedt anti-Amerikaanse betogingen

.

Eindelijk een Europees land dat er aan begint. Ik hoop dat er meer gaan volgen! Hoog tijd dat ze die Islamisten aanpakken.

Citaat:

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Manuel Valls is niet te spreken over de anti-Amerikaanse betoging die gisteren werd gehouden aan de Amerikaanse ambassade in Parijs. Vanaf nu zijn zulke betogingen dan ook verboden in Frankrijk.

"Dit is totaal ontoelaatbaar. Ik heb instructies gegeven om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer kan. Die manifestaties zijn verboden. Elke oproep tot haat moet met de grootste vastberadenheid bestreden worden", aldus Valls op France 2.

Gisteren namen in Parijs zo'n 200 tot 250 mensen deel aan een illegale betoging tegen de anti-islamfilm 'Innocence of Muslims'. Zo'n 150 deelnemers aan de betoging werden opgepakt.

"Laten we niet vergeten wat er in maart in Toulouse is gebeurd", aldus Valls, verwijzend naar de moorden die Mohamed Merah in naam van al-Qaïda pleegde. Merah vermoorde toen in totaal zeven mensen onder wie drie kinderen en drie militairen.

Hier het volledig artikel.

Francientje 16 september 2012 18:16

Kijk, rekening gehouden met de omstandigheden (de moord op een Amerikaanse ambassadeur!) vind ik dat er deze keer wél wat verder moet worden gegaan.
Al de aanvoerders van die betoging: wég Franse nationaliteit (als ze die dan al bezitten) en het eerste het beste vliegtuig in dat naar hun moederland vertrekt. Met verbod nog ooit een stap op het Europese grondgebied te zetten. De anderen: zes maanden lang werk van openbaar nut uitvoeren onder strenge controle en uitwijzing ook als stok achter de deur houden. Verder hoge boetes voor alle aanwezigen.
Geloof me, als iemand eindelijk de moed vond om dit soort maatregelen te treffen
dan zouden we zeker dertig jaar lang gespaard blijven van dit soort betogingen.
Nogmaals, ER WERD EEN AMBASSADEUR VERMOORD.

Munglik 16 september 2012 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6329158)
Kijk, rekening gehouden met de omstandigheden (de moord op een Amerikaanse ambassadeur!) vind ik dat er deze keer wél wat verder moet worden gegaan.
Al de aanvoerders van die betoging: wég Franse nationaliteit (als ze die dan al bezitten) en het eerste het beste vliegtuig in dat naar hun moederland vertrekt. Met verbod nog ooit een stap op het Europese grondgebied te zetten. De anderen: zes maanden lang werk van openbaar nut uitvoeren onder strenge controle en uitwijzing ook als stok achter de deur houden. Verder hoge boetes voor alle aanwezigen.
Geloof me, als iemand eindelijk de moed vond om dit soort maatregelen te treffen
dan zouden we zeker dertig jaar lang gespaard blijven van dit soort betogingen.

Niet in Frankrijk.

高贵的 16 september 2012 18:24

Een verbod op het recht van vrije meningsuiting.

Worden consequent dan ook anti-islam betogingen verboden?

高贵的 16 september 2012 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6329158)

Door Al Qaeda.

Nr.10 16 september 2012 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 (Bericht 6329172)
Door Al Qaeda.

Bondgenoot Al-Qaeda.
Door de amerikanen bejubeld, op aandringen van de joods/zionistische lobby.

Francientje 16 september 2012 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6329165)
Niet in Frankrijk.

Nee maar wél een Amerikaan en dus een bondgenoot. En dan te gaan
durven betogen voor de Amerikaanse ambassade in Parijs en zo openlijk sympathie voor de moordenaars tonen, d�*t moet gestraft worden.
We hebben dat soort mensen hier niet van doen.

Munglik 16 september 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6329176)
Nee maar wél een Amerikaan en dus een bondgenoot. En dan te gaan
durven betogen voor de Amerikaanse ambassade in Parijs en zo openlijk sympathie voor de moordenaars tonen, d�*t moet gestraft worden.
We hebben dat soort mensen hier niet van doen.

Moet jij gestraft worden als je betoogt tegen de "multicul" na Breivik zijn aanslag?

Francientje 16 september 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6329180)
Moet jij gestraft worden als je betoogt tegen de "multicul" na Breivik zijn aanslag?

Jij haalt appelen en peren door elkaar. Dit gezegd zijnde: betogen tegen
'multicul' is iets wat ik mezelf niet zie doen. Er zit namelijk een pogromluchtje aan.

Nr.10 16 september 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6329200)
'multicul' is iets wat ik mezelf niet zie doen. Er zit namelijk een pogromluchtje aan.

Ik ben dat gezever over die progrom beu.

Munglik 16 september 2012 18:50

Citaat:

Hoezo?

高贵的 16 september 2012 19:20

Citaat:

De vergelijking gaat heel goed op.

Jantje 16 september 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 (Bericht 6329171)

Een betoging verbieden na de vele rellen die Parijs reeds heeft moeten doorstaan, lijkt mij geen beperking van vrije meningsuiting.

Trouwens het was een aanvraag om een betoging te mogen houden tegen de vrije meningsuiting van andere.

高贵的 16 september 2012 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6329272)

Trouwens het was een aanvraag om een betoging te mogen houden tegen de vrije meningsuiting van andere.

Is dat dan verboden?

Jantje 16 september 2012 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6329180)

Betogen tegen de multicul is in Belgie verboden en strafbaar.
Het is namelijk een overtreding van de wet op racisme bestrijding.

Jantje 16 september 2012 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 (Bericht 6329276)
Is dat dan verboden?

Het staat de verantwoordelijke overheid wel vrij om de mogelijk risico's in te schatten en te beslissen het gevaar op vernieling van eigendommen van derde te vermijden.
De Moslimjongeren in Frankrijk kennende, zouden ze toch auto's in brand steken en huizen vernielen.
Het verbod is dus gerechtvaardigd, enkel al door hun gedrag in het verleden.

atmosphere 16 september 2012 20:48

Ze moeten hard optreden tegen geweld door demonstranten . Waar ze tegen demonstreren is niet van belang.

Francientje 16 september 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6329204)
Hoezo?

De Breivik zaak is een zuiver Noorse zaak. Zonder internationale ramificaties.
Een ambassade aanvallen is zo goed alseen oorlogsdaad. Toestaan dat een ambassade wordt aangevallen is een grote NO NO.

Munglik 16 september 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 6329482)
De Breivik zaak is een zuiver Noorse zaak. Zonder internationale ramificaties.
Een ambassade aanvallen is zo goed alseen oorlogsdaad. Toestaan dat een ambassade wordt aangevallen is een grote NO NO.

Het zou een oorlogsdaad zijn moest een land dat doen, ja.

Diego Raga 16 september 2012 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 (Bericht 6329171)

Yep, consequent, all van in 2007: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF29082007_093

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be