Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geniale vragen van Nederlandse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176696)

Effect 17 september 2012 11:23

Geniale vragen van Nederlandse
 
Zoals wel vaker blijken nederlanders al eens de vinger op de wonde te leggen. De volgende vragen waren echt absurd in hun vinger-in-wond-gehalte:
Q1: Is het openbaar vervoer in België gesplitst?
A1: Zoals alles in België is dat het gevolg van een belachelijk compromis. Het openbaar vervoer is gesplitst op zo'n manier dat Brussel als stad zijn eigen busnet heeft, maar de treinen zijn dan weer nationaal, ware het niet dat Wallonië exact evenveel geld krijgt als Vlaanderen. Daardoor heeft Vlaanderen te weinig stations en Wallonië teveel.

Q2: De ring rond Brussel moet toch goed begaanbaar zijn, daar het een ring is rond de belangrijkste stad van het land?
A2: Een van de punten tijdens het jarenlange onderhandelen was het probleem dat de ring NIET nationaal geregeld is en bijgevolg door compromissen aan elkaar geplakt. Dertig jaar wanbeleid en compromissen heeft tot een compleet verkeersinfarct geleid. Of de ring onder Brussels of Vlaams bestuur komt interesseert niemand zolang er maar consequent beleid gevoerd kan worden. Het probleem was dat de franstaligen het compromis "brussels bestuur + vlaams geld" eisten wat absurd is. En daarom staan we nu al een uur in de file.

Txiki 17 september 2012 11:28

Die vragen zijn helemaal niet "geniaal". De antwoorden al evenmin. Die worden al minstens 10 jaar gesteld en de antwoorden al even lang gegeven.

Maar wat is eigenlijk uw punt?

system 17 september 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6329920)
Zoals wel vaker blijken nederlanders al eens de vinger op de wonde te leggen. De volgende vragen waren echt absurd in hun vinger-in-wond-gehalte:
Q1: Is het openbaar vervoer in België gesplitst?
A1: Zoals alles in België is dat het gevolg van een belachelijk compromis. Het openbaar vervoer is gesplitst op zo'n manier dat Brussel als stad zijn eigen busnet heeft, maar de treinen zijn dan weer nationaal, ware het niet dat Wallonië exact evenveel geld krijgt als Vlaanderen. Daardoor heeft Vlaanderen te weinig stations en Wallonië teveel.

Q2: De ring rond Brussel moet toch goed begaanbaar zijn, daar het een ring is rond de belangrijkste stad van het land?
A2: Een van de punten tijdens het jarenlange onderhandelen was het probleem dat de ring NIET nationaal geregeld is en bijgevolg door compromissen aan elkaar geplakt. Dertig jaar wanbeleid en compromissen heeft tot een compleet verkeersinfarct geleid. Of de ring onder Brussels of Vlaams bestuur komt interesseert niemand zolang er maar consequent beleid gevoerd kan worden. Het probleem was dat de franstaligen het compromis "brussels bestuur + vlaams geld" eisten wat absurd is. En daarom staan we nu al een uur in de file.

Niks te splitsen. Terug een behoorlijk aantal zaken herfederalisteren ja. Als ik zie hoe het Vlaams wegennet wordt onderhouden door de Vlaamse regering... Gewoonweg een schande! En als ik zie hoe de Vlaamse regering de belastingen verhoogt met meer dan 700 miljoen €, ja dan zijn we terug bij af.

Effect 17 september 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6329928)
Die vragen zijn helemaal niet "geniaal". De antwoorden al evenmin. Die worden al minstens 10 jaar gesteld en de antwoorden al even lang gegeven.

Maar wat is eigenlijk uw punt?

Dat ons land een kafka is.

Effect 17 september 2012 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6329931)
Niks te splitsen. Terug een behoorlijk aantal zaken herfederalisteren ja. Als ik zie hoe het Vlaams wegennet wordt onderhouden door de Vlaamse regering... Gewoonweg een schande! En als ik zie hoe de Vlaamse regering de belastingen verhoogt met meer dan 700 miljoen €, ja dan zijn we terug bij af.

Die vraag kwam omdat de wegens in Vlaanderen EINDELIJK vernieuwd zijn. Van Hasselt over Antwerpen naar Gent is tegenwoordig zalig rijden. Bergen-Charleroi-Brussel ....... laten we maar zwijgen over de kwaliteit van Zuid-Belgische wegen. Dan kan ik enkel zeggen dat die 700 miljoen goed geïnvesteerd is.

Jammer dat Crevits tsjeef is want zij doet wel degelijk goed werk. Hopelijk krijgt ze in 2014 haar job terug na de afranseling die CD&V op federaal vlak verdient. Guilty by association is best vervelend. Hetzelfde geldt voor Peeters, zij zouden best naar een geloofwaardige partij overlopen, dat zou de volgende vlaamse regering zeker ten goede komen.

Txiki 17 september 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6329935)
Dat ons land een kafka is.

Ja, dat weet ook iedereen al lang. En nu? Wat is uw voorstel?

SDG 17 september 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6329931)
Niks te splitsen. Terug een behoorlijk aantal zaken herfederalisteren ja. Als ik zie hoe het Vlaams wegennet wordt onderhouden door de Vlaamse regering... Gewoonweg een schande! En als ik zie hoe de Vlaamse regering de belastingen verhoogt met meer dan 700 miljoen €, ja dan zijn we terug bij af.

Ja, en dan moet er voor iedere investering die er in Vlaanderen in het weggennet gebeurt opnieuw een tegenprestatie komen in Wallonië, zoals in de goede oude tijd. Terug bij af, zei je?

Boduo 17 september 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6329920)
Zoals wel vaker blijken nederlanders al eens de vinger op de wonde te leggen. De volgende vragen waren echt absurd in hun vinger-in-wond-gehalte:
Q1: Is het openbaar vervoer in België gesplitst?
A1: Zoals alles in België is dat het gevolg van een belachelijk compromis. Het openbaar vervoer is gesplitst op zo'n manier dat Brussel als stad zijn eigen busnet heeft, maar de treinen zijn dan weer nationaal, ware het niet dat Wallonië exact evenveel geld krijgt als Vlaanderen. Daardoor heeft Vlaanderen te weinig stations en Wallonië teveel.

Q2: De ring rond Brussel moet toch goed begaanbaar zijn, daar het een ring is rond de belangrijkste stad van het land?
A2: Een van de punten tijdens het jarenlange onderhandelen was het probleem dat de ring NIET nationaal geregeld is en bijgevolg door compromissen aan elkaar geplakt. Dertig jaar wanbeleid en compromissen heeft tot een compleet verkeersinfarct geleid. Of de ring onder Brussels of Vlaams bestuur komt interesseert niemand zolang er maar consequent beleid gevoerd kan worden. Het probleem was dat de franstaligen het compromis "brussels bestuur + vlaams geld" eisten wat absurd is. En daarom staan we nu al een uur in de file.

Valt de grote ring rond Brussel niet onder Vlaams bestuur ?

:roll:

De Brabander 17 september 2012 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6329920)
Zoals wel vaker blijken nederlanders al eens de vinger op de wonde te leggen. De volgende vragen waren echt absurd in hun vinger-in-wond-gehalte:
Q1: Is het openbaar vervoer in België gesplitst?
A1: Zoals alles in België is dat het gevolg van een belachelijk compromis. Het openbaar vervoer is gesplitst op zo'n manier dat Brussel als stad zijn eigen busnet heeft, maar de treinen zijn dan weer nationaal, ware het niet dat Wallonië exact evenveel geld krijgt als Vlaanderen. Daardoor heeft Vlaanderen te weinig stations en Wallonië teveel.

Q2: De ring rond Brussel moet toch goed begaanbaar zijn, daar het een ring is rond de belangrijkste stad van het land?
A2: Een van de punten tijdens het jarenlange onderhandelen was het probleem dat de ring NIET nationaal geregeld is en bijgevolg door compromissen aan elkaar geplakt. Dertig jaar wanbeleid en compromissen heeft tot een compleet verkeersinfarct geleid. Of de ring onder Brussels of Vlaams bestuur komt interesseert niemand zolang er maar consequent beleid gevoerd kan worden. Het probleem was dat de franstaligen het compromis "brussels bestuur + vlaams geld" eisten wat absurd is. En daarom staan we nu al een uur in de file.

Mooie voorbeelden van de absurditeiten van het door flaminganten en wallinganten gewilde taalfederalisme waarvoor de Belgen vandaag de rekening betalen, zonder dat ze het altijd beseffen.

De Brabander 17 september 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6330024)
Valt de grote ring rond Brussel niet onder Vlaams bestuur ?

:roll:

Vlaanderen heeft zich in Brabant niet te moeien.

De Brabander 17 september 2012 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6329947)
Ja, dat weet ook iedereen al lang. En nu? Wat is uw voorstel?

www.belgischeunie.be

Boduo 17 september 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6330040)
Vlaanderen heeft zich in Brabant niet te moeien.

Pfff.
De grote ring valt dus onder de Vlaamse regering.

Brakelaar 17 september 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6330040)
Vlaanderen heeft zich in Brabant niet te moeien.

waar moei jij je mee...:roll:

santos 17 september 2012 12:39

Er zijn misschien meer km spoorweg in wallonie omdat het kwa oppervlakte groter is?

Boduo 17 september 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6330076)
Er zijn misschien meer km spoorweg in wallonie omdat het kwa oppervlakte groter is?

"Het Vlaamse spoorwegnet is het meest dichte v.d. EU."
Website v.d. Vlaamse regering.

Derk de Tweede 17 september 2012 12:46

Berlijn 1965.

Txiki 17 september 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6330041)

Barslecht voorstel. Volgende poging.

pajoske 17 september 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6330024)
Valt de grote ring rond Brussel niet onder Vlaams bestuur ?

:roll:

Natuurlijk. Vandaar dat het daar een fiasco is, vergelijkbaar met de ring rond Antwerpen.

quercus 17 september 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6330040)
Vlaanderen heeft zich in Brabant niet te moeien.

Tja dat zeggen die drie incivieke pseudo-burgemeestertjes uit de Vlaamse gemeenten Wezembeek-Oppem, Wemmel en Linkebeek ook. U verkoopt hetzelfde soort kwijl als die drie pipo's die de wettelijk vastgelegde voogdij van de Vlaamse regering weigeren te erkennen. Je mag zoveel driftig op en neer springen als je maar wilt, maar jij woont in het Vlaams Gewest. En Vlaams Brabant is daar een inherent deel van. Punt.

system 17 september 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6329939)
Die vraag kwam omdat de wegens in Vlaanderen EINDELIJK vernieuwd zijn. Van Hasselt over Antwerpen naar Gent is tegenwoordig zalig rijden. Bergen-Charleroi-Brussel ....... laten we maar zwijgen over de kwaliteit van Zuid-Belgische wegen. Dan kan ik enkel zeggen dat die 700 miljoen goed geïnvesteerd is.

Jammer dat Crevits tsjeef is want zij doet wel degelijk goed werk. Hopelijk krijgt ze in 2014 haar job terug na de afranseling die CD&V op federaal vlak verdient. Guilty by association is best vervelend. Hetzelfde geldt voor Peeters, zij zouden best naar een geloofwaardige partij overlopen, dat zou de volgende vlaamse regering zeker ten goede komen.

Wat zou het. Vlaanderen heeft al j�*�*ren de bevoegheid over het wegennet! Ze hebben er nooit veel aan gedaan. En nu proberen ze (onder druk) er iets aan de doen, maar het lukt slechts met moeite. De halve tijd liggen de wegen er nog slecht bij.

En wat Wallonië betref: diegene die beweert dat Wallonië een slecht wegennet heeft, is blijkbaar al lang niet meer in Wallonië geweest.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be